Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a12n48a 66C93r28h31o79v15á 1778359364420

Karma! Děti jsou ve škole zahlcovány spoustou nepotřebného balastu, proč???

Osobně mě ZŠ nedala kromě základních věcí, které by mě určitě naučili i rodiče,

 lautr nic, sama jsem se později naučila, co jsem potřebovala pro práci.

Do první třídy většina dětí nastupuje plna nadšení a kde je mu konec v šesté třídě??? Vina se svaluje na rodiče, s tím nesouhlasím, chyba je v systému, jsem pro, aby školní docházka byla povinná jen do 5 třídy.

0/0
2.7.2014 15:42
Foto

N16a15ď58a 67D18u42b12c69o83v52á 7865820154675

Článek je sice moc dobrý, ale to, jak by se mělo se žáky zacházet a  jak by se mělo školství změnit, je utopie, protože nejdříve by se mělo změnit vzdělávání nových učitelů, tedy pedagogické vzdělání. Nejsem příznivcem toho, učme děti to co chtějí vědět, měly by mít nastavené mantinely i při svobodnější výchově a učit se kde mají nalézt informace. Omlouvám se, nejsem odborník jako autor (myšleno vážně), je to jen můj názor.

+1/0
30.6.2014 11:37
Foto

R60a98d21e28k 20U39c86h75y55t23i32l 8654462227901

Kritici článku ať si něco nastudují třeba o Sudbury školách. Za mě karma.

0/0
29.6.2014 22:04

D11a54v10i87d 68G98r90u67b74e58r 5186853858133

...školství... technik...atd... omlouvám se za překlepy. To je z té zuřivosti, kde už jsme mohli jako stát a národ být, kdyby to vše bylo zavedeno i do toho státem podporovaného školství, jak jsem o to před lety intenzivně usiloval...:-). Zavést se to může třeba už od tohoto září - jen chtít...

+1/0
27.6.2014 19:04

D92a16v63i33d 43G77r92u31b72e66r 5746423938863

Opět musím skromně připomenout, že škoství, které vychovává právě k tomu, po čem (velmi správně) volá autor tohoto článku, u nás paralelně existuje. Převážně pro dospělé, ale prošly jim už i desítky dětí do 15 let. Je to škola techik duševní práce. tj. osobního rozvoje v nejlepším slova smyslu, s multimetodami. Brzy bude mít třicáté výročí prvních kurzů. Oficiálními vládními kruhy ignorovaná, leč funguje a žáci prosperují. Vygúglujte si nebo mi napište o podrobnosti.

0/0
27.6.2014 18:58

P48e37t31r 66S56k56á60c86e50l 6704239669

Předpokládám, že mezi multimaxi metody nepatří nové písmo. Prý je pro žáky snadnější. To potom se snažme, aby žáci a studenti seděli v křeslech a učili se v leže. A učitelé se jim omlouvali, že vůbec na ně mají nějaké nároky. Kam jsme to dopracovali, potomci J.A.Komenského?  Zdravého rozumu je nám třeba.

+1/0
28.6.2014 0:21

J16o97s33e58f 20V48e28s10e96l14ý 4462793436285

Vážený pane,

je mi líto, ale s Vašimi názory asi tak v 75% nesouhlasím. Zavádějící nadpis, který tvrdí něco, co chce vyvrátit. Něco na úrovni "žlutá je kulatá" a pak dokazuji, že to je blbost.

Proti komu chcete tímto nadpisem zdvihnout meč do boje?

Děti nejsou líné - děti dělají to, k čemu je rodiče vedou a jak je vychovávají.

Děti nejsou hloupé - děti vstřebávají informace (jako "číslo 5, které žije), které jsou jim podávány na určité úrovni. A právě horizontální "souznění" mezi příjemcem a vysílačem těchto informací je zdrojem toho, zda děti informace mohou přijmout a patřičně vstřebat, mohou přijmout a nechat si je zatím bez vstřebání někde na další úvahu, nemohou vstřebat a mají motiv toto řešit (možná ihned, možní po konzultaci s jinými - vrstevníky, kamarády, rodiči ...), nebo prostě nepřijmou a "nemají zájem".

Chyba je v první řadě v rodičích a těch různých blbců, ktří o v zdělávání nic nevědí a možná tak vychovali své děti (nevím na jaké úrovni). Jestliže čtu, že matematika je pro děti zbytečná, tak osobně musím konstzatovat, že toto napsala osoba, která je hloupá. Jo a jen tak mimochodem - Váš termín "synergická shoda" je taky super - jste první, kdo ho dle google použil! Pokračování dále

0/0
27.6.2014 16:49
Foto

V46á30c65l19a74v 76C28h11u98c25h24m97a 6465741718496

Jestli ony ty děti nebudou po nás. ;-)

+3/0
27.6.2014 16:28

P17e76t82r 90S52k60á58c98e68l 6434709379

Ano, děti jsou obrazem rodičů svých...

0/0
28.6.2014 0:22
Foto

N37a88ď12a 65D58u51b24c17o16v51á 7385300844415

Pane Skácel, musím říct, že teda nejsou, alespoň ne všechny... dokonce se děti i vyvedou :-)

0/0
30.6.2014 11:42

V23á83c42l29a27v 10H80o89s47c42h 8686568442381

decka dneska bavi jine veci, ne nejaky dejepis, nebo matika. Mel by se tam studovat obcansky zakonnik, trestni pravo a taky financni gramotnost, veci pro realitu dneska. Vetsina dnesnich ucitelu jak starych, tak mladych jsou verklikari, jenom prectou, co si maji decka vsechno zapsat, ze az z toho maji krece v ruce, pritom jde o balast, vyzivy je v tom pomalu.

0/0
27.6.2014 16:11
Foto

V53á82c28l32a26v 69C11h40u81c52h69m19a 6855691828586

No, mně taky ve škole nebavil dějepis, ani matika, ani literatura. Ale měl jsem období kdy mě zajímala historie, kdy jsem byl okouzlen čísly a po většinu mládí jsem byl knihomol. Ve škole jsem neměl štěstí na kantory, které by nějak zajímal můj zájem vyjma profesorky matiky na učňáku. Věděla co po mně může chtít a co ne a jen díky tomu jsem odmaturoval, aniž bych se do matiky musel nějak nutit.

+2/0
27.6.2014 16:33

O34n68d83r45a 18P29e78š83e11k 4568533930687

Souhlasím! Myslím si, že bych zvládl přesně to o čem mluvíte. Děti vzít a hnát je kupředu díky jejich vlastní touze a zkoumání. Jenže co by mě vedlo k tomu jít učit? 1) musím na to mít vzdělání, takže si projít pár dlouhými léty mučení a vtloukání do hlavy věcí, které ani nepoužiji. 2) Rád bych pak žil na nějaké úrovni, ale copak to je možné s učitelským platem? 

Když jsem byl na škole, neustále jsem přebíral aktivitu za učitele a snažil se je dohnat k aspoň minimálnímu kroku vpřed někdy se to povedlo, většinou spíš ne...

0/0
27.6.2014 15:54

R83o64b76e61r75t 73B47a94l93a90b41á58n 9932603262

Ony už takové přicházejí do mateřinek a potom k zápisu do školy. Ten materiál, který do škol přichází, je prostě stále horší...

0/0
27.6.2014 15:51

D59r25a69h98o46m76í32r 82B85o61k79r 2285236446858

Totální devastace školství začalo už za časů bývalé ministryně Buzkové.

0/0
27.6.2014 15:50
Foto

P17e50t32r 56Z79á95v26l24a26d84s27k80ý 5721913190971

Daleko dříve.

0/0
27.6.2014 17:30
Foto

P23e35t87r 51Z52á62v92l77a19d67s94k77ý 5241973510641

Souhlas. Učím dospělé. Škola je nenaučila se učit, ale namemorovat hafo vaty, tu při zkoušce navršit kolem examinátora a získat titul. Neumí se učit, tu vatu v praxi neumí aplikovat. Celý vzdělávací systém dlouhá léta produkuje otitulované blby.

Jen zlomek z nich se naučil vzdělávat sám celoživotně sám.

+5/0
27.6.2014 15:39

P18a41v20e22l 44K58u73c18h18t92a 4236281507604

Pan bloger je takový teoretik, snílek, což potvrdil i v minulém povídání o smrtonosných zahraničních investicích. Ale k věci:

- nová generace není hloupější. Má k dispozici takové vymoženosti, o kterých se nám po válce jen snilo resp. ani nesnilo - cestovat, přejímat informace z celého světa, má superpodmínky např. pro učení cizích jazyků. Mým jediným dostupným anglickým tiskem byl kolem r.1960 komunistický Daily Worker

- nikdy v životě jsem na učitele nic nesváděl - byli lepší i horší. Ale základ je, že já nebo v malém věku rodina působí - uč se a chovej se slušně, i když se ti leckdy leccos nelíbí. Vždy se to vyplatilo a neměl jsem s učiteli ani s nadřízenými na vojně, tzv. gumami, žádné větší či dlouhodobější problémy.

- tím neříkám, že není co zlepšovat, ale základ je rodina a osobní přístup.

- nezlobte se, ale když dnes v MHD slyším jak mluví žáci a studenti, že už pí.a učitelka (profesorka) je snad slušné slovo, málokdy pustí sedmdesátníka sednout, tak to tak dobré s mládeží není. A to jsou relativně prkotiny.

+2/0
27.6.2014 15:07

I18v65o 11C43h98a55r31f35r87e93i25t43a14g 3374428322451

Žádný teoretik: http://filmova-vychova.cz/onas.php#.U613zZR_voE

0/0
27.6.2014 15:57

J16a26n 32H12l57e93d67í43k 4159922768392

základem vzdělanosti je vycvičená paměť,- bez dobré paměti--zůstaň u lopaty !!!

+2/0
27.6.2014 15:04

R17o13s28t69i10s74l80a58v 73C46a42h97a 6163977217651

ktery typ pameti myslite?

0/0
27.6.2014 15:14

A23d33a84m 23T92e58n19g90l17e38r 5726599832

Dobrá paměť je základ papouškování, ne vzdělanosti. Že si někdo pamatuje spoustu knih, který nepochopil z něj v mejch očích vzdělance určitě nedělá, ale třeba je to subjektivní :-P

0/0
5.8.2014 11:01

B20o95ř97e36k 67Ž54a87n31d66a 1730296399136

Přestal jsem číst u slova kouč.

+3/0
27.6.2014 14:38

M74i16r51k51a 53Š82v56a34r44c97o93v64á 4728938785431

souhlasím s Vámi, děti nejsou hloupé, jen záleží na učiteli jakou formou vyučuje. Moje kamarádka je učitelka němčiny, dokonce získala letos titul nejlepšího němčináře. Vede hodiny formou hry a už je jí vytýkáno, že si s dětmi "moc hraje". Přitom má dobré výsledky...

+1/0
27.6.2014 14:26

A55u16g25u71s66t 66F18o69r48m32á86n25e67k 6855649400356

Je sice hezké, když má učitel vědomosti (má přece VŠ), ale k čemu mu to je, když tyto vědomosti neumí předat dál (a to je na VŠ nenaučí - k tomu byly kdysi tzv. učitelské ústavy, ale to byly pouze SŠ).

0/0
27.6.2014 14:14

R71o90s44t71i76s34l96a52v 41C68a51h24a 6793437207891

pajdak by je to mel naucit. Maji tam predmet - didaktika

+1/0
27.6.2014 14:24

J36a12n 10Z35i59e69g28l98e36r 1791856261478

To, že dnešní děti jsou hloupé a líné, nám říkali už naši rodiče, když jsme byli mladí. Mám dojem, že je to stejný folklór jako: Jo, to  za mého mládí to byly zimy.

+6/−1
27.6.2014 13:29

D64a94n74i17e48l 15K17r24o12n30e44r 7334364946887

Otázkou je, proc teda propadaj v tech sronavacich testech...asi to na ne někdo naraficil ;-)

+5/0
27.6.2014 13:39

M83a71r94t90i28n 72Š52i16k 6311301451447

Dovolil bych si nesouhlasit s vaší větou: "Žáci žijící v 21. století totiž chodí do školy, která žije ve století osmnáctém." Ta není ani trochu pravdivá. Asi mi nebudete chtít tvrdit, že ve století osmnáctém byli žáci členy žákovských školních parlamentů. Že rodiče zasedali v různých školních radách a přímo ovlivňovali chod školy i osoby jejích řídících pracovníků, podobně jako obecní samospráva. Nemám nic proti demokratizaci školství. Jen se zamysleme nad tím, na kolik je škola vlastně demokratická instituce. Základní školu by měl žák opouštět s nezbytně nutným vědomostním základem. Máte pravdu v tom, že učitel je dnes spíše v roli kouče. To ho ale nijak nezbavuje zodpovědnosti, předávat žákům faktické informace. Obávám se, že ten nutný vědomostní základ, nemá nikdo odvahu definovat. A tak raději žáky koučujete... Pracovat s informacemi v souvislostech, dnes bohužel neumí ani mnozí dospělí, ani značná část pedagogického sboru. Vraťme se trochu na zem a začněmě od základů. Co třeba rovnou od základní školy? Začal bych tím, že bych prudce omezil rozsah lidí, kteří dnes mohou mluvit do jejího řízení a personálního obsazení. Pak bych se pokusil definovat ten nezbytný vědomostní  základ. Jako báječnou nadstavbu bych se pak aspoň pokusil z žáků vychovávat slušné, sebevědomé a kreativní osobnosti.   ;-)

+2/−1
27.6.2014 13:18

J88a43r46d27a 63C77h53o15v88a65n97e41c 6771245243299

No ty školské rady a ingerenci rodičů do výuky zrušila právě Marie Terezie.

Před ní u nás bylo školství farní, měšťanské, stavovské a řádové (klášterní) a do prvých tří samozřejmě rodiče zasahovali intenzivně a záleželo právě na nich, co a jak se bude ve škole učit. Řády si do toho kecat nenechaly.

To všechno Marie Terezie svou reformou zrušila a její povedený synáček navíc ještě zrušil ty řádové školy a spoustu zavedených měšťanských a stavovských gymnasií, aby měl záruku, že se bude učit to, co císařský majestát nařídí (hlavně aby se neučilo česky).

+2/0
27.6.2014 13:40

A63u94g27u45s67t 97F63o12r52m90á37n63e91k 6105839880746

Máte pravdu. Škola není z 18. století. Tehdy žáček, který by si dovolil to, co dneska, dostal by pěkných pár rákoskou. Škoda, že se to nevrátilo.

+2/0
27.6.2014 14:16

L62u10d91ě81k 84N10o44v92ý 2581719293931

No, souhlasit se dá jen tak napůl. Ano, děti nejsou hloupé. Ano, škola je zkostnatělá a bifluje toho do dětí až moc. Ovšem zase ta myšlenka, že všechny zaujmeme, všechny nadchneme pro vzdělání a ve všech budeme rozvíjet a směrovat jejich talenty, ta je idealistická. A nemám rád ani tu stále častěji slýchanou myšlenku, že dnes jsou informace tak snadno dostupné, že se vlastně stačí jen naučit, kde to najít. To je naprostý nesmysl. Bez základních znalostí o problému vlastně ani nevíte co hledat a jak to hledat. To, že vím kde to hledat, to prostě nestačí. Nejdřív musím chápat principy a souvislosti. A druhou věcí je, že některé informace je prostě třeba mít opravdu uložené přímo v hlavě. A to nejen proto, že ne vždy je v rozhodování čas si hledat o problému informace a pak je studovat. Člověk by měl mít obecné povědomí i o věcech, které se jeho rozvíjeného talentu zdánlivě netýkají. Jednostranně zaměřený člověk je málo použitelný. A byť se to nemusí každému zdát, všechno souvisí se vším. Na druhou stranu, děti ve 4. třídě by opravdu neměly probírat chemické složení minerálky, když ještě ani netuší, co to vlastně ta chemie je. (s takovým domácím úkolem přišla před pár lety neteř)

+7/0
27.6.2014 12:42

R51a85d38o17v53a74n 52K16r30h24o35v48s28k80ý 8957799881126

No, to říká každá generace, stačí se podívat, co si o mládeži říkali ve středověku nebo dokonce starověku. Vždycky to vypadalo, že "po nás" už bude konec světa.... A ono ne...;-);-)

+4/−1
27.6.2014 12:08

L45u73b70o76m85í23r 39Č40a87p41a27t52ý 8848229634676

Pěkně napsané

Jedinou otázkou zůstává, až všichni bude studovat co nás baví a naplňuje, kdo bude umývat záchody :-) ?

+3/0
27.6.2014 11:50

J59a41r64m44i97l58a 97V59a66v19r35o49c74h63o85v19á 8538405896320

;-D;-D;-DR^

0/0
28.6.2014 11:34

V23l61a83s92t42i82m96i65l 91T90e83n46c17e11r 4370210667350

No ale v té škole by se děcka mohly aspoň malou násobilku naučit. A taky třebas Archimedův zákon a kdo že to vlastně byl Karel IV. a kdy zhruba tak asi žil.

+3/0
27.6.2014 11:45

S43t85a42n15i42s87l64a41v 80H30a32v90r13a19n 9570775588157

Tak to byla názorná ukázka předevčírem v Taxíku s Hámou. Kdy zemřel Karel IV.? A ještě měli rozpětí 10 let...

0/0
27.6.2014 13:08

R11o74s22t83i96s24l66a33v 36C37a82h82a 6723117717461

no tak Skromach taky netusil, kdy byla zalozena Karlova Univerzita

+1/0
27.6.2014 13:14

R39u62d21a 55S35l49a16v10í76k 5643778366591

Přiznám, že takhle z hlavy to nevím, jen bych tipnul 14.století někdy ke konci.

0/0
27.6.2014 14:08

R13o26s84t19i33s11l19a57v 83C79a41h40a 6303147677261

to je pomerne jednoducha dedukce z informace, ze roku 1348 zalozil kde co :-)

+1/0
27.6.2014 14:26

Z24u95z94a62n30a 36B84a75l86o68g71h22o10v37a 3719744597339

Blahopřeji, velice rozumně napsané. Vaše blogy jsou vůbec víjimečně chytré. Ráda je čtu.:-)

+2/−2
27.6.2014 11:38
Foto

K58o72u14t55k23o97v55á 60H29e38l20e46n76a 4646357689460

R^ Velmi rozumně pojaté! Dnešní děti skutečně nejsou líné ani hloupé, dychtí po vědění a po poznání zákonitostí světa - stejně jako v kterékoli jiné době.

A možná mám jen štěstí, ale z mé osobní zkušenosti, respektive zkušenosti mých dětí, vyplývá, že existují školy, na nichž učitelé dokáží žáky skvěle motivovat k tomu, aby jejich bažení po vzdělání neochabovalo.;-)

+6/0
27.6.2014 10:25

I44l73o68n42a 87E29r88n55e13s74t33o81v96á 7213699285290

KARMA a R^

Víc k tomu nemám co dodat.

+2/−2
27.6.2014 10:25

M75i95r51o63s72l46a89v 26C79e71s76t41r 7172510820893

KarmaR^. Velmi rozumný článek. Ovšem mocní nepotřebují svobodné lidi, ale potřebují jednotné stříhání. Svobodný rozum individuality dokáží zákonnými prostředky zužitkovat opět k sestřihání.;-)

+4/−1
27.6.2014 10:18

R96a72d90e34k 55Č51u64b86o93ň 9612150656137

Článek výborný, autor sjednotil analyticky názory většiny dotčených stran vzdělávacího procesu. Avšak hovořit v hodinách jen o tématu např. dějiny za Karla IV je možné v humanitních oborech. Jisté základní znalosti z mat., fyz. chemie si musí osvojit na celý život. Na VŠ nelze učit výpočet objemu tělesa studenta, který již programuje v C+ nebo, co nyní "frčí", protože to co "frčí" vymyslel u "tematického" vzdělávání někdo v Asií či Americe.

0/−1
27.6.2014 13:19

M44i38r84o11s42l39a18v 34C61e84s92t90r 7662140450763

To je samozřejmě nezpochybnitelné.:-)

0/0
27.6.2014 13:53
Foto

I58v54o 77P10e51t19e64r93k22a 4426245887849

Dnešní děti jsou zpohodlnělé díky dostupným technologiím. Často propadají naivnímu omylu, že všechno najdou na Internetu. Jedním z úkolů učitele je ukázat jim, že to není pravda.

+4/−1
27.6.2014 10:09

D79a29n18i47e50l 60K88r11o20n80e82r 7854224706587

Hlavni problém dnesnich deti je ego.

+2/−1
27.6.2014 10:23

M93i46c27h12a11l 11K69r47e60j67č50í 1856820171103

...a taky že najdou :-)R^

0/−3
27.6.2014 12:35

D89a29n53i39e49l 52K77r12o81n34e25r 7684204146267

prave ze nenajdou

0/0
27.6.2014 13:07



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.