Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DB

Totální devastace školství začalo už za časů bývalé ministryně Buzkové.

0 0
možnosti
Foto

Souhlas. Učím dospělé. Škola je nenaučila se učit, ale namemorovat hafo vaty, tu při zkoušce navršit kolem examinátora a získat titul. Neumí se učit, tu vatu v praxi neumí aplikovat. Celý vzdělávací systém dlouhá léta produkuje otitulované blby.

Jen zlomek z nich se naučil vzdělávat sám celoživotně sám.

5 0
možnosti
PK

Pan bloger je takový teoretik, snílek, což potvrdil i v minulém povídání o smrtonosných zahraničních investicích. Ale k věci:

- nová generace není hloupější. Má k dispozici takové vymoženosti, o kterých se nám po válce jen snilo resp. ani nesnilo - cestovat, přejímat informace z celého světa, má superpodmínky např. pro učení cizích jazyků. Mým jediným dostupným anglickým tiskem byl kolem r.1960 komunistický Daily Worker

- nikdy v životě jsem na učitele nic nesváděl - byli lepší i horší. Ale základ je, že já nebo v malém věku rodina působí - uč se a chovej se slušně, i když se ti leckdy leccos nelíbí. Vždy se to vyplatilo a neměl jsem s učiteli ani s nadřízenými na vojně, tzv. gumami, žádné větší či dlouhodobější problémy.

- tím neříkám, že není co zlepšovat, ale základ je rodina a osobní přístup.

- nezlobte se, ale když dnes v MHD slyším jak mluví žáci a studenti, že už pí.a učitelka (profesorka) je snad slušné slovo, málokdy pustí sedmdesátníka sednout, tak to tak dobré s mládeží není. A to jsou relativně prkotiny.

2 0
možnosti
JH

J80a46n 73H14l93e56d27í37k

27. 6. 2014 15:04

základem vzdělanosti je vycvičená paměť,- bez dobré paměti--zůstaň u lopaty !!!

2 0
možnosti
RC

ktery typ pameti myslite?

0 0
možnosti

Přestal jsem číst u slova kouč.

3 0
možnosti

souhlasím s Vámi, děti nejsou hloupé, jen záleží na učiteli jakou formou vyučuje. Moje kamarádka je učitelka němčiny, dokonce získala letos titul nejlepšího němčináře. Vede hodiny formou hry a už je jí vytýkáno, že si s dětmi "moc hraje". Přitom má dobré výsledky...

1 0
možnosti
AF

Je sice hezké, když má učitel vědomosti (má přece VŠ), ale k čemu mu to je, když tyto vědomosti neumí předat dál (a to je na VŠ nenaučí - k tomu byly kdysi tzv. učitelské ústavy, ale to byly pouze SŠ).

0 0
možnosti
RC

pajdak by je to mel naucit. Maji tam predmet - didaktika

1 0
možnosti
JZ

To, že dnešní děti jsou hloupé a líné, nám říkali už naši rodiče, když jsme byli mladí. Mám dojem, že je to stejný folklór jako: Jo, to  za mého mládí to byly zimy.

6 1
možnosti
DK

Otázkou je, proc teda propadaj v tech sronavacich testech...asi to na ne někdo naraficil ;-)

5 0
možnosti
Foto

M33a78r87t31i95n 38Š58i62k

27. 6. 2014 13:18

Dovolil bych si nesouhlasit s vaší větou: "Žáci žijící v 21. století totiž chodí do školy, která žije ve století osmnáctém." Ta není ani trochu pravdivá. Asi mi nebudete chtít tvrdit, že ve století osmnáctém byli žáci členy žákovských školních parlamentů. Že rodiče zasedali v různých školních radách a přímo ovlivňovali chod školy i osoby jejích řídících pracovníků, podobně jako obecní samospráva. Nemám nic proti demokratizaci školství. Jen se zamysleme nad tím, na kolik je škola vlastně demokratická instituce. Základní školu by měl žák opouštět s nezbytně nutným vědomostním základem. Máte pravdu v tom, že učitel je dnes spíše v roli kouče. To ho ale nijak nezbavuje zodpovědnosti, předávat žákům faktické informace. Obávám se, že ten nutný vědomostní základ, nemá nikdo odvahu definovat. A tak raději žáky koučujete... Pracovat s informacemi v souvislostech, dnes bohužel neumí ani mnozí dospělí, ani značná část pedagogického sboru. Vraťme se trochu na zem a začněmě od základů. Co třeba rovnou od základní školy? Začal bych tím, že bych prudce omezil rozsah lidí, kteří dnes mohou mluvit do jejího řízení a personálního obsazení. Pak bych se pokusil definovat ten nezbytný vědomostní  základ. Jako báječnou nadstavbu bych se pak aspoň pokusil z žáků vychovávat slušné, sebevědomé a kreativní osobnosti.   ;-)

2 1
možnosti
JC

No ty školské rady a ingerenci rodičů do výuky zrušila právě Marie Terezie.

Před ní u nás bylo školství farní, měšťanské, stavovské a řádové (klášterní) a do prvých tří samozřejmě rodiče zasahovali intenzivně a záleželo právě na nich, co a jak se bude ve škole učit. Řády si do toho kecat nenechaly.

To všechno Marie Terezie svou reformou zrušila a její povedený synáček navíc ještě zrušil ty řádové školy a spoustu zavedených měšťanských a stavovských gymnasií, aby měl záruku, že se bude učit to, co císařský majestát nařídí (hlavně aby se neučilo česky).

2 0
možnosti
LN

L52u73d78ě92k 92N26o57v59ý

27. 6. 2014 12:42

No, souhlasit se dá jen tak napůl. Ano, děti nejsou hloupé. Ano, škola je zkostnatělá a bifluje toho do dětí až moc. Ovšem zase ta myšlenka, že všechny zaujmeme, všechny nadchneme pro vzdělání a ve všech budeme rozvíjet a směrovat jejich talenty, ta je idealistická. A nemám rád ani tu stále častěji slýchanou myšlenku, že dnes jsou informace tak snadno dostupné, že se vlastně stačí jen naučit, kde to najít. To je naprostý nesmysl. Bez základních znalostí o problému vlastně ani nevíte co hledat a jak to hledat. To, že vím kde to hledat, to prostě nestačí. Nejdřív musím chápat principy a souvislosti. A druhou věcí je, že některé informace je prostě třeba mít opravdu uložené přímo v hlavě. A to nejen proto, že ne vždy je v rozhodování čas si hledat o problému informace a pak je studovat. Člověk by měl mít obecné povědomí i o věcech, které se jeho rozvíjeného talentu zdánlivě netýkají. Jednostranně zaměřený člověk je málo použitelný. A byť se to nemusí každému zdát, všechno souvisí se vším. Na druhou stranu, děti ve 4. třídě by opravdu neměly probírat chemické složení minerálky, když ještě ani netuší, co to vlastně ta chemie je. (s takovým domácím úkolem přišla před pár lety neteř)

7 0
možnosti
  • Počet článků 216
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4329x
Pedagog, spisovatel, scénárista, režisér... vypravěč. Nevěřící Tomáš. 

Žiju hlavně psaním filmových příběhů - v poslední době to je nejvíc sto let starý příběh Poslední velikonoce. A ve volných chvílích také cestování časem.

Blog jsou moje "myšlenky pozdě v noci", často hodně o politice a věcech, které se do mé pozornosti vtírají, aniž by byly zvány.  Pro "facebookové" čtenáře mého blogu mám FB stránku Sedmá vlna, kde najdete  upozornění na všechny nové články na blogu a různé drobnosti, které mi upadnou od ruky. Kdo nejste Facebookový, najdete vše přehledně tříděné a snadno listovatelné na www.SedmaVlna.cz.