Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J20a10r28a 84R90a81n50k

21. 2. 2017 22:57

Pred par lety se mi dostala do rukou kniha The Book Tief, minuly rok jsem videla film a tim jsem asi rekla, co jsem chtela. Paleni knih odsuzuji v kazde zemi.

0 0
možnosti
Foto

Ať si každý pálí, co chce, když je to jeho a nedusí kouřem ostatní.

1 0
možnosti
Foto

Vzpomněl jsem si na propagandisticé filmy od nacistů i komunistů se stejnými obrazy: Pálení knih na hranicích. Oba ty režimy stály na nenávisti, na ní si budovali svoji moc. I to demonstrativní pálení knih bylo projevem nenávisti. A nezůstalo jen u toho, oba ty režimy měly na svědomí desítky milionů lidských životů. To je upřesnění k vašemu článku. Zejména k ilustračnímu obrázku, který považuji za dost nešťastný. Opak je pravdou: Režimy, které pálily knihy, také páchaly brutální násilí na lidech, a to v nedozírných počtech.

Dal jsem Vašemu článku karmu a v jedné věci určitě souhlasím. Pokud je veřejné spálení nějaké knihy vyjádřením názoru, veřejně projeveným odmítnutím dané ideologie, atd., může se mi to nelíbit (osobně to považuji za barbarství), ale nemělo by se to trestat. Myslím, že v soudnictví USA je k tomu řada příkladů, kdy nebyli odsouzení lidé ani za pálení Bible, ani za pálení Koránu právě s poukazem na svobodu vyjádřit názor.

Nynější české veřejné pálení Koránu je však podle mne hodně na hraně. Připadá mi více jako projev nenávisti a snaha vyprovokovat násilnou odpověď. Tohle pálení považuji za ohrožení svobodné společnosti. Dle mého názoru to velice pravděpodobně dělají lidé, jimž na svobodné společnosti a na liberální demokracii nijak zvlášť moc nezáleží. Spíše naopak.

1 0
možnosti

M63i78l78a91n 40R26a72d50e55k

21. 2. 2017 17:31

jenže ty knihy byly ZABAVENÉ neboli ukradené, a pak spálené proti vůli jejich majitelů. A ještě poté si na ty majitele došlápli.

Ale pokud si koupíte Babičku, něco o Bondovi, detektivku, bibli, Mein Kampf, Das Kapital, Leninovo spisi, Švejka, atd. a spálíte je, vaše věc váš majetek.

Dokonce můžete spálit své boty, ale ne cizí a na popud strany a vlády

1 0
možnosti
Foto

Ano, máme svobodu, za tento blog byste seděl za totáče až byste zčernal.

0 0
možnosti
Foto

Já jsem ateista, ale nikdy by mne nenapadlo pálit Bibli či Korán.

Bibli mám ve svojí knihovně, zrovna jako Mein Kampf.

V padesátých letech se rozbíjely sochy Masaryka, po roce 1989 komunistické sochy (sám jsem to viděl na vlastní oči v Brně).

Pálení knih a rozbíjení soch považuji za barbarství. Obojí je dokladem svojí doby.

6 0
možnosti
Foto

vybavím si pár věcí... filmový záběr ze Zlodějky knih z veřejného pálení, vybavím si Hrabalova - Hanťova literární slova, jak jako sběrný něžný surovec zachraňoval ty vzácné knihy, knihy filozofů určené ke zkáze, vybavují se mi tedy ty svozy knih do kotelen ze zrušených knihoven v padesátých letech a vybavím si, jak z naší knihovny na škole kdysi šel celý kompletní a ucelený Lenin do háje... a ve všech bodech řeknu, že je to pěkně blbě. Vybavím si jezuity, ale paradoxně to, že myšlenky těch jiných i uschovali, když chtěli, nebo jen zabílili, co nechtěli...pálení Koniášovo není zcela košer, ale je trochu nefér zjednodušeno.

Já vim. Ony ty knihy tak stejně asi po vyřazeních dopadnou... jenomže. Pak se stane, že u známých, co čtou akorát Blesk, narazíte u kotle na zděděné skvosty - jisté nesehnatelné vydání právního systému starověkého Egypta, a jiné. A vyhlášení jako ta Vaše, co vyznívají pseudohrdinně a,, jakože,, fajn, dávají lecčemus zelenou. A tu pekelnou blbost s tím nepálením lidí těmi, co si bohorovně knihy do plamenů naházeli, si nechte od cesty...

6 0
možnosti

Sakrament, a říkám snad něco jiného? R^

2 0
možnosti

Kdo chce zapalovat, sám musí hořet!

1 0
možnosti

Ano, ty devadesátky jsou v tom příběhu důležitý údaj. Kdybych totéž udělal v padesátkách, šel bych nejspíš na mnoho let do lochu.

Zdroj: http://houska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=588420

Trchu váš text upravím, aby zněl uvěřitelněji:

".....Kdyby to bylo v padesátkách, strkal bych do kamen Masaryka, Beneše a pro jistotu i Čapka. "

1 0
možnosti

Nikdy by mne nenapadlo pálit knihy. Máte pravdu, od knihkupce takové barbarství

neočekával.

4 2
možnosti
Foto

J93a44k65u55b 15R83o86t60h

21. 2. 2017 12:40

a) vaše moto je nesmyslné, naopak, společnost, která pálení knih podněcovala, se poté obvykle uchýlila i k pálení lidí; b) on vám někdo u nás zakazuje něco házet do kamen?; c) skutečně by mne nenapadlo napsat blog, ve kterém se chlubím pálením slov; d) pokud jste tím reagoval na jistou mentálně úplně vymydlenou Slovenu, tak ta je stíhána primárně za nebezpečné vyhrožování, nikoliv za spálení něčeho.:-/

4 2
možnosti
Foto

J36a79k12u37b 65R39o81t73h

21. 2. 2017 12:41

jo, pardon, k bodu b), aby se toho nechytil nějaký Jyrka, tak ano, nesmíte tam házet svinstvo znečišťující ovzduší. Tím ale Lenin není, to je jen svinstvo znečišťující mysl. Ale pálit ho?:-/

4 1
možnosti

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS