Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vzpomněl jsem si na propagandisticé filmy od nacistů i komunistů se stejnými obrazy: Pálení knih na hranicích. Oba ty režimy stály na nenávisti, na ní si budovali svoji moc. I to demonstrativní pálení knih bylo projevem nenávisti. A nezůstalo jen u toho, oba ty režimy měly na svědomí desítky milionů lidských životů. To je upřesnění k vašemu článku. Zejména k ilustračnímu obrázku, který považuji za dost nešťastný. Opak je pravdou: Režimy, které pálily knihy, také páchaly brutální násilí na lidech, a to v nedozírných počtech.

Dal jsem Vašemu článku karmu a v jedné věci určitě souhlasím. Pokud je veřejné spálení nějaké knihy vyjádřením názoru, veřejně projeveným odmítnutím dané ideologie, atd., může se mi to nelíbit (osobně to považuji za barbarství), ale nemělo by se to trestat. Myslím, že v soudnictví USA je k tomu řada příkladů, kdy nebyli odsouzení lidé ani za pálení Bible, ani za pálení Koránu právě s poukazem na svobodu vyjádřit názor.

Nynější české veřejné pálení Koránu je však podle mne hodně na hraně. Připadá mi více jako projev nenávisti a snaha vyprovokovat násilnou odpověď. Tohle pálení považuji za ohrožení svobodné společnosti. Dle mého názoru to velice pravděpodobně dělají lidé, jimž na svobodné společnosti a na liberální demokracii nijak zvlášť moc nezáleží. Spíše naopak.

1 0
možnosti
MR

M53i35l51a17n 16R13a44d27e57k

21. 2. 2017 17:31

jenže ty knihy byly ZABAVENÉ neboli ukradené, a pak spálené proti vůli jejich majitelů. A ještě poté si na ty majitele došlápli.

Ale pokud si koupíte Babičku, něco o Bondovi, detektivku, bibli, Mein Kampf, Das Kapital, Leninovo spisi, Švejka, atd. a spálíte je, vaše věc váš majetek.

Dokonce můžete spálit své boty, ale ne cizí a na popud strany a vlády

1 0
možnosti
Foto

"Tam, kde se pálí knihy, dojde nakonec i na pálení lidí" Heinrich Heine ve hře Almansor (1823)

1 0
možnosti
  • Počet článků 216
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4329x
Pedagog, spisovatel, scénárista, režisér... vypravěč. Nevěřící Tomáš. 

Žiju hlavně psaním filmových příběhů - v poslední době to je nejvíc sto let starý příběh Poslední velikonoce. A ve volných chvílích také cestování časem.

Blog jsou moje "myšlenky pozdě v noci", často hodně o politice a věcech, které se do mé pozornosti vtírají, aniž by byly zvány.  Pro "facebookové" čtenáře mého blogu mám FB stránku Sedmá vlna, kde najdete  upozornění na všechny nové články na blogu a různé drobnosti, které mi upadnou od ruky. Kdo nejste Facebookový, najdete vše přehledně tříděné a snadno listovatelné na www.SedmaVlna.cz.