Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je to čůrání proti větru. V celém světě se obyvatelstvo postupně koncentruje do velkých měst s tím, jak stoupá produktivita práce v zemědělství. Prostě řečeno - rozložení sídel v ČR odpovídá středověku s tím, že drtivá většina obyvatel dřela manuálně na polích, mechanizace a pomalu robotizace (viz např. zemědělské stroje o ohromném výkonu jezdící v podstatě bez řidiče podle GPS po polích) odpovídá 21. století s tím, že je třeba mizivé % pracovníků. Zbylí se stěhují do měst, kam se koncentruje průmysl, služby, zábava, kultura. Prostě to je změna vyvolaná technických a technologickým pokrokem obecně. Periferní oblasti kolem velkoměst a větších měst budou žít dál (jako rezidenční), v "mrtvých zónách" nakonec bude jen pár farmářů atd. obhospodařujících velké statky (jako třeba v USA), zbytek obyvatel je tam z ekonomického hlediska zbytečný. Někde může fungovat turistický ruch. Zbytek se vylidní. To je zákon ekonomiky, jen sociální inženýři to chtějí pořád měnit. Stačí se podívat do historie, tohle už tady bylo s příchodem průmyslové revoluce.

0 0
možnosti

Není venkov jako venkov. V bezprostředním okolí našeho města (asi 25 tis.obyvatel) je dost vesnic, kde to žije. Vesele se tam staví a renovuje, před každým barákem slušné auto, za prací (nebo za kulturou) to mají do 5 km. A všichni vypadají velmi spokojeně. :-)

1 0
možnosti

V10i35l27é35m 87B93a69r95á30k

29. 11. 2016 12:39

Zdravím,

ať to nemusím opisovat. Zde je ze života vesnice

http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=567103

a zde, Pražáci, nejsme vaše kolonie

http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=453579

0 0
možnosti

J82i88ř72í 85N21o79s82e92k

28. 11. 2016 20:38

Z vlastní zkušenosti vím, že vesnici může zachránit především dobrá veřejná doprava - nejlépe vlak nebo aspoň několik autobusových linek - do práce, do školy, do obchodů, na nákupy. Obyčejný (nemyslím chudý) vesničan nemívá dvě auta, aby rodina všechno zvládla, mladí a starší ho zase neutáhnou.

No, a EET je takovej hřebíček do hlavičky Rv

2 0
možnosti
Foto

Veřejná doprava na venkově je špatná a ztrátová, přestože je dotována. Do malých vsí často jezdí autobus jen ve všední dny a dvakrát denně - třeba v 7 ráno a ve 3 odpoledne. To je tak dobré snad jen pro školáky, ale ne pro ty, co chodí do práce.

1 0
možnosti

R^ máte pravdu, bohužel.

2 0
možnosti

K51a76r92e40l 42B89o85k

28. 11. 2016 19:19

Velice dobře napsáno. KarmaR^

1 0
možnosti

Jenom zrušením EET či odstraněním Babiše z politiky vesnici nezachráníte. Těch důvodů je mnoho a není ten problém jenom u nás. Už za socialismu začalo vylidňování. Proti takovému Německu tady byla nízká a drahá motorizace pro pohodlnou dopravu za prací do měst, obtížnost a nákladnost oprav domů na vsi vzhledem ke kupní síle. Stát ve městech postavil levné bydlení a tak bylo pohodlné vesnici opustit a jít do paneláku. Vesnici pak částečně zachraňovali chalupáři "z Prahy".

A dnes zase kapitál podniká kolem Prahy nebo větších měst a u dálnic, takže nějaká "industrializace" venkova jako za socíku neexistuje.

2 0
možnosti

Máte pravdu Tomáši. Trochu odbočím. Mluví se o tom, že Praha a HDP atd. Ale už s se nemluví o tom, že v Praze sídlí velké společnosti, které mají pobočky po celé ČR a to pražské HDP vytváří více lidí mimo Prahu než Pražáci.

A další, u nás na Valašsku končí hodně hospůdek na dědinách kvůli EET a také kvůli zákonu o nekouření. Jsou zde dědiny, kde hospůdku provozuje důchodce, kam chodí denně osm lidí, kteří kouří. Víc jich tam přes týden nepřijde. Přes víkend se zastaví nějaký lufťák, který tam nechá třicet korun za kafe. Jak to skončí?

4 0
možnosti

at z toho udela soukromy klub a ma to :-)

0 0
možnosti