Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

S tím přitápěním žárovkou máte pravdu jen částečně. Pokud topíte elektřinou, např. akumulačkami, tak ty se nabíjejí v době nízkého tarifu, totéž platí i pro přímotopy. Pokud ale topíte tepelným čerpadlem, kde i ten starší typ. který např. máme doma, dává při příkonu asi 2,5 kW tepelný výkon asi 8,5 kW, tak přitápění žárovkami v době vysokého tarifu už tak výhodné není.

Jako technik i nejdříve vždy vše vyzkouším, než vyslovím názor. Když se objevily první úsporky, jednu jsem zakoupil. Kupodivu svítila tak, jak hlásal návod, a vydržela asi 15 let. Postupně jsem je začal dávat, kde to mělo smysl, samozřejmě jsem se vyhnul produktům pralesním. Z pracovny jsem nakonec odstranil žárovkové svítidlo a nahradil je jedenapůlmetrovou zářivkou - a najednou tam bylo světla jako ve dne.

Na chatě, kde přebýváme, jakmile je přijatelné počasí, též přitápět žárovkami netřeba, zejména když je zde opravdu nevýhodný tarif. Tudíž - úsporky a ledky. A je-li chladno, poleno do kamen to spraví.

Pokud někdo dokáže každý den jednu úsporku rozbít, tak opravdu s nějakou otravou rtutí může počítat. Mně se to ještě nepodařilo. A z těch asi deseti úsporek, které nám leckde svítí už dobrých deset let, mám k vyhození uschované teprve tři.

Teploměry: v klasických lékařských opravdu rtuť je, ve venkovních se používá něco na bázi lihu. Elektronické, dnes vesměs používané, ale musí být od dobrého výrobce, jinak naměříte nesmysly.

Rozumný člověk s trochou technického myšlení provede nejprve rozvahu a nebo pokus, aby zvolil, jak a kde čím svítit a topit, aby byl výsledek po všech stránkách optimální.

Názory, vytvořené na základě nějaké skutečnosti vytržené z kontextu jsou k ničemu.

0 1
možnosti
TT

Nesmysl hned v druhé větě. Přímotop se jmenuje přímotop, protože na nízký tarif nečeká, ale topí přímo po zapnutí.

Další rozbor není nutný.

0 0
možnosti
DN

Také jsem zrovna dnes narazil na Technetu na ten článek o nové inovativní žárovce. Pak jsem si tedy zkusil zadat do Googlu prodej klasických žárovek. Čekal jsem, že na mě vyjedou ony eshopy s "dekoračními tepelnými předmety" apod. a ono ho*no, hromada e-shopů normálně prodávajících žárovky za 8-13 Kč ;-D

O tom co popisuje autor v blogu jsem také kdysi přemýšlel. Nevím, jak ostatní zelené mozky, ale nás už na ZŠ učili o takovém věci zvané "zákon zachování energie" a když jsem pak slyšel termíny jako "ztrátové teplo" apod. tak mi nedávali smysl.

1 0
možnosti
VC

Já jsem to vyřešil. Místo abych svítil žárovkami, topím tepelnými koulemi a ještě jako vedlejší produkt mám světlo. Není to úžasné. Plním normy stanovené Evropským Sojuzem.

4 0
možnosti
Foto

Inu, možná jsem taky tmář. ;o)

R^

2 0
možnosti
JP

J69i61ř65í 12P22l53í11v34a

19. 2. 2016 19:21

Je to tak. Normální žárovka přitápí, takže se ztráty peněz nekonají. Navíc ty úsporky jsou drahé (80 Kč) a se slibovanou dlouhou životností se to má tak, že většinou odejdou mnohem dřív než normální žárovka. S nástupem LEDek úsporky končí. Nicméně, když se podíváte do patice úsporek, musíte obdivovat konstruktéry, jak se jim podařilo do patice nacpat tolik součástek - a za cenu 80 Kč se to zdá skoro nemožné.

1 0
možnosti
IB

I13v59o 10B28o71u66š88e

19. 2. 2016 23:28

Já ale nechci aby mi žárovky topily. Topí mi topení a to mám v ceně nájmu, jakož i studenou a teplou vodu. Elektriku si musím platit sám. A ůsporky už mám asi 8 let a netrpělivě čekám až teda odejdou abych je mohl nahradit LEDkama. A ony potvory ne a ne přestat svítit.

1 1
možnosti
VV

Pane Houska pisete hezky, ale muza techniky vas zrejme nepolibila.

Ty usporky samozrejme obsahuji stopy rtuti. Ovsem ve srovnani s teplomerem pouzivanym v lekarstvi jsou ty 2 mg v pomeru k 1 a vice g opravdu zanedbatelne.

No a to vlakno v zarovce je dnes vzdy z wolframu. a ten patri k tezkym kovum ktere jsou take povazovany za jedovate.

1 7
možnosti
VV

No dobra panove minusari, opravte mne prosim, kolik rtuti je tedy v tom teplomeru a kolik v te usporce.

Tesim se na odpoved.

0 0
možnosti
  • Počet článků 216
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4329x
Pedagog, spisovatel, scénárista, režisér... vypravěč. Nevěřící Tomáš. 

Žiju hlavně psaním filmových příběhů - v poslední době to je nejvíc sto let starý příběh Poslední velikonoce. A ve volných chvílích také cestování časem.

Blog jsou moje "myšlenky pozdě v noci", často hodně o politice a věcech, které se do mé pozornosti vtírají, aniž by byly zvány.  Pro "facebookové" čtenáře mého blogu mám FB stránku Sedmá vlna, kde najdete  upozornění na všechny nové články na blogu a různé drobnosti, které mi upadnou od ruky. Kdo nejste Facebookový, najdete vše přehledně tříděné a snadno listovatelné na www.SedmaVlna.cz.