Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I34v61a41n38a 67D22i22a15n30o37v31á 8738420179163

Naše spec. školství je na velmi dobré úrovni. Proč rušit něco, co dobře funguje?

0/0
22.9.2015 23:10
Foto

T73o71m74á88š 52H30o89u73š27k16a 7947612882164

Protože aktivisté v EU to považují za segregaci.

+1/0
23.9.2015 9:12

L26u15b72o58š 16V48r34b96a 2980287631393

Kdyby v naši zemi nebylo urputně bráněno rozvoji pluralitního školství, tento problém by vůbec neexistoval, protože už by tady byly školy, které by inkluzivní dávno byly. Ono by jich totiž nemuselo být zase tak mnoho. A kdyby vznikaly přirozenou cestou, tak by také byla šance, že budou fungovat. Ale v naší zemi se nějak zakořenila myšlenka, že ne rodiče, ale státní úředník ví nejlépe ..... A tak máme snahu o jednotnou školu, ale tak jednotnou, že ani komunisté nechtěli jít tak daleko. Pluralitní školství odpovídá demokratické společnosti, jednotné pak odpovídá totalitě ...... pročpak asi se při budování "demokracie" v naší zemi na školství zapomnělo? Byl to snad záměr politiků? Dost možná. Stát má ve školství svoje povinnosti, to je nesporné, ale má mít absolutní moc? Proč? Stát se má postart o práva menšin na vzdělání. O dostupnost standardního vzdělání všude tam, kde může být jenom jedna škola, ale ne ten standard vytvářet či diktovat. Standard vzniká existencí a vývojem pluralitního školství a stát má funkci nabízet srovnatelnou úroveň vzdělání, jako nabízí nestátní školství, všude tam, kde může být pouze jedna jediná škola. Jak může fungovat svoboda ve vzdělávání, když stát chce všechno diktovat a také diktuje? To prostě nejde.

+1/0
22.9.2015 20:07
Foto

K84a24r78e86l 23B34o80h52á34č61e37k 1321607876444

Nezanikne nic...dementováno ministerstvem školství :)

0/0
22.9.2015 19:27

L86u24b32o72š 60V32r98b13a 2320577241353

Měna nebude ..... a byla :-P

+2/0
22.9.2015 19:28

L67u81b75o71š 56V35r23b44a 2740947391923

Měna nebude ...... a byla:-P

0/0
22.9.2015 19:29
Foto

T70o79m45á80š 63H76o49u96š28k14a 7467822762544

Já jsem jejich dementi ochpil tak, že nezanikne, ale budou sloučeny se ZŠ a zrušeny budou pouze programy PŠ, protože je nepotřebujeme. Což je možná dobrá zpráva pro zaměstnance těch škol z pohledu pracovně právního, ale pro rodiče a žáky je to totéž.

+1/0
22.9.2015 22:52

M12i16l85a20n 56W38e97l97s23e69r 5582898808961

Teda teď (22.9. 18.25 hod) mluví na radiožurnálu jakýsi pán Tomáš Feřtek, který tak mlží a mluví nejasně na toto téma, že bych ho hned vyhodil z funkce. Mluví minuty a minuty a nevysvětlil vůbec nic.

0/0
22.9.2015 18:27

L47u52b68o90š 83V38r12b79a 2850277491543

Nemůže být vyhozen ze své funkce. Vede soukromou agenturu, která se školstvím zabývá ...... možná, že koho chleba jíš, toho .... z něčeho tak agentura i on žít musí. Ale ve většině případů musím dát za pravdu vašemu dojmu - mlží, možná i škodí.

0/0
22.9.2015 19:16

M18i27l17a62n 44W92e93l11s32e16r 5572648478111

Máte pravdu. Vyhodit ho nelze. Ale naopak, lze ho přijmout. Do nějakého státního úřadu. Když je tak šikovnej.

0/0
22.9.2015 19:46

M93i71l66a75n 32W72e95l52s59e74r 5452558978481

A co se stane s učitelkami (školníky, uklízečkami, kuchařkami) z praktických škol?

+1/0
22.9.2015 17:04

H52e32l29e68n70a 11Č30í80ž89k59o35v65á 9941781732408

Tak to je velmi zajímavá a podnětná otázka. A také tak trochu "slovo do pranice". Co vím (moje blízká příbuzná byla léta ředitelkou zvláštní školy), tak většinu učitelů na zvláštních školách tvoří lidé, kteří vystudovali speciální pedagogiku (obdivuji je, já bych na to neměla nervy). Jsou to odborníci, kterých je třeba si vážit... ale co teď? Ocitnou se ve vzduchoprázdnu? Je nový "systém" připraven na to, aby přínosným způsobem využil jejich schopnosti a zkušenosti? Měli ředitelé "běžných" škol dostatek času na to, aby zvážili, jak tyto odborníky oslovit a využít jejich schopnosti? Je, krucinál už jednou, vůbec tato změna pečlivě připravena, anebo je to "hurá akce", k níž není přichystáno vůbec nic? Obávám se, že druhá možnost je pravděpodobnější.

0/0
22.9.2015 17:29

A93l13e53n82a 43D39o23s20k93o75č58i65l66o41v27á 7880934552584

Nevím, co bude s provozním personálem, ale učitelům budou prý nabídnuta místa asistentů. Dosud asistenty dělají studenti a důchodci, neb odměnou za tuto práci je opravdu almužna. Asistent je řízen učitelem, dělá to, čím ho učitel zaúkoluje. Skvělá pozice pro diplomovaného specialistu, často s dlouholetou praxí. :-/

+1/0
22.9.2015 20:49

P10e86t88r 93H45o80r23v81á17t 1503666774267

Kam s dětmi s lehkou retardací a s nepovedenou integrací, inkluzí. Tadá, pěkně za dveře do nějakého ústavu. A díky současné vládní politice se může jednat i o stovky km vzdáleného, takže na týdenní stacionář, protože ústavy se transformují v nepoužitelné hybridy a vhodný nemusí být blízko domova.

Jiná volba totiž nebude.

Nebo se školy mohou motivovat na brněnské Kociánce, kde jsou jsou třídy rozděleny na A,B,C dle IQ žáků.

Akorát, že do tříd budou zřejmě rozdělovat běžní učitelé bez patřičného vzdělání, místo odborníků jako je to v praktických školách teď. Nebo mají školy vyškolené pracovníky? No, myslím si že ne.

0/0
22.9.2015 16:54

L77u29b80o41š 12V25r14b22a 2180197731933

Školy takové odborníky nemají, ale co čert nechtěj, tito odborníci ze zvláštních škol zase pro změnu nemohou většinou pracovat na běžných školách - ti často tedy skončí jako nezaměstnaní a možná i jako nezaměstnatelní.

0/0
22.9.2015 19:19

H52e63l23e57n42a 45Č70í49ž29k73o53v15á 9191171122308

Díky za střízlivé zhodnocení. Inkluze není špatný nápad, ale je to věc míry. Mé dítě absolvovalo 1. a 2. ročník ve třídě, kde bylo 18 dětí: z toho 1 tělesně postižené, jedno s "Aspergerem", 3 romské (z velmi slušných rodin se zájmem o učení), 4 "mimořádně nadané". Škola byla státní, pedagogové nadšení; fungovalo to skvěle, bylo vidět, že děti se učí citlivosti vůči sobě navzájem, vůči jinakosti. Jenže... MČ školu zrušila -- záminkou byl právě malý počet dětí ve třídách (méně než 20). Ten je ovšem zásadní pro tento způsob výuky -- 30členná třída s 10 jakkoli hendikepovanými dětmi by patrně "fungovala" mnohem hůře. Měli jsme (většina rodičů) podezření, že ve skutečnosti jde o "ten barák", a časem se potvrdilo -- budova byla pronajata soukromému subjektu. Velmi jsme bojovali za zachování školy, psali petice, navštěvovali zasedání rady... Marně.

Když se ukázalo, že neuspějeme, stáli jsme před volbou další školy. Chtěli jsme jednak takovou, která nezkazí dítěti dojem, že studium je fajn věc, jejž díky skvělým učitelům získalo v té původní, a za druhé takovou, kde zřizovatelem není stát (nejsme žádní velcí snobi, ale nechtěli jsme riskovat, že i další škola bude "z moci úřední" zrušena).

Co je ale důležitější: nadané dítě vždy někam "uplacírujete" (i když to třeba obnáší delší dojíždění), stejně tak dítě průměrné nebo běžně nadprůměrné, u těch nemocných je to už náročnější, ale přece jen asi nakonec najdete školu, kde mu vyjdou vstříc; nejvíc to podle mě poškodilo právě ty romské děti, protože jejich rodiče, jakkoli šlo o zodpovědné lidi, kteří chtěli pro své děti lepší vzdělání, než mají oni sami, neumějí věnovat dlouhé měsíce hledání školy, která jejich dětem prospěje; takže děcka skončila v nejbližší spádové ZŠ se strašnou pověstí (zejména kvůli neřešené šikaně). Nezapomenu na slova radního, jenž věc zpunktoval; pravil cosi jako: "Vždyť je to jedno, Romy musí vzít každá škola." Nechápu, jak si mohl něco takového dovolit (a dodávám, že dodnes na té radnici sedí).

+2/0
22.9.2015 16:31

L57u16b69o37š 97V41r86b47a 2600847861783

A nejsíše tam bude sedět i nadále.

0/0
22.9.2015 19:27

H51e46l90e76n24a 98Č92í26ž98k33o74v14á 9941381962148

Ano, obávám se, že to patrně tak bude.

0/0
22.9.2015 19:33

R74i74c32h93a22r83d 63K12á48b46a 8959208750750

Velice hezky napsane. Diky a karma. R^

+3/0
22.9.2015 15:55

M96i56l57a91n 96W82e81l75s90e20r 5232848308341

Tak jsem zvědav na to, až se k synovi do třídy vrátí bývalá spolužačka.... Ve svých 12 letech nekomunikovala s učiteli, neposlouchala nařízení. Při hodinách buď koukala do mobilu nebo spala. A když jí někdo ze spolužáků hodně naštval, házela po něm dámské vložky.

Teď je o několik měsíců starší, tak to bude zajímavější. A jestli jí dají k mladším dětem...

+1/0
22.9.2015 15:45

H41e64l42e68n44a 82Č71í85ž62k91o65v66á 9811871382778

Přesně tak. Mne mj. poněkud znepokojuje, že nemáme podrobnější informace o tom, podle jakého "klíče" budou děti, které dosud chodily do zvláštních škol, rozřazovány do běžných základek. Podle místní příslušnosti?

Obávám se, že to nakonec stejně nic nevyřeší, protože každý, kdo si to bude moci jen trošinku dovolit (nemyslím ani tak finančně, ale spíše časově apod.), udělá vše pro to, aby jeho dítě nechodilo do třídy, kde několik dětí významně narušuje výuku nebo se tato kvůli nim zpomaluje. Takže hrozí, že z doposud vcelku průměrných škol vzniknou takové, kam nebude nikdo chtít chodit (a kde nebude ani nikdo chtít učit). V důsledku tedy vzniknou jakási "školní ghetta", což bude nakonec mít mnohem horší dopady než dnešní existence zvláštních škol.

+1/0
22.9.2015 16:56

M12i82l49a33n 36W27e56l13s40e23r 5312988838221

Přesně. Můj syn chodí do školy na sídlišti Máj v ČB. Naše sídliště nemá dobrou pověst a tak již několik let dává mnoho rodičů své děti na jinou základní školu, která je o kus dál.

Takže tento trend se bude stupňovat a vzniknou "lepší" a "horší" školy. Respektive tady u nás "romské" a "neromské".

0/0
22.9.2015 17:09

P79a37v62e39l 70K83u13l36a 7748925138218

A co udělat zvláštní školy pro normální žáky ?;-)

+3/0
22.9.2015 14:43

V92o64j35t39ě11c92h 47K23r17á40l44í96k 5961233182392

Dotaz, a co se provede s žáky, kteří opakovaně nezvládnou učivo? To budou opakovaně navštěvovat první ročníky školy  nebo nebudou klasifikováni a budou postupovat i tak do vyšších ročníků?

+3/0
22.9.2015 13:19

D38a31n60i72e11l 50Č22e38r14n51ý 8264535735748

Zákaz dávat pětky, chyba učitele.

+1/−1
22.9.2015 14:08

D17a56n29i24e34l 90Č76e10r22n37ý 8614695145498

Nevím za co mínus, už to tady bylo.

0/0
22.9.2015 15:14

L91u64b41o57š 74V73r97b53a 2410407191513

Nebylo, stále to tady je.

0/0
22.9.2015 19:32

A52l96e35n58a 76D92o49s41k33o87č76i82l87o27v61á 7380184332204

Opakovat ročník může žák pouze dvakrát, a to jednou na prvním a jednou na druhém stupni. Toto opatření bylo zavedeno údajně proto, aby např. čtrnáctiletý žák nezůstal sedět v šesté třídě.

A tak i ten žák, který nezvládne učivo a je klasifikován několika pětkami, postoupí do dalšího ročníku a je mu vypracován individuální plán. Zkrátka se to vyřeší papírem. Vynechané např. třetí a sedmé patro pomyslné stavby nikomu nevadí.

0/0
22.9.2015 20:42

M41i45r71o45s48l20a68v 78K98u76l63h25a88v15ý 5819472791

Již jsem napsal na toto téma laický článek. Necucal jsem z prstu, mám dost informací ze svého okolí abych se jako laik mohl vyjádřit. Základní problém je v celkové tendenci. Jak to, že při rozvoji technických vymožeností celková vzdělanost na všech stupních škol trvale klesá?!

I když je tato věta miliónkrát omletá, je pravdivá: "Základní chyba je v rodině". Nechat jen na škole vzdělanost svého potomka vede k výsledku, že i z nadaného žáka je trojkař. Co potom ti průměrní?!

Jsem pro, aby byly znovu zavedeny osnovy, jak se o tom dnes uvažuje; určitá menší variabilita bude spíše přínosem. Ale rušení praktických škol a slučování se základními je nesmyslný krok proti. Dokáži si představit, že do základek přejdou tělesně postižení s asistentem, ale alespoň s průměrnou mentální úrovní. Není možné, aby dítě v páté nebo i v šesté třídě neznalo malou násobilku, gramatika je naprosto neznámý pojem a dokonce se nedaří vyjmenovat měsíce po sobě.

 Nemohu jinak, než použít pro názornost oblíbený příměr: karavana na poušti se nesmí dělit a tempo je dle nejpomalejšího; ne jinak to bude po přechodu praktických škol do základek.

+3/0
22.9.2015 13:16

J74u63l60i68u30s 72C25h14a86l58o68u57p21k69a 4442189290771

prof. Zdeněk Nejedlý vítězí, jeho cílem byla jednotná škola a nyní se to realizuje. No, rodiče, co nebudou chtít tenhle ideál, budou platit drahé soukromé školy, jako všude na světě.

+5/0
22.9.2015 13:05

L15u79b60o85š 48V17r23b49a 2630697711873

Nikoli, i tam ruka ministerstva dosáhne. Soukromé školy u nás zatím řešením nejsou. Vystěhují se, nebo alespoň pošlou do zahraničí svoje děti. My ostatní máme smůlu, ale dobře nám tak, když to trpíme.

0/0
22.9.2015 19:36

A76l16e78n81a 63D54o71s51k20o72č56i41l61o60v98á 7310874172284

Znám případy, kdy integrovaní žáci jsou asistentem bráni do kabinetu, aby nebyli rušeni a nerušili zbytek třídy. Škola se pak takovou papírovou integrací holedbá a přitom je onen žák mnohem více segragován, než ve speciálním zařízení.

+13/0
22.9.2015 13:00

A17l68e37n75a 66D28o87s25k53o54č80i18l55o42v98á 7810624772384

segregován

0/0
22.9.2015 13:00

A16l89e45n77a 66D42o33s29k34o86č18i91l61o56v51á 7630284482394

Osobně bych neviděla problém v myšlence integrace postižených dětí do hlavního vzdělávacího proudu, ale právě v onom nepochopení pojmu inkluze a v naprosté nepřipravenosti na její praktické provedení. Zrušit dobře fungující systém praktických škol a zařadit žáky do základek nepovažuji ani za náznak integrace, natož inkluze.

Problémů vidím několik, ale jako největší a téměř neřešitelný odlišný učební plán škol základních a praktických. Zatímco základní škola má více posílené teoretické předměty, praktická má násobně více hodin pracovního vyučování, což považuji za logické. Většina žáků praktických škol se bude živit rukama, a tak podpora a rozvoj manuálních činností je na místě.

Jak to tedy bude?

Bude učební plán praktických škol zachován? Dosud je učivo teoretických předmětů redukováno na základ a posíleno pracovní vyučování. Pak tedy nutně nastane problém, kdy bude integrovaný žák mít ve stejné hodině jiný předmět než zbytek třídy.

Bude učební plán sjednocen se základní školou? Jak mentálně retardovaný žák pak "pobere učivo"? A kdy a jak se budou rozvíjet a pěstovat jeho manuální schopnosti a pracovní návyky (že se nebude živit "hlavou", je snad nabíledni)? (Jen pro srovnání: žáci 9. ročníku základní školy mají 2 hodiny pracovního vyučování a 3 hodiny angličtiny, žáci praktických škol 8 hodin pracovního vyučování a 1 hodinu angličtiny. )

Nebo snad nemá být základní vzdělávání přípravou na život?

+9/0
22.9.2015 12:57

P22e63t74r 39P28a95l39e63č10e98k 3610785454522

Souhlas s panem Chovancem níže. A zcela veřejně tady říkám, že ti kdož o tom rozhodli jsou buď bezprecedentní oslové nebo bezectní gauneři, kterým nevadí že hrozně ublíží dětem. Nejspíše jsou obojí.

+4/0
22.9.2015 12:47

L58u11b37o70š 90V70r43b43a 2980637371443

Myslíte naše poslance? Ano, máte pravdu, jsou takoví. A navíc jsou naprosto nekompetentní.

0/0
22.9.2015 19:40

D61a29v61i14d 77V79l42k 6336655748407

Už jsme si tady tak nějak zvykli, že každá dobrá změna ve školství je vždy k horšímu .Mám dvě holčičky na základní škole a jsem zvědav, jak to dopadne až tam dostanou nějakého nezvladatelného sígra z praktické školy. No nic, fackovat jsem, když tak, nezapomněl.

+2/0
22.9.2015 11:56

J60a27k80u37b 77Š33r30á71m18e71k 4498123552231

To jste objevili Ameriku, pardon, vlastně jste parafrázovali známý postoj všech skeptiků.

0/−1
22.9.2015 12:02

D92a36v77i95d 77V64l21k 6116825448207

Otevřeně se přiznám, že školství nerozumím, takže nic neobjevuji.

0/0
22.9.2015 12:12

L12u95b31o81š 45V22r85b82a 2690767531203

Mohu se zeptat, kterou dobrou změnu máte na mysli? Ve školství pracuji celý život, je mi 61 let a nějak jsem si dobré změny ještě nevšiml.

0/0
22.9.2015 19:43

L43u64k19á78š 90Š28m72a22h26e16l 2907834522644

Zásadní problém je jeden: počet žáků ve třídě. Jakákoliv individualizace naráží na to, že vyučovací hodina má prostě pevně stanovených 45 minut a práce s žáky mimo vyučovací hodiny se (na rozdíl od dřívějších let) nějak povšechně nenosí. A pokud máte ve třídě 30, ba někdy i 34 žáků, je velmi těžké do těchto 45 minut nějakou individualizaci nacpat (tedy takovou, kterou by nutně vynutila přítomnost žáků s IQ na hranici debility - vím, že tento termín není úplně správný, ale rozumíme mu asi všichni - a žáků s IQ na hranici geniality). Jo, kdyby bylo možné pořádat nějaké "doučovací kroužky", kdyby na větší škole bylo možné zavést vícerychlostní studijní skupiny a kdyby každá skupinka žáků se zvláštními potřebami mohla užít svého asistenta pedagoga, to by situace byla jiná. Takhle to funguje na tom západě, kde pak ty praktické školy nepotřebují. U nás tyhle potřeby dobře suplovaly právě ty praktické školy. Jejich převedení na základní školy bez toho, že se změní systém, je nesmyslné a slepé. Navíc se obávám (nejsem odborník na inkluzivní vzdělávání, ale působím ve školství stejně jako velká část mé rodiny), že zavedení tohoto systému bude dražší než současná situace a nebude efektivnější.

+5/0
22.9.2015 10:49

L36u86b20o29š 58V43r46b26a 2750377971893

Dražší to rozhoně nebude ..... bylo by, kdyby to někdo myslel vážně. Dá se to do zákona, takže to bude povinnost, ale peníze na to už nikdo nedá. Takhle naše školství "funguje" nějakých cca 15 let. A taky je to vidět na jeho klesajíí úrovni.

0/0
22.9.2015 19:47
Foto

J72i58ř62í 28T84u46r49n26e43r 8408671855293

V mnohém s vámi souhlasím, ale něco se mi přeci jenom nezdá. Vámi kritizovaný krok ministerstva není rozhodně populistický. Jeho odpůrců je a bude daleko více než zastánců. Nedá se asi ani říci, že je to stanovisko blbců oproti stanovisku chytráků. Mnozí zastánci inkluze nejsou jen aktivističtí pomatenci. To je taková aktuální hloupá rétorika směrem ke komukoli, kdo zastává nějaké liberální stanovisko. Jsou  mezi nimi i odborníci a blbci budou nepochybně v obou antagonistických táborech.

Nejsem odborník, můj náhled je z pozice rodiče dětí, které navštěvovaly školu, která už v podobném programu léta funguje. Moje zkušenost  (a řady učitelů a jiných rodičů) je, že vše je otázkou míry a připravenosti školy. Technicky a personálně připravená škola zvládne integrovat různé děti a výsledek je pozitivní (podstatná je však také jistě ona míra hendikepu). Ve  všeobecně nepřipravené a takto nenastavené škole nastane asi to, co popisujete. A realita je taková, že  na takové podmínky školu připravit, není otázka měsíců.

+2/0
22.9.2015 10:26

J82a20k31u92b 95Š14r46á38m79e84k 4988723502271

Základní premisa pro plán MŠMT je fakt, že inkluze funguje např. v Dánsku nebo SRN.

0/0
22.9.2015 12:01

J19a73r26d87a 81C79h11o55v23a59n96e30c 6541445363309

Včera jsem jel na služební cestu vlakem, osobákem, do malého městečka, kde je také zvláštní škola pro široké okolí. A protože jsem jel "školním spojem", tyto děti postupně nastupovaly a do té školy jely. Vůbec si nedovedu představit, jak by některé z nich mohly fungovat v základní škole. Je to vůči nim velice kruté a nelidské posílat je do základní školy. Co tam asi tak prožije chlapec, vyjadřující se jen jednoslovně podstatnými jmény (jimž jsem pro špatnou výslovnost nerozuměl). Nebo dívka, která po letech ježdění do té školy neví, kolik stanic má ujet. Apod. Mně těch dětí bylo líto a když si představím to peklo, které je čeká v základní škole, cloumá mnou vztek proti všem těm pitomcům, kteří se o to postarali.

+36/0
22.9.2015 10:15

J94i28r34i 98H75o33m24o33l79k32a 6614606

To peklo bude vzájemné, tedy i pro ty "normální" (bez urážky). Je to naprosto nesmyslný plán. Proč vždycky musíme za každou cenu měnit něco, co funguje? Navíc nám to nikdo vysloveně nenařizuje...Rv

+13/0
22.9.2015 10:21

M91i73c62h55a44l 28T40a51u27b52r 5859157286376

Jenže máme v EU "špatný obrázek". A to je pro některé mnohem důležitější, než realita našich dětí.

+4/0
22.9.2015 14:45

L96u71b95o74š 59V12r12b58a 2880797481503

Ten špatný obrázek jsme získali až v posledních 15 letech, tedy díky nesmyslný reformám, které odborná veřejnost odmítala a miniterstvo školství a naši poslanci je prosadili. Všechno jenom pokračuje dál.

+1/0
22.9.2015 19:52





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.