Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a61r47d95a 31C85h42o49v94a79n33e71c 6361445323929

V teoretické rovině jsou Vaše vznosné úvahy nepochybně hezké, přitažlivé, všeobecný souhlas vyvolávající.

Jenomže faktem je, že například já si nejvíc pamatuji z předmětů, k nimž jsem byl ve škole donucen a cepován a dělal je s nechutí. Například o tehdy milované chemii už nevím skoro nic. Nenáviděnou ruštinou jsem sice po odchodu ze školy nikdy nemluvil, ale dodnes rusky rozumím. A takovými příklady bych mohl pokračovat...

+2/0
6.2.2015 12:15
Foto

P46a21v46e82l 64D94v62o22ř38á47k 5139125174170

Někoho nadchnout, někoho donutit. Protože nejsou všichni stejní.

Jestli ten problém není v našem školství - například v téměř stoprocentní feminizaci. Chybí tu mužský prvek. Za mého mládí to bylo tak 2:1, dnes 1:9 .

+4/0
6.2.2015 11:00

J52a70r51d79a 90C62h76o90v84a78n72e95c 6181415443229

Kdepak 1:9. Jste vedle jak ta jedla. Na základních školách je to 1:23.

+2/0
6.2.2015 12:11
Foto

P71a65v93e51l 56D44v53o46ř55á76k 5979345664820

Já se to snažil podat optimisticky.

0/0
6.2.2015 17:58

M81i40r41a 86J37a62n30č56a 7534687262551

Problém je potřeba vidět nejenom ve škole, ale i doma. Dnes je moderní se s dětmi neučit, ale najmout jim doučování. Přitom už jenom samotný fakt, že rodič něco neví a společně s potomkem se to naučí, aby to mohl vysvětlit je cenný jako příklad. Místo toho se řekne: "matika je těžká", "fyziku jsem nikdy v životě nepoužil/a" a je to. Dítě si z domu do školy odnese pocit, že všechno, co se učí ve škole je k ničemu. Stejní rodiče jsou pak ale neprosto vykolejení z životních situací, které by vyřešily znalosti základní fyziky (mechanika a jednoduché znalosti o elektrickém proudu). Už ani radši nezmiňuju základní znalosti matematické logiky, tu kdyby lidi dovedli používat, byl by svět jinde.

Škola na tom taky samozřejmě nese svou vinu, kdy se např. v dějepise tupě učí data a události, místo toho, aby se ve škole vysvětlily souvislosti, v programování se učí obskurní jazyky, místo toho, aby se středoškoláci naučili sestavit algoritmus.

+2/0
6.2.2015 10:16

L36u66k19á67š 86Š31m77a26h75e47l 2177654602174

No, to by platilo, pokud by zároveň žák byl ve škole proto, že tam sám a) chce být b) má schopnosti, které danému stupni vzdělání mohou odpovídat. Pokud ale rodiče dotlačí studenta na gympl (aby z něj byl ten doktor...), který otráveně prolézá s trojkami až čtyřkami, takového studenta opravdu nemá smysl snažit se nadchnout, protože se vám to prakticky nemá šanci povést. Takže chyba je (bohužel) i v systému, který umožňuje financovat školy primárně dle počtu žáků, čímž si většina škol nedovolí takového studenta odmítnout nebo přesvědčit jeho či rodiče, že by měli zvážit jiný typ školy.

+2/0
6.2.2015 10:10

A26n14n33a 23K64i51r33š11o95v42á 9636300145803

Nevím, proč žáky do něčeho nutit. Prostě kdo chce, učí se, zatne zuby, maká...a kdo nechce, ten na to kašle. Tak to bylo vždycky. Jenže v dnešní době má každý  právo na minimálně VŠ vzdělání a z individuálních neúspěchů se viní vzdělávací instituce, které "neumějí" studenty nadchnout, zabavit, motivovat.... Dnes musí být každý úspěšný, i kdyby to byl úplný trouba :-P

+1/0
6.2.2015 9:51





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.