- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pane Houška,
posledně jsem vás zkritizoval za tu neskonalou nelogičnost, že všeobecké vzdělání podporuje poslušnost vůči vládnoucí třídě ( to je prostě výmysl hodný politruků marxismu-leninismu) a dneska vás musím poučit o druhém základním aspektu, který nechápete.
Všeobecné základní vzdělání na základním stupni nemá jako prvořadý úkol žáky vzdělat, to je až druhořadé. Žáci s nižší inteligencí se stejně víc nenaučí, ti s vyšší mají k vzdělání další stupně.
Hlavním úkolem základního stupně je přinutit děti vztahu k práci. Vztah k práci není vrozený (v tom evoluce šeredně zanedbala svojí povinnost) a přitom je to nejdůležitější aspekt naší západní civilizace. Proto děti chodí do školy pravidelně, tvrdě se na nich vyžaduje včasná docháka, omlouvání zameškaných hodin, plnění domácích úkolů a další a další povinnosti, které v podstatě jsou k ničemu, ale musí naučit děti odpovědnosti k práci.
Každé ulehčení z těchto povinností znamená mínus do jejich budoucího dospělého života a komplikace ve společnosti.
Je to přesně obráceně. Smysl vzdělávání není přinutit lidi dělat něco, co nemají rádi, ale naučit je dělat to, co mají rádi. V celém životě. Práce z donucení a s odporem je jeden z nejhorších životních humusů, co si na sebe můžou lidi připravit. Dělat něco, co nemá smysl. Peklo na zemi. Že tak mnoho lidí žije, to je smutné. Že k tomu chtějí nutit své děti, je ještě horší. A představa, že to chtějí nastavit jako zákony povinné pro všechny, to je čistý teror. A mimochodem, když už zmiňujete ty marxistické politruky, ti by vám tleskali.
Hehe něco podobného prožívám taky, jen jsem o pár týdnů napřed.
Nám naštěstí občas usne u větráku v koupelně a pak se vyspím i já.