Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a28n65a 36C65r97h80o92v46á 1598899354590

Karma! Děti jsou ve škole zahlcovány spoustou nepotřebného balastu, proč???

Osobně mě ZŠ nedala kromě základních věcí, které by mě určitě naučili i rodiče,

 lautr nic, sama jsem se později naučila, co jsem potřebovala pro práci.

Do první třídy většina dětí nastupuje plna nadšení a kde je mu konec v šesté třídě??? Vina se svaluje na rodiče, s tím nesouhlasím, chyba je v systému, jsem pro, aby školní docházka byla povinná jen do 5 třídy.

0/0
2.7.2014 15:42
Foto

N78a15ď73a 84D96u83b64c58o46v14á 7495390614145

Článek je sice moc dobrý, ale to, jak by se mělo se žáky zacházet a  jak by se mělo školství změnit, je utopie, protože nejdříve by se mělo změnit vzdělávání nových učitelů, tedy pedagogické vzdělání. Nejsem příznivcem toho, učme děti to co chtějí vědět, měly by mít nastavené mantinely i při svobodnější výchově a učit se kde mají nalézt informace. Omlouvám se, nejsem odborník jako autor (myšleno vážně), je to jen můj názor.

+1/0
30.6.2014 11:37
Foto

R83a32d16e67k 38U24c26h95y13t92i18l 8644492897631

Kritici článku ať si něco nastudují třeba o Sudbury školách. Za mě karma.

0/0
29.6.2014 22:04

D52a51v12i65d 64G39r81u38b24e70r 5606513388463

...školství... technik...atd... omlouvám se za překlepy. To je z té zuřivosti, kde už jsme mohli jako stát a národ být, kdyby to vše bylo zavedeno i do toho státem podporovaného školství, jak jsem o to před lety intenzivně usiloval...:-). Zavést se to může třeba už od tohoto září - jen chtít...

+1/0
27.6.2014 19:04

D65a43v35i65d 87G84r13u75b48e47r 5356913598213

Opět musím skromně připomenout, že škoství, které vychovává právě k tomu, po čem (velmi správně) volá autor tohoto článku, u nás paralelně existuje. Převážně pro dospělé, ale prošly jim už i desítky dětí do 15 let. Je to škola techik duševní práce. tj. osobního rozvoje v nejlepším slova smyslu, s multimetodami. Brzy bude mít třicáté výročí prvních kurzů. Oficiálními vládními kruhy ignorovaná, leč funguje a žáci prosperují. Vygúglujte si nebo mi napište o podrobnosti.

0/0
27.6.2014 18:58

P61e41t33r 44S71k55á50c53e67l 6804179789

Předpokládám, že mezi multimaxi metody nepatří nové písmo. Prý je pro žáky snadnější. To potom se snažme, aby žáci a studenti seděli v křeslech a učili se v leže. A učitelé se jim omlouvali, že vůbec na ně mají nějaké nároky. Kam jsme to dopracovali, potomci J.A.Komenského?  Zdravého rozumu je nám třeba.

+1/0
28.6.2014 0:21

J50o44s98e42f 26V19e58s60e91l14ý 4612363836365

Vážený pane,

je mi líto, ale s Vašimi názory asi tak v 75% nesouhlasím. Zavádějící nadpis, který tvrdí něco, co chce vyvrátit. Něco na úrovni "žlutá je kulatá" a pak dokazuji, že to je blbost.

Proti komu chcete tímto nadpisem zdvihnout meč do boje?

Děti nejsou líné - děti dělají to, k čemu je rodiče vedou a jak je vychovávají.

Děti nejsou hloupé - děti vstřebávají informace (jako "číslo 5, které žije), které jsou jim podávány na určité úrovni. A právě horizontální "souznění" mezi příjemcem a vysílačem těchto informací je zdrojem toho, zda děti informace mohou přijmout a patřičně vstřebat, mohou přijmout a nechat si je zatím bez vstřebání někde na další úvahu, nemohou vstřebat a mají motiv toto řešit (možná ihned, možní po konzultaci s jinými - vrstevníky, kamarády, rodiči ...), nebo prostě nepřijmou a "nemají zájem".

Chyba je v první řadě v rodičích a těch různých blbců, ktří o v zdělávání nic nevědí a možná tak vychovali své děti (nevím na jaké úrovni). Jestliže čtu, že matematika je pro děti zbytečná, tak osobně musím konstzatovat, že toto napsala osoba, která je hloupá. Jo a jen tak mimochodem - Váš termín "synergická shoda" je taky super - jste první, kdo ho dle google použil! Pokračování dále

0/0
27.6.2014 16:49
Foto

V49á90c59l93a76v 67C78h95u74c32h22m42a 6235861318696

Jestli ony ty děti nebudou po nás. ;-)

+3/0
27.6.2014 16:28

P14e22t20r 49S92k74á91c18e69l 6104479469

Ano, děti jsou obrazem rodičů svých...

0/0
28.6.2014 0:22
Foto

N27a32ď82a 40D43u54b82c90o18v72á 7755290454515

Pane Skácel, musím říct, že teda nejsou, alespoň ne všechny... dokonce se děti i vyvedou :-)

0/0
30.6.2014 11:42

V86á46c28l78a26v 40H65o21s31c38h 8416818562261

decka dneska bavi jine veci, ne nejaky dejepis, nebo matika. Mel by se tam studovat obcansky zakonnik, trestni pravo a taky financni gramotnost, veci pro realitu dneska. Vetsina dnesnich ucitelu jak starych, tak mladych jsou verklikari, jenom prectou, co si maji decka vsechno zapsat, ze az z toho maji krece v ruce, pritom jde o balast, vyzivy je v tom pomalu.

0/0
27.6.2014 16:11
Foto

V67á85c17l67a41v 58C56h98u38c12h79m41a 6485781638416

No, mně taky ve škole nebavil dějepis, ani matika, ani literatura. Ale měl jsem období kdy mě zajímala historie, kdy jsem byl okouzlen čísly a po většinu mládí jsem byl knihomol. Ve škole jsem neměl štěstí na kantory, které by nějak zajímal můj zájem vyjma profesorky matiky na učňáku. Věděla co po mně může chtít a co ne a jen díky tomu jsem odmaturoval, aniž bych se do matiky musel nějak nutit.

+2/0
27.6.2014 16:33

O45n89d14r51a 87P55e88š89e82k 4178803160117

Souhlasím! Myslím si, že bych zvládl přesně to o čem mluvíte. Děti vzít a hnát je kupředu díky jejich vlastní touze a zkoumání. Jenže co by mě vedlo k tomu jít učit? 1) musím na to mít vzdělání, takže si projít pár dlouhými léty mučení a vtloukání do hlavy věcí, které ani nepoužiji. 2) Rád bych pak žil na nějaké úrovni, ale copak to je možné s učitelským platem? 

Když jsem byl na škole, neustále jsem přebíral aktivitu za učitele a snažil se je dohnat k aspoň minimálnímu kroku vpřed někdy se to povedlo, většinou spíš ne...

0/0
27.6.2014 15:54

R54o97b60e97r65t 32B31a64l18a87b85á93n 9862173262

Ony už takové přicházejí do mateřinek a potom k zápisu do školy. Ten materiál, který do škol přichází, je prostě stále horší...

0/0
27.6.2014 15:51

D98r83a90h85o56m89í91r 51B77o15k38r 2215956276838

Totální devastace školství začalo už za časů bývalé ministryně Buzkové.

0/0
27.6.2014 15:50
Foto

P33e77t50r 97Z83á13v28l43a81d55s42k76ý 5371123270561

Daleko dříve.

0/0
27.6.2014 17:30
Foto

P10e48t72r 89Z98á25v94l59a20d62s56k81ý 5921373210341

Souhlas. Učím dospělé. Škola je nenaučila se učit, ale namemorovat hafo vaty, tu při zkoušce navršit kolem examinátora a získat titul. Neumí se učit, tu vatu v praxi neumí aplikovat. Celý vzdělávací systém dlouhá léta produkuje otitulované blby.

Jen zlomek z nich se naučil vzdělávat sám celoživotně sám.

+5/0
27.6.2014 15:39

P46a33v63e18l 53K88u33c22h79t50a 4186391237224

Pan bloger je takový teoretik, snílek, což potvrdil i v minulém povídání o smrtonosných zahraničních investicích. Ale k věci:

- nová generace není hloupější. Má k dispozici takové vymoženosti, o kterých se nám po válce jen snilo resp. ani nesnilo - cestovat, přejímat informace z celého světa, má superpodmínky např. pro učení cizích jazyků. Mým jediným dostupným anglickým tiskem byl kolem r.1960 komunistický Daily Worker

- nikdy v životě jsem na učitele nic nesváděl - byli lepší i horší. Ale základ je, že já nebo v malém věku rodina působí - uč se a chovej se slušně, i když se ti leckdy leccos nelíbí. Vždy se to vyplatilo a neměl jsem s učiteli ani s nadřízenými na vojně, tzv. gumami, žádné větší či dlouhodobější problémy.

- tím neříkám, že není co zlepšovat, ale základ je rodina a osobní přístup.

- nezlobte se, ale když dnes v MHD slyším jak mluví žáci a studenti, že už pí.a učitelka (profesorka) je snad slušné slovo, málokdy pustí sedmdesátníka sednout, tak to tak dobré s mládeží není. A to jsou relativně prkotiny.

+2/0
27.6.2014 15:07

I64v48o 59C57h37a72r33f36r84e17i82t90a86g 3304568462491

Žádný teoretik: http://filmova-vychova.cz/onas.php#.U613zZR_voE

0/0
27.6.2014 15:57

J54a44n 17H39l13e47d19í12k 4219242608192

základem vzdělanosti je vycvičená paměť,- bez dobré paměti--zůstaň u lopaty !!!

+2/0
27.6.2014 15:04

R57o17s64t45i96s97l17a31v 44C10a48h11a 6193487567351

ktery typ pameti myslite?

0/0
27.6.2014 15:14

A62d11a12m 64T43e10n63g94l15e82r 5606119502

Dobrá paměť je základ papouškování, ne vzdělanosti. Že si někdo pamatuje spoustu knih, který nepochopil z něj v mejch očích vzdělance určitě nedělá, ale třeba je to subjektivní :-P

0/0
5.8.2014 11:01

B55o26ř57e71k 27Ž37a10n27d54a 1880326499246

Přestal jsem číst u slova kouč.

+3/0
27.6.2014 14:38

M15i53r95k16a 29Š64v90a83r49c19o22v94á 4748578535681

souhlasím s Vámi, děti nejsou hloupé, jen záleží na učiteli jakou formou vyučuje. Moje kamarádka je učitelka němčiny, dokonce získala letos titul nejlepšího němčináře. Vede hodiny formou hry a už je jí vytýkáno, že si s dětmi "moc hraje". Přitom má dobré výsledky...

+1/0
27.6.2014 14:26

A39u24g46u15s80t 87F83o89r38m91á20n55e17k 6175219790256

Je sice hezké, když má učitel vědomosti (má přece VŠ), ale k čemu mu to je, když tyto vědomosti neumí předat dál (a to je na VŠ nenaučí - k tomu byly kdysi tzv. učitelské ústavy, ale to byly pouze SŠ).

0/0
27.6.2014 14:14

R29o93s19t98i98s62l95a20v 65C16a16h45a 6763517787561

pajdak by je to mel naucit. Maji tam predmet - didaktika

+1/0
27.6.2014 14:24

J58a25n 74Z84i43e42g26l69e15r 1761366531448

To, že dnešní děti jsou hloupé a líné, nám říkali už naši rodiče, když jsme byli mladí. Mám dojem, že je to stejný folklór jako: Jo, to  za mého mládí to byly zimy.

+6/−1
27.6.2014 13:29

D76a41n97i41e79l 55K62r43o69n40e60r 7504944246817

Otázkou je, proc teda propadaj v tech sronavacich testech...asi to na ne někdo naraficil ;-)

+5/0
27.6.2014 13:39

M76a54r61t50i40n 98Š57i91k 6461931801857

Dovolil bych si nesouhlasit s vaší větou: "Žáci žijící v 21. století totiž chodí do školy, která žije ve století osmnáctém." Ta není ani trochu pravdivá. Asi mi nebudete chtít tvrdit, že ve století osmnáctém byli žáci členy žákovských školních parlamentů. Že rodiče zasedali v různých školních radách a přímo ovlivňovali chod školy i osoby jejích řídících pracovníků, podobně jako obecní samospráva. Nemám nic proti demokratizaci školství. Jen se zamysleme nad tím, na kolik je škola vlastně demokratická instituce. Základní školu by měl žák opouštět s nezbytně nutným vědomostním základem. Máte pravdu v tom, že učitel je dnes spíše v roli kouče. To ho ale nijak nezbavuje zodpovědnosti, předávat žákům faktické informace. Obávám se, že ten nutný vědomostní základ, nemá nikdo odvahu definovat. A tak raději žáky koučujete... Pracovat s informacemi v souvislostech, dnes bohužel neumí ani mnozí dospělí, ani značná část pedagogického sboru. Vraťme se trochu na zem a začněmě od základů. Co třeba rovnou od základní školy? Začal bych tím, že bych prudce omezil rozsah lidí, kteří dnes mohou mluvit do jejího řízení a personálního obsazení. Pak bych se pokusil definovat ten nezbytný vědomostní  základ. Jako báječnou nadstavbu bych se pak aspoň pokusil z žáků vychovávat slušné, sebevědomé a kreativní osobnosti.   ;-)

+2/−1
27.6.2014 13:18

J77a48r93d31a 35C52h74o88v73a18n13e95c 6951265223889

No ty školské rady a ingerenci rodičů do výuky zrušila právě Marie Terezie.

Před ní u nás bylo školství farní, měšťanské, stavovské a řádové (klášterní) a do prvých tří samozřejmě rodiče zasahovali intenzivně a záleželo právě na nich, co a jak se bude ve škole učit. Řády si do toho kecat nenechaly.

To všechno Marie Terezie svou reformou zrušila a její povedený synáček navíc ještě zrušil ty řádové školy a spoustu zavedených měšťanských a stavovských gymnasií, aby měl záruku, že se bude učit to, co císařský majestát nařídí (hlavně aby se neučilo česky).

+2/0
27.6.2014 13:40

A83u23g44u47s28t 43F91o59r25m85á22n44e28k 6495609470976

Máte pravdu. Škola není z 18. století. Tehdy žáček, který by si dovolil to, co dneska, dostal by pěkných pár rákoskou. Škoda, že se to nevrátilo.

+2/0
27.6.2014 14:16

L68u83d94ě74k 19N34o97v30ý 2351179683511

No, souhlasit se dá jen tak napůl. Ano, děti nejsou hloupé. Ano, škola je zkostnatělá a bifluje toho do dětí až moc. Ovšem zase ta myšlenka, že všechny zaujmeme, všechny nadchneme pro vzdělání a ve všech budeme rozvíjet a směrovat jejich talenty, ta je idealistická. A nemám rád ani tu stále častěji slýchanou myšlenku, že dnes jsou informace tak snadno dostupné, že se vlastně stačí jen naučit, kde to najít. To je naprostý nesmysl. Bez základních znalostí o problému vlastně ani nevíte co hledat a jak to hledat. To, že vím kde to hledat, to prostě nestačí. Nejdřív musím chápat principy a souvislosti. A druhou věcí je, že některé informace je prostě třeba mít opravdu uložené přímo v hlavě. A to nejen proto, že ne vždy je v rozhodování čas si hledat o problému informace a pak je studovat. Člověk by měl mít obecné povědomí i o věcech, které se jeho rozvíjeného talentu zdánlivě netýkají. Jednostranně zaměřený člověk je málo použitelný. A byť se to nemusí každému zdát, všechno souvisí se vším. Na druhou stranu, děti ve 4. třídě by opravdu neměly probírat chemické složení minerálky, když ještě ani netuší, co to vlastně ta chemie je. (s takovým domácím úkolem přišla před pár lety neteř)

+7/0
27.6.2014 12:42

R64a54d24o86v68a17n 32K59r43h67o43v55s44k15ý 8497399391696

No, to říká každá generace, stačí se podívat, co si o mládeži říkali ve středověku nebo dokonce starověku. Vždycky to vypadalo, že "po nás" už bude konec světa.... A ono ne...;-);-)

+4/−1
27.6.2014 12:08

L34u56b64o97m36í42r 27Č23a74p88a46t27ý 8918369334176

Pěkně napsané

Jedinou otázkou zůstává, až všichni bude studovat co nás baví a naplňuje, kdo bude umývat záchody :-) ?

+3/0
27.6.2014 11:50

J60a40r97m57i58l41a 37V87a64v11r50o48c40h13o84v67á 8898645826210

;-D;-D;-DR^

0/0
28.6.2014 11:34

V85l65a28s81t69i55m41i43l 22T25e74n17c32e36r 4540180417810

No ale v té škole by se děcka mohly aspoň malou násobilku naučit. A taky třebas Archimedův zákon a kdo že to vlastně byl Karel IV. a kdy zhruba tak asi žil.

+3/0
27.6.2014 11:45

S20t92a28n76i43s35l90a77v 81H71a14v78r36a37n 9530215318937

Tak to byla názorná ukázka předevčírem v Taxíku s Hámou. Kdy zemřel Karel IV.? A ještě měli rozpětí 10 let...

0/0
27.6.2014 13:08

R22o26s87t13i98s93l74a48v 35C42a26h14a 6573757367181

no tak Skromach taky netusil, kdy byla zalozena Karlova Univerzita

+1/0
27.6.2014 13:14

R53u88d92a 18S32l91a89v91í73k 5693398436871

Přiznám, že takhle z hlavy to nevím, jen bych tipnul 14.století někdy ke konci.

0/0
27.6.2014 14:08

R47o63s20t15i60s94l25a93v 17C92a34h12a 6943107587601

to je pomerne jednoducha dedukce z informace, ze roku 1348 zalozil kde co :-)

+1/0
27.6.2014 14:26

Z28u82z63a28n22a 70B30a35l95o39g39h63o41v59a 3869784157989

Blahopřeji, velice rozumně napsané. Vaše blogy jsou vůbec víjimečně chytré. Ráda je čtu.:-)

+2/−2
27.6.2014 11:38
Foto

K41o14u45t66k59o15v43á 37H93e64l43e82n62a 4496887329780

R^ Velmi rozumně pojaté! Dnešní děti skutečně nejsou líné ani hloupé, dychtí po vědění a po poznání zákonitostí světa - stejně jako v kterékoli jiné době.

A možná mám jen štěstí, ale z mé osobní zkušenosti, respektive zkušenosti mých dětí, vyplývá, že existují školy, na nichž učitelé dokáží žáky skvěle motivovat k tomu, aby jejich bažení po vzdělání neochabovalo.;-)

+6/0
27.6.2014 10:25

I83l36o60n90a 25E47r88n61e53s54t31o11v48á 7773529175790

KARMA a R^

Víc k tomu nemám co dodat.

+2/−2
27.6.2014 10:25

M27i13r87o62s61l26a38v 96C39e31s85t63r 7592530550833

KarmaR^. Velmi rozumný článek. Ovšem mocní nepotřebují svobodné lidi, ale potřebují jednotné stříhání. Svobodný rozum individuality dokáží zákonnými prostředky zužitkovat opět k sestřihání.;-)

+4/−1
27.6.2014 10:18

R83a13d49e73k 69Č53u13b68o79ň 9362710306177

Článek výborný, autor sjednotil analyticky názory většiny dotčených stran vzdělávacího procesu. Avšak hovořit v hodinách jen o tématu např. dějiny za Karla IV je možné v humanitních oborech. Jisté základní znalosti z mat., fyz. chemie si musí osvojit na celý život. Na VŠ nelze učit výpočet objemu tělesa studenta, který již programuje v C+ nebo, co nyní "frčí", protože to co "frčí" vymyslel u "tematického" vzdělávání někdo v Asií či Americe.

0/−1
27.6.2014 13:19

M50i54r60o38s10l10a58v 78C71e31s19t32r 7922850250133

To je samozřejmě nezpochybnitelné.:-)

0/0
27.6.2014 13:53
Foto

I97v92o 10P75e26t64e74r13k42a 4206735987299

Dnešní děti jsou zpohodlnělé díky dostupným technologiím. Často propadají naivnímu omylu, že všechno najdou na Internetu. Jedním z úkolů učitele je ukázat jim, že to není pravda.

+4/−1
27.6.2014 10:09

D82a35n54i17e89l 87K75r35o34n58e52r 7954144216807

Hlavni problém dnesnich deti je ego.

+2/−1
27.6.2014 10:23

M76i66c87h64a80l 42K70r53e90j85č78í 1566950891363

...a taky že najdou :-)R^

0/−3
27.6.2014 12:35

D58a59n88i95e63l 24K13r96o49n76e72r 7444574786217

prave ze nenajdou

0/0
27.6.2014 13:07



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.