Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F69r67a86n77t14i70š46e89k 45K83š25í22r 2209316365

Všichni se asi shodnou na tom, že k tomu, aby byla vlastnická práva respektována a dodržována, musí mít každý jedinec možnost se svým majetkem nakládat libovolným způsobem, kterým nepoškozuje majetek ostatních (do majetku zde řadím i lidské tělo). Měl by tedy mít možnost svůj majetek využívat libovolným způsobem, může jej velebit, ničit, přetvářet, ale i prodávat (či rozdávat). V těchto aktivitách by neměl žádnému svobodnému jedinci nikdo bránit a neměl by mít možnost do nich nijak zasahovat.

Nyní připusťme koncept duševního vlastnictví. Za předpokladu, že by nebylo v rozporu s vlastnickými právy, nesmělo by nikomu bránit nakládat se svým majetkem. Pokud by tomu ale tak skutečně bylo, pak žádné duševní vlastnictví nemusíme vůbec řešit, protože se všichni mohou chovat přesně tak, jak by se chovali, kdyby nic takového neexistovalo. Je tedy zjevné, že takový koncept někomu musí v něčem bránit (například bude lidem bránit v tom, aby si udělali kopii software, který někdo naprogramoval). A právě zde narážíme na výše zmíněnou neslučitelnost - jestliže nějaký princip (v tomto případě duševní vlastnictví) brání lidem určitým způsobem nakládat se svým majetkem (např. přepisovat knihu, kopírovat CD, vyrábět nějaké udělátko, sdílet něco přes internet), pak je v rozporu s vlastnickými právy.

0/0
3.6.2014 21:19
Foto

F35r23a53n31t31i21š88e42k 73K64š81í72r 2389586985

Materiální pokrok se děje právě díky tomu, že informace nejsou vzácné. Mohou být nekonečněkrát znásobené, naučené, vyučované a může na nich být dále stavěno. Čím více vzorců, receptů a kauzálních zákonů je známo, tím více se násobí bohatství, jak se jedinci zapojují do stále efektivnějších a produktivnějších činností. Je dobře, že myšlenky jsou nekonečně schopné reprodukce. Není potřeba uvalovat umělou vzácnost na myšlenky, abychom je přiblížili fyzickým zdrojům, které jsou – bohužel – vzácné.

 Jak pozoroval Frédéric Bastiat: „Inovace prochází třemi fázemi. Někdo vlastní unikátní myšlenku a profituje z ní. Ostatní ji imitují a sdílí profit. Nakonec je již znalost široce rozšířená a sama o sobě již není déle profitabilní, což tedy inspiruje k novým myšlenkám.“

0/0
3.6.2014 21:20

M38i24l42a70n 93W76e29l95s10e25r 5382968538721

Pro paní Trnkovou:

Rozhodně nezpochybňuji duševní vlastnictví. Samozřejmě, pokud někdo vymyslí písničku (nebo film), kterou budou hrát od rána do večera, ať je boháč..

Ale mě vadí ten složitý (skoro až brutálně násilný) systém vybírání poplatků pro autory.

Nikdo z nás netuší, kolik peněz dostane autor písničky, kterou omílají každý den v rádiu. Kolik z toho má rádio? Kolik z toho sežere OSA? Kolik chce Dilia? Kolik stát?

Víte to Vy?

+2/0
2.6.2014 20:46

P87a86v72e19l 23M62o66r32a31v73e97c 3792349222228

Btw. OSA z vybraných peněz zpět rozdělí jen zhruba dvě třetiny (můžu najít odkaz). Takže třetinu peněz spolkne sama. Nikdo neví jaký má zisk a komu jde na účet.

A podotýkám, jen u OSA jde o stamiliony korun ročně. Slušné živobytí..

+3/0
2.6.2014 20:54

M32i97l17a40n 46W55e10l78s49e36r 5592158268521

Děsivé.

+1/0
2.6.2014 21:02

K16l91á24r45a 68T84r77n19k63o25v95á 3414159924679

Já nevím, kolik spolkne VZP, kolik sociálka, obecní úřady a pod. myslím tím na jejich provoz. Každá firma má nějaké kanceláře a administrativu, tu platíte v každém zboží, které koupíte, platíte i drahou reklamu, a to vám nevadí? Balená voda stojí halíře i s obalem a pak stojí stokrát tolik, platíte v tom, reklamu dopravu, marži prodejcům, administrativu, DPH, ostatní daně a poplatky, platy zaměstnanců.

+1/−2
2.6.2014 22:03

K72l24á51r16a 82T77r27n30k65o16v27á 3874179324819

Ano vím, píšu to dole, mám nakladatelství, nechci to znovu rozepisovat. Když si projdete mé příspěvky, uděláte si přibližný náhled jak jsou finance za knížku nebo DVD rozvrstveny. Dilia se živí především uzavíráním smluv, kolektivní správa je až na druhém místě. Stát chce za tiskoviny 15% DPH a daň ze zisku. Dilia, OSA i OOA platí samozřejmě svůj provoz, kolik to může být netuším. Rádio z toho nemá nic musí naopak platit, od toho je kolektivní správa. Jsem také autorka, ale výtvarných a literárních prací. Nesouhlasím se zpoplatňováním besídek, svateb a podobných radovánek, ani třebas muzika v tělocvičně a pod. případy, i když se za cvičení platí. Pokud by autoři s tímto striktně nesouhlasili, dalo by se to řešit, mírným příplatkem při koupi nosiče, to se praktikovalo u videopůjčoven, kdy byla kazeta pro obchodní činnost dražší, ale pak bylo jedno kolikrát si jí kdo půjčil. Tím byl poplatek vyřešen už při koupi nosiče. Pokud je kapela profesionální, rozuměj hraje za peníze, navrhovala bych jakýsi třebas roční paušál pro všechna vystoupení, a neřešila bych kolikrát kdo co zahraje. Nedávno zde byl článek o rozhlasovém vysílání v prodejnách a místnostech pro služby. Tam bych jasně viděla poplatky už jednou zaplacené od rozhlasu, taky soud správně další zpoplatnění nepřiznal. Veřejné promítání by mě nevadilo pokud je bezplatné, pokud se vybírá vstupné měla by se práva platit. To se dělá procentuálně a licenci lze uzavřít ne delší dobu. Není to žádná věda, měl by to provozovatel dělat sám. Licenční smlouvy jsou v podstatě jednoduché. Zpoplatnění prázdných nosičů a kopírek považuji za nemravné. Co se týká škol, to co dělají učitelky, mělo by být bez poplatků, učebnice by měly platit, protože se prodávají, my jsme ale s některými nakladatelstvími uzavřeli smlouvu o bezplatném poskytování za určitých podmínek.

+2/0
2.6.2014 21:39

M63i56l50a79n 25W80e82l43s64e37r 5442228438911

V zásadě s Vámi souhlasím, ale pořád narážím na ten složitý a nepřehledný systém. Přečtěte si ten svůj příspěvek znovu a znovu a uvidíte, že je tolik nejasností s vybíráním a placením poplatků, že obyčejný člověk v tom tápe.

Vy tvrdíte, že tušíte, kolik poplatků jde tam a kolik jinam. Opravdu?  Kolik peněz platíme státu z různých daní si zpočítat dokážeme. Ale kolik peněz dál žerou organizace "kolektivní správy"? Jestliže Vy jste autorka, tak by Vám OSA a další organizace měli posílat kromě peněz i nějaké podrobné vyúčtování. A tam by mělo být vidět, kolik lidí vaše dílo (shlédlo, četlo, slyšelo, vidělo či co)

+1/0
2.6.2014 22:05

K43l15á50r17a 21T76r22n17k97o42v73á 3884719574399

Složitě to pouze vypadá a třeba to nedokážu na tak malém prostoru dobře vysvětlit. Pro vás jako uživatele by to mělo být jedno, protože přeci taky nevíte kolik stojí mouka, energie pekař, velkoobchod, nájem atd. Víte jen, že rohlík stojí třeba 3 Kč. U nás je to jinak OSA se zabývá hudbou, takže tam nespadáme. Dilia nás zastupuje jako dědice po filmovém tvůrci a vyúčtování dostáváme, jsou to řádově stokoruny, takže to nikoho nemůže naplňovat závistí. Knihy jsou prodejem zaplacené a nikdo další práva nepožaduje, pouze při dalším vydání. Knihovny si kupují normální výtisky, dokonce když nakupují přímo u nás mají slevu. Pokud někdo čte veřejně, Třeba Listování, bereme to jako propagaci. Co se týká kolektivní správy za nosiče a kopírky něco málo dostáváme, ale taky jsou to řádově stokoruny a jak jinde píšu, kdyby se této poplatek měl zrušit, podepíšu to okamžitě. Proč ale tak urputně hájím autorská práva, dát dohromady knihu, i když odečtete tisk, není tak snadná a levná záležitost. Autor má taky nějaké představy a chce aby konečný produkt nějak vypadal, aby mu do něj nikdo nezasahoval a aby dostal zaplaceno. Podle vás by pak knihu někdo mohl vydat na hajzlpapíru, obrázky tisknout na trička, na igelitky, na to co se zrovna hodí. Na krtkovi je založen celý průmysl. Pořád nechápu, proč by měli z něčí práce těžit jiní a autor nic? A co když třeba nechce aby jeho dílo bylo na igelitkách. To co vy propagujete dělají v Číně. Ukradnou komplet produkt, vyrobí jej z odporného materiálu, za levnou práci a prodávají za zlomek ceny. Naši výrobci pak pláčou, že nejsou konkurenceschopní. Je to asi na delší vysvětlování, ale rozhodně se nechci hádat.

0/0
2.6.2014 23:53
Foto

F51r95a70n85t80i60š49e90k 34K76š86í88r 2799856775

Autorská práva jsou umělým produktem využívajícím bezplatně státní moc.

+1/0
2.6.2014 22:00

K48l64á82r38a 31T10r76n79k95o55v69á 3554579174169

Jak?

0/0
3.6.2014 0:24
Foto

F36r19a35n14t23i40š73e35k 62K40š93í24r 2259396345

http://www.mises.cz/literatura/obzaloba-dusevniho-vlastnictvi-30.aspx

0/0
3.6.2014 15:07

K87l42á30r29a 93T18r15n43k35o38v74á 3254739404219

Nechcete, aby kvůli vám luštila ten blog celý, že? Moje nápady patří mě a vy jejich ukradením porušujete moje vlastnická práva. Státní moc mě v tomto případě nezajímá. Pokud se stanete státní mocí vy, kteří takto uvažujete, budete zase znásilňovat práva jiných a proti tomu bojujete. Musíte si ujasnit co vlastně chcete.

0/0
3.6.2014 15:53
Foto

V14á90c82l27a50v 76C63h74u72c47h73m38a 6295961378856

Zeptám se, kolik platíte např. matematikům, fyzikům, chemikům a technikům za to, že užíváte jejich myšlenky a vynálezy? Co kdybyste si ochranu svého duševního vlastnictví státem měli platit, stejně jako se hradí ochrana vynálezů a patentů? Nebo je to nějaké jiné duševní vlastnictví?

0/0
3.6.2014 16:28

K60l50á71r67a 36T35r37n22k96o30v75á 3984759474249

Předpokládám, že vynálezy chrání patent a pokud jde o základní výzkum, měli by to řešit granty, jejichž jsem jinak dosti nepřítel a ukradení vědecké práce, je trestné jako každá jiná krádež, nota bene ve slušné společnosti se dotyčný znemožní. Vy jste takový pravičák jen když se to hodí. Sleduju vás dlouho a většinou souhlasím, ale najednou se vám zdá, že máte právo na cizí nápady a práci. Já předpokládám, že platím tu práci ve výrobku, který vznikne. Vy pokud o moje produkty nemáte zájem, neplatíte nic. Jste zkažení marxistickým materialismem. Stát nic neochraňuje, pouze vydal zákon. Ochraňuje se každý sám, když je zákon porušen, musím se sama obrátit na příslušné organy a zaplatit.  Pokud narážíte na ochranné organisace jsou to soukromé subjekty jako jsou profesní komory, cechy a konec konců i odbory a ty pak hájí zájmy jednotlivých skupin a jsou placeny z námi vydělaných peněz. S poplatky za prázdné nosiče a kopírky nesouhlasím.

0/0
3.6.2014 17:04
Foto

V98á94c51l35a12v 41C96h87u56c33h66m56a 6815301788846

Předpokládáte, že platíte tu práci ve výrobku. Já taky předpokládám, že jsem si vaši práci zaplatil ve výrobku a mohu s ní tedy dál zacházet dle své libosti. Své postoje nezastávám proto, že se mi to hodí. Jen se snažím být důsledný. Vynález považuji za stejné duševní vlastnictví jako napsaný román a nevidím jediný důvod k tomu aby si jedni museli za ochranu svého duševního vlastnictví platit a druzí ne. Co mi však vadí ještě mnohem víc, že ochrana autorských práv se zvrhává k takovým absurditám jako je soudní spor Svěráka s Bauhausem o uznání tří slov coby autorského díla, nebo zvažovaná žaloba Svěráka kvůli Meteleskublesku, či recese se založením jakéhosi ochranného svazu posluchačů. Nemám nic proti tomu aby se postihovali ti, co chtějí na cizím duševním vlastnictví vydělávat, ale pokud je zákon napsán tak, že i hvízdání si nějaké melodie na zastávce je považováno za veřejnou produkci. Pak je to špatně.

0/0
4.6.2014 15:16

K46l97á51r23a 74T12r72n83k78o63v69á 3294309114639

Jak ho platíte, když si ho stáhnete zadarmo? A proč máte vy vydělávat na práci mnou vymyšlenou. Je přeci něco jiného rutinní práce a nový nápad. Kdyby vás něco napadlo nemusel byste chodit do práce a živil by vás ten nápad. Nevím ale proč by vás měl živit můj nápad, který mi jednoduše seberete. Bauhaus zjevně parazitoval na popularitě písničky, kterou nesložil a chtěl na cizím nápadu vydělat. Kdyby nebylo duševní vlastnictví chráněno zákonem bude na něm vydělávat kde kdo. Chránit jednotlivě každou kresbičku, každý veršík, skladbičku je nerealizovatelné. Jsou to milióny produktů, na který by bylo potřeba zaměstnat tisíce lidí, neskutečná administrativa. Nevím proč vás tolik pálí, že je něco chráněno zákonem. Já si mohu stěžovat, že soukromé vlastnictví tedy hmotné je chráněno zákonem a proč? Proč si neplatíte sám, ochranu svého bytu, auta a všech předmětů, které vlastníte? Chrání vás zákon, protože to je jednodušší. Pak ale platím policii, když vám něco ukradnou a mě ne. To je holt solidarita, které se brání pan Kšír. Co se týká soukromých produkcí i jednorázových placených a prázdných nosičů, na to jsem vám odpověděla jinde.

0/0
4.6.2014 16:01
Foto

V98á34c32l73a43v 77C70h34u54c62h61m24a 6435691778546

Když si koupím vaši knihu, kresbu, písničku, zaplatil jsem vám za vaši práci. A mělo by být jedno, zda si ji budu uchovávat doma v šuplíku nebo na nějakém uložišti. Je to stejné jako vy si koupíte počítač, u kterého předpokládáte, že jste zaplatila všem, kteří se na něm podíleli svou duševní činností a nikdo se nestará jak se svým počítačem naložíte. Jestli s ním pracujete sama nebo celá rodina nebo jej má k dispozici celý domov důchodců(to není osobní, jen mě nenapadá jiný příklad). Psát už poněkolikáte, že nemám problém s tím, že se za komerční využití vašeho díla má platit, je podle mého zbytečné. Napsal jsem to celkem jasně tak nevím proč máte pořád potřebu mi předhazovat, že se nikdo nemůže na vašem díle přiživovat. Tady se shodujeme. 

Bauhaus se nijak nepřiživil na písničce, Bauhaus použil tři slova Upeč třeba... zeď. To vy považujete za autorské dílo? Vážně? Podle vás bych tedy měl projít všechna díla, zda se tam náhodou nevyskytuje nějaká podobnost s mým tříslovným sloganem, aby si nějaký trouba(a tady se Svěrák podle mě opravdu stal troubou)nevzpomněl, že by na mně mohl vytřískat prachy nebo levnou propagaci samasebe?

Mně nevadí, že je něco chráněno zákonem, mně vadí, že to není chráněno stejně. Nevolám po tom, abyste vy platili, ale aby se ani za ochranu ostatního duševního vlastnictví neplatilo. To totiž pak povede k tomu, že si každej dá chránit každý prd a vy nebudete mít ani ten počítač, který používáte k výdělečné činnosti a obohacujete se tak na cizích myšlenkách.

0/0
5.6.2014 9:38

K91l28á44r38a 10T33r34n49k96o31v66á 3564489704769

Pane Chuchmo, odpovídám na vaše příspěvky, stejně jako vy mě. Je v tom nějaký problém? Já jsem vám taky jinde vysvětlila svůj postoj a taky to neberete to v potaz. Nekomerční využití v rozumné míře mi nevadí, stejně jako hraní rozhlasu, bych už zásadně nezpoplatňovala, drobné občasné akce i komerční taky ne.

Co se týká Bauhausu je to složitější, nejde ani tak o ta tři slova, ale o poukaz na oblíbenou píseň, potažmo autora, a užívá jej ke své propagaci. Bauhaus tím něco naznačuje a autor s tím nemusí souhlasit. Třeba nesnáší Bauhaus nebo mu připadá použití díla pro reklamu znevažující. Pochopte, že nejde jen o peníze, disponuji s částí aut. práv jako dědic a věřte, že nám už byly nabízeny dosti značné částky na nejrůzněji použití tohoto díla a my jsme odmítli, protože to považujeme za profanaci a znevážení. V některých případech, třeba učebnice nebo výstavy, dostávají naopak pořadatelé licenci zdarma i když vybírají vstupné, protože naopak propagují autora. Jde také o to, aby autor mohl nakládat s dílem, podle svého přesvědčení.

Mimochodem, máme nakladatelství a z nějakého důvodů více počítačů, na kterých ale pracujeme jen dvě. Licenci na software, musíme mít ale pro každý počítač samostatně a používat jeden software na dvou počítačích je nezákonné, i když na něm pracuje jen sám jeden člověk. Jsou holt taková pravidla, která si firmy, tedy majitelé práv určují. Pokud má nějaká skupina lidí potřebu své požadavky na zákonnou ochranu, musí vyvinout nějakou činnost a předložit požadavky parlamentu. OSA např. je spolek založený v roce 1919. Tady je tomu naopak, když ne já tak ty taky ne. U DVD CD nebo elektronické knihy by vydavatel mohl teoreticky vydat pouze jeden exemplář a ostatní by si jej stáhli pro vlastní potřebu. Kdo by zaplatil náklady a kde by se vzal nějaký zisk? Musíte si uvědomit, že výroba, zejména u filmu, je neskutečně drahá.

0/0
5.6.2014 12:28

K67l54á68r67a 32T59r55n45k17o74v72á 3964609234879

Stejně tak si musí tito pracovníci zajistit svá práva sami, třeba založením vlastního ochranného svazu, srozumitelně zformulovat své požadavky a předložit parlamentu. Nechcete přeci, aby každý řešil všechny problémy světa. Každý si musí své potřeby řešit sám nebo ve skupině podobně smýšlejících lidí. Vy řešíte problémy jiných, ale nevím zda na pravém místě. Co kdybych např. iniciovala sdružení, které bude prosazovat zákon, že všichni prodavači, nic neprodukují a proto budou pracovat zdarma. Mně by to přišlo výhodné.

0/0
3.6.2014 17:11
Foto

F39r24a10n18t77i11š85e71k 62K74š10í82r 2769216205

Ne vynálezy, a jiná autorská díla chrání státní moc, která je placená z našich daní.   Jinak, než jsem přelouskal toho Kinsellu, byl jsem na stejné straně barikády jako vy. :-)

0/0
3.6.2014 18:20

P24e85t82r 84N92o68v73á11k 8555939450

z jineho soudku

Neefektivní monopol duševního vlastnictví

http://smetka.blog.idnes.cz/c/161261/Neefektivni-monopol-dusevniho-vlastnictvi.html

R^

+1/−1
2.6.2014 19:49
Foto

F82r37a63n37t36i73š35e19k 91K52š55í40r 2919756815

Autorská práva, stejně jako patenty a vynálezy jsou založeny pouze na zneužití státní moci.  Chránit zákonem, tedy kolektivní obranou, se mají jen vzácné zdroje a to myšlenky a informace rozhodně nejsou.

+2/0
2.6.2014 15:20

A82u16g91u31s76t 78F33o95r59m86á23n74e29k 6285659220546

Autorská práva by se měla zrušit (a tím i různé parazitické organizace - třeba OSA, Dilia atd). Když se bavíme o filmu - tak všichni dostali donře proplacené natáčecí dny ( mnohdy dostanou za takovýto den několika násobně víc než pracující za měsíc). Tak proč ještě další poplatky. Pracující také nedostane další peníze za to, že někdo jeho produkt dále prodá, že ho někdo užívá.

+1/0
2.6.2014 16:41
Foto

T23o41m28á57š 17H35o48u36š56k67a 7287672682544

Napadla vás oázka z čeho ti lidé dostali zaplaceno? 

Inu, z prodeje licencí, z prodeje DVD, z lístků v kině.

0/0
2.6.2014 16:54

K90l19á21r85a 67T18r33n27k66o58v40á 3144499224979

Je to marné pane Houško, nikdo vám nedá zdarma ani půl párku, ale vy musíte všem dát k dispozici svoje dílo, aby na něm mohli vydělávat. Komunismus hadr.

+1/−1
2.6.2014 17:10
Foto

V16á89c36l39a10v 26C60h57u33c74h79m53a 6945301218146

Ano, jestliže někdo chce na vašem díle vydělávat, nechť platí. Nemám problém s tím, že si mám koupit hudbu na cd. Mám problém s tím, že dle zákona musím platit OSA když na večeru pro důchodce, zahraji na kytaru. Nebo když soud odsoudí toho, kdo na internetu uvede adresu, kde si lze něco stáhnout.

0/0
3.6.2014 16:34

K37l90á41r32a 64T17r42n96k13o31v95á 3744689264139

Tak to je ovšem jiná píseň, s tím zásadně nesouhlasím, stejně jako s prázdnými nosiči, kopírkami a dalšími zařízeními. Je to stejný nesmysl, jako když platíte za rádio v prodejně, kde už OSA, potažmo autor dostal zaplaceno od rozhlasu. Platit by se mělo skutečně pouze za komerční užití, ale třebas u filmu (DVD) a hudebních nahrávek, musí zákazník zaplatit náklady, které jsou nemalé a taky mít nějaký zisk.

0/0
3.6.2014 17:18
Foto

V85á35c37l49a76v 91C37h67u38c39h61m87a 6205861648376

S tím já problém nemám. Otázka je jak přistupovat ke sdílení na internetu. V mé sbírce filmů legálně zakoupených jich je většina těch, které jsem si koupil díky tomu, že už jsem je znal. Z internetu, z televize, z kina. Nekupuji si filmy které neznám. Stejné je to s hudbou. Tady jsou podle mně vydavatelství samy proti sobě. A považuji za špatné, že poslanci na jejich snahy zakonzervování této produkce na úrovni minulého století slyší.

0/0
4.6.2014 15:22

K95l54á53r13a 22T17r89n43k97o57v38á 3364789304849

No já nevím proč bych si kupovala film, který si mohu stáhnout zadarmo. Teoreticky by si jej mohl koupit jeden a ostatní by si ho zkopírovali zdarma. Nahoře píšu, že jsem vám odpověděla na prázdné nosiče a kopírky, ale patrně jsem to psala k příspěvku někoho jiného. S platbou nesouhlasím, to s autorskými právy nemá co dělat, pro svou potřebu, nechť si každý zkopíruje co chce. U filmu je problém, že výroba je neskutečně drahá a výrobce jí musí z něčeho zaplatit, nejdražší nejsou aut. práva, ale práva výrobce, což je něco jiného. Co se týká veřejných produkcí, tak třebas videopůjčovny měly povinnost zakoupit jinou dražší kazetu, kterou pak mohli legálně půjčovat, tím vydělávali, měly zaplacena práva, ale už nikdo neřešil, kolikrát si kdo kazetu vypůjčil. Jsem vždy pro nejjednodušší řešení. Kopírky tímto řeší aut. práva, ale na druhou stranu platí každý i za sebe, tedy za své produkty a to je nepřijatelné. Stahování bych řešila poplatkem a sdílení nerozumím. Znamená to, že já zaplatím a poté ten produkt zdarma rozdám?

0/0
4.6.2014 16:22
Foto

V87á16c71l92a28v 67C79h43u22c98h33m13a 6915131298316

Ano, teoreticky ano. Prakticky to funguje jinak. Málokdy stáhnete kopii ve stejné kvalitě v jaké ji koupíte na DVD. Dnes už je sice i to možné, ale pořád platí, že většina lidí nemá problém si koupit, je to jen otázka ceny. Jestliže se mohou objevovat i nové filmy na DVD za 50,-  málokdo pak dá za film 500,- 

Sdílení nerozumíte? Máte doma každý svůj počítač, svou televizi, svoje auto? Nic nesdílíte společně? A nejen v rodině, mezi příbuznými, známými, kamarády?

0/0
5.6.2014 9:45

K19l48á92r98a 30T24r23n89k77o45v92á 3514289624119

Někde jsem navrhovala i řešení, pokud jde o ojedinělé produkce tak bych to neřešila vůbec a pokud jde o pravidelnou činnost za úplatu, tedy třeba amatérské kapely, řešila bych to jednorázovou licenční smlouvou na určitý roční paušál a už bych neřešila kolikrát kdo kterou píseň zahrál. Mluvím o produkci za vstupné. V ostatních případech bych byla ráda, že se moje písničky hrají. Moje ilustrace se objevují na různých soukromých webových stránkách a to mi jen lichotí. Pokud si je ale někdo vytiskne na trička a bude je prodávat, tak budu požadovat náhradu. Rozumíme si teď lépe?

0/0
3.6.2014 17:25
Foto

V87á18c54l72a80v 48C93h46u69c26h20m41a 6135881148966

S tím já souhlasím.

0/0
4.6.2014 15:23

P39a77v36e28l 86M85o30r64a73v92e80c 3252819732388

Víte kolik procent z ceny DVD nebo lístku jde na platy herců či režiséra, a kolik jde těm ochranářským svazům, distributorům apod.?

+1/0
2.6.2014 18:17

K25l59á97r44a 94T47r40n48k82o25v12á 3334829194829

Vím, neboť mám nakladatelství. Ochranářským svazům nejde z knihy ani koruna, nakladatel 50%, rozepsáno to máte dole pod panem Dvořákem. distributor je prodejce a má z ceny knihy cca 15%, knihkupec cca 35%. Knihkupec platí nájem, prodavačky, administrativu a daně. Distributor platí dopravu, daně a rozsáhlou administrativu, neboť vše probíhá v komisním prodeji, takže dělá každý měsíc něco jako inventuru zboží od několika tisíc nakladatelů. Dilia má příjem mimo jiné z uzavírání smluv, mezi autory a nakladatelem nebo vydavatelem. Tyto služby ale, pokud nechcete, nemusíte využít a smlouvy můžete uzavírat přímo. Někteří autoři ale raději dobrovolně zaplatí Dilii, protože se nechtějí obtěžovat se smlouvou sami. Kromě toho dělá Dilia kolektivní správu u filmů a nosičů.

+1/0
2.6.2014 19:36

P20a11v73e47l 63M72o91r43a24v12e86c 3892989872668

Já se ptal na film.. Tištěná kniha je něco jiného, tam jsou náklady na tisk vazbu apod. nemalé.

0/0
2.6.2014 19:39

K77l63á94r86a 94T80r15n53k18o59v98á 3394529134849

Náklady na DVD jsou taky nemalé, je to podobné jako u knih, s kvalitním obalem a s bookletem se dostanete tak na dvě třetiny knihy, přijde na knihu, taky se můžete dostat na stejnou cenu. Výroba filmu je šíleně drahá a zisk je pak z lístků v kině, z prodeje televizi a z nosičů. Přeci si nemůžete představovat, že bude někdo točit film , aby na tom nevydělal. Zkuste se do něčeho takového pustit a uvidíte, že to není tak jednoduché. Jsem proti grantům obecně, ale divadla se např. sama neuživí. Jediné s čím s vámi všemi souhlasím, jsou poplatky z prázdných nosičů a kopírek. To mě připadá opravdu nemravné.

0/0
2.6.2014 19:53

P61a47v55e90l 82M79o50r43a20v64e32c 3252839422188

Ehm, cena prázdného nosiče: pár korun (plus výpalné OSA). Cena za obal: totéž. Cena vypálení: zanedbatelná. Cena za tisk přebalu: pár korun.

Udělat další kopii DVD Pána prstenů (či jakéhokoliv jiného filmu) je záležitost dvaceti korun. Tak proč se prodává za 500?

0/0
2.6.2014 20:51

K57l40á59r25a 46T47r37n94k23o11v15á 3564649874639

Protože jsou drahá práva výrobce a práva autorská což není totéž a říká se tomu licenční poplatek. Pochopte všichni konečně, že film, třebas zrovna Pán prstenů, stojí desítky až stovky miliónů dolarů a někde se ty vydané prostředky musejí výrobci vrátit, ještě chce samozřejmě vydělat a musí zaplatit daně. Film, stejně jako kniha, nakonec začne vydělávat třeba až za několik let. Myslím, že OSA z filmů nebere nic, Filmy obhospodařuje Dilia a ta má procenta z licenčního poplatku z uzavřené smlouvy. To není výpalné. Právník vám taky neudělá smlouvu zdarma a i když jí použije znovu, další klient ji zase zaplatí. Tam platíte pouze jeho um a asistentku, on nemá žádné jiné náklady, pokud nemá drahou a honosnou kancelář.

0/0
2.6.2014 21:54

P42a49v40e39l 49M48o43r18a15v86e37c 3302849312718

Opět: proč autor filmu získává peníze za každou kopii, de facto ze zákona, ale autor programu za každé spuštění už ne?

0/0
2.6.2014 22:01

K64l30á21r10a 12T67r78n36k65o46v33á 3524419884769

To já nevím, ale myslím, že by autor měl mít procenta z každé prodané kopie, nebo stažení, což se přeci dá nějak ošetřit. Mám kolegy, kteří prodávají na internetu nějaké aplikace a za stažení se platí. Já tomu zase tak nerozumím, vím jen, že jsme např. ty grafické programy dostali na nějakém nosiči a někdo nám to nainstaloval. Pokud to ale prodáte firmě práva má ona. Logo a příslušenství taky prodáváte i s aut. právy a práva má firma a vy nic.

0/0
2.6.2014 23:59

P32a84v55e55l 32M82o84r54a91v68e23c 3322549382198

No právě, nevíte.. Protože lobby AV děl si ten kopírovací monopol vynutila.

Fakt nevidím důvod proč je "intelektuální vlastnictví" takto různě chráněno. Někde skoro vůbec, jinde rozumně, u AV děl totálně přehaně moc.

Já jako programátor taki chci poplatky z instituce typu OSA za každé puštění mého programu. Nebo spíše naopak: já chci aby i umělci a jejich agentury dostali zaplaceno jen jednou a nepožadovali výpalné z každé blbosti.

0/0
3.6.2014 8:38

K27l52á72r50a 45T83r45n64k85o94v62á 3224749914259

Zkrátka chcete, aby sousedovi chcípla koza. Rozumím.

0/0
3.6.2014 12:28

P95a12v28e37l 63M51o74r38a98v88e79c 3752289412888

Ne, chci logické zákony férové pro všechny. Ideálně takové které reflektují elektronická média. A konkrétně i to, že pirátsvtí nelze, fakt nelze zabránit. Technicky ne. Leda zrušit Internet.

Bojujete s technologickými větrnými mlýny..

0/0
3.6.2014 14:30

K45l34á97r55a 28T80r78n90k53o92v86á 3304689594689

Krádežím, vraždám a jiným trestným činům taky nelze zabránit, leda zrušit lidi. To ovšem neznamená rezignovat a zákony zrušit. Zákon na svá práva si musí zájmová skupina prosadit a hájit.

0/0
3.6.2014 15:43

P70a20v61e76l 72M20o14r27a73v67e52c 3232739612658

Jak je složité někoho zabít? Kolik vražd se děje? Kolik lidí to morálně schvaluje?

A teď to srovnejte se stahováním či šířením děl.

"Zákon na svá práva si musí zájmová skupina prosadit a hájit." - Takže když má zájmová skupina výrobců židlí si vymyslí "právo na tantiému za sednutí" a prosadí to přes zákonodárce, taky budete dle této vaší logiky obhajovat nesmyslný zákon nutící vás platit výrobci židle pokaždé, když se na židli posadíte?

Jaká "práva" kdo prosím má?

0/0
3.6.2014 15:47

K17l27á33r95a 59T38r24n28k73o44v26á 3214749434769

Ano, má na to právo a vy si tu židli nemusíte kupovat. Prostě a jednoduše, vy si uzurpujete právo na něco co patří někomu jinému. Navíc jste v zajetí marxistického materialismu, který duševní práci taky moc nebral.

0/0
3.6.2014 16:44

P30a15v77e40l 28M68o24r51a67v77e41c 3162339872748

Hele urážejte si marxismem někoho jiného, jo?

Vážně si myslíte že v nějakém státě si může výrobce židlí prosadit takový nesmysl? A jak prosím? A jak by se to kontrolovalo? nebo moje analogie snad v něčem selhává?

0/0
3.6.2014 21:01

K66l15á38r86a 84T68r96n71k10o39v55á 3904869414559

Nemyslela jsem to jako urážku, je to jen podle vzoru, že všechno patří všem, zejména duševní vlastnictví.

0/0
3.6.2014 21:19
Foto

T98o38m82á96š 46H47o45u42š42k95a 7927752642284

Jenže to jste nepochopil absolutně zásadní věc: Cena filmu nemá vůbec nic společného s cenou vylisovaného DVD. Cena filmu se odvíjí od výrobní ceny jeho natočení. A prodej DVD musí generovat zisk, který pokryje určitou část nákladů. Pokud směšujete cenu za výlisek s cenou filmu, tak jste npochopil hodnotu duševní práce.

0/0
2.6.2014 23:08



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.