Tomáš Houška

Volby probíhají u uren, ne na ulici

28. 10. 2016 23:13:28
V osmdesátkách jsme nemohli volit. Mohli jsme jenom potvrdit (nebo škrtnout) kandidáta národní fronty. A i kdybychom ho všichni škrtli, stejně by byl zvolený.

Takže nebyla jiná cesta než jít do ulic, a první a klíčový požadavek byl uspořádání opravdových voleb.

Dneska volit můžeme. Každé čtyři roky můžeme úplně vymést celý parlament a poslat tam někoho lepšího. Prezidenta můžeme volit ve zcela regulerních volbách. Nezvolili (jsme) toho, koho bychom (leckteří) rádi.

Máme prezidenta, kterého jsem nevolil. Vadí mi miliardou věcí, je to eurohujerský levičák, kamarádí se s režimy, které nemám rád, neumí se chovat s potřebnou důstojností a grácií a nejsem rád, že v čele státu nemáme někoho reprezentativnějšího, lidštějšího, moudřejšího... Jenže on prostě VYHRÁL VOLBY. To není CHYBA voličů nebo nedokonalost voleb, to je VOLBA. Názor většiny voličů, a i když se rozchází s mým, prostě to respektuju. Tak se to mezi dospělými lidmi dělá.

Kdybychom měli připustit, že hlava státu vzniká jinak než že vyhraje volby, bylo by to hodně špatně. A stejně špatně je to v okamžiku, kdy si silněji uvědomujeme důvody, proč jsme chtěli kandidáta jiného. Prostě od toho jsou volby. Prezident se nevyměňuje demonstrací, peticí, nevyměňují ho celebrity ani intelektuální elity (mezi které se drze počítám). Vyměňují ho voliči ve volbách. Jestli chceme lepšího, musí tu nějaký být, a musí vyhrát volby.

Před pár týdny jsem seděl u voleb a účast tam byla ani ne 1⁄3. Kolik z těch 2/3 teď běhá po náměstí a chce odvolat ty zvolené? Abyste mi někdo nevyčítal něco, co nehlásám: Jsem poslední, kdo by lobboval za troglodyty, kteří ty volby vyhráli a teď se předhánějí v tom, kdo udělá větší demenci. Jenže oni ty volby vyhráli.Braňme respekt k systému, ve kterém vládne ten, kdo vyhraje regulérní volby. I přesto, že co chvíli skřípu zubama, že to nebyli ti, které jsem tam chtěl. Porazme je ve volbách. Ne na ulici. (Mezi námi: To cvokaření, které se teď odehrává, možná způsobí, že je příště vyhrají ještě přesvědčivěji, což mě štve o to víc.)

Řev, že volby jsou špatná věc, protože vyhrál někdo jiný, než jsem chtěl já, promiňte mi všichni, to je nehodné dospělého člověka a nehodné demokracie. Buďme dospělými lidmi.

BTW. Kdyby byl Zeman opravdu ale opravdu střelec, tak by složil funkci a na nejbližší možný termín vyhlásil nové prezidentské volby. Vyhrál by je v prvním kole.

Autor: Tomáš Houška | karma: 33.84 | přečteno: 840 ×
Poslední články autora