Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K36a67t51e12ř73i14n86a 93T97y91c45o64v87á 9820321396325

vy jste mi dal! ondyno mě lustrovali, jestli plním, co mám (ŽÚ). plnej barák lidí, světlo, teplo, po chodbách se line vůně kafe a místy hovor a smích... pohoda. kvůli ničemu mě to stálo půlden pracovního času. trochu jsem měla chuť jim říct, že takhle jim na ty mzdy nevyděláme

+5/0
4.2.2017 23:54

J61i16ř96í 85Z62á65ř67e92c87k67ý 5274258674615

To muselo dát práce to napsat, a přitom taková ptákovina...

+1/−9
4.2.2017 23:44

Š91á49r13k85a 35J86i83n39d64r32o29v67á 1298112799982

Čekala jsem, kdy se v článku začne mluvit o tom, že tyto pobídky a úlevy nemůže dostat etablovaná česká firma a to ani v případě, že postaví nový provoz, vytvoří nová pracovní místa. Kdysi to popsal ředitel Koh-i-noor, versus konkurenčí firma se stejným sortimentem na vedlejším poli (doslova). Navíc konkurence přetahovala odborníky s praxí a likvidovala i touto cestou.

Dotace samy o sobě jsou zlo - představte si jednu ulici a v ní dvě pekárny. Jeden pan pekař koupil prostor před dvaceti lety, ze sklepa udělal provozovnu a teď je cca v momentě, kdy má splaceny původní dluhy, ale potřebuje obnovit strojový park, který taky dosloužil. Kromě nového úvěru nemá šanci na nějakou dotační podporu podnikání, jakkoliv se dá prověřit, že platil daně a dá se čekat, že je bude platit i dál.

Na druhém konci ulice vznikla nová pekárna - protože je nová, mohla dostat dotaci na počátek podnikání (ale nikdo neví, jestli to za rok, dva nezabalí). Žádnou daňovou historii nemá.

Kdo by si zasloužil podporu státu (nás všech)... jistě šanci mají dostat oba, ale dovolím si tvrdit, že ten první by ji měl dostat snáz. (bezúročně nebo vyšší apod).

+8/0
4.2.2017 9:36

Š13á89r10k15a 10J37i46n22d73r12o83v19á 1858462699782

Pročetla jsem diskuzi a s dovolením přiložím pár argumentů - jesti jsou pro nebo proti OSVČ posuďte sami (v životě už jsem byla obojí)

Bylo by dobré uvádět, kolik z těch OSVČ jsou zároveň zaměstnanci a živnost mají jako vedlejší příjem (podle čssz je jich cca 405 tisíc, takže téměř polovina)

Bylo by dobré vědět, že minimální odvody - a z nich vypočtené důchody v budoucnu - odpovídají odvodům zaměstnance vč. firemních - z minimální mzdy. A ten budoucí důchod z minimální mzdy je pro osvč i zaměstnance cca 6 tisíc.S růstem zákonné minimální mzdy rostou i tyto odvody. Zdr. pojištění je přímo vypočteno z min. mzdy, sociální pojištění odráží průměrnou mzdu státu.

Zároveň si přiznejme, že ani zaměstnanec s minimální mzdou neplatí ŽÁDNOU daň z příjmu. Tenhle údaj se týká cca 115 tisíc ZAMĚSTNANCŮ. Takže asi jako 20% živnostníků v hlavní činnosti.

Ano, mezi živnostníky jsou tací, kdo vám "nedají účtenku" a mají nezdaněné příjmy. Ale za to si jako zákazníci můžeme sami - nic nám nebrání tu účtenku chtít. Stát by mohl kontrolovat zdaněné příjmy i proti položkám výdajů a obávám se, že to nedělal nikdy

Ale taky jsou mezi živnostníky švadleny, obchodníčci na venkově - kolik nakoupili, tolik zhruba prodali s takovou marží, že mají opravdu právě jen tu minimální mzdu. A díky, že nerezignovali a místo závislosti na státu a dávkách stále pracují.

+2/0
4.2.2017 9:23

J40i39ř53í 24Z83á95ř95e52c48k31ý 5504748654935

Minimální mzda je 11 tis. a z té už se daň z příjmů platí. Sice velmi malá, ale platí.

0/0
4.2.2017 23:02

Z45b66y22š88e63k 36H24l61i61n63k13a 3901223330133

Jenže to je od letoška, za loňský rok ještě nikoliv.

+3/0
5.2.2017 8:53

Š73á52r28k61a 50J37i89n57d64r24o17v93á 1578662779852

ano od letošního ledna, už 150,- měsíčně - ale zatímco zaměstnanec si při tomhle přijmu vynárokuje dávky státní podpory, osvč je v pozici, že mu dávkaři napočítají jako výdělek tu průměrnou mzdu...

+1/0
5.2.2017 22:15

T70o55m78á65š 26Z95m96e81k 7429645773778

Teda za 4 roky, co jsem OSVC jsem zadnou urazku od pana Ministra neslysel. Ono mozna to bude tim, ze opravdu odvadim co mam a "neoptimalizuji" #SorryJako .

0/−2
3.2.2017 8:52
Foto

K88a21r92e82l 71R48a73d78a 9329224256667

Jen si nemyslete ,,všeci kradnů" tedy i vy. :-)

0/0
13.2.2017 12:48
Foto

P55a18v57e73l 56P42o66k93o82r76n41ý 2446424660852

Dobrý...R^

+1/0
1.2.2017 20:06

R77a55d45e28k 85Z58a21p67l53e30t33a31l 6183915984628

Jedna chyba- agentura práce nesmí již několik let dovážet zaměstnance mimo hranice EU, takže pokud se tam ti Ukrajinci dostanou, tak ne přes agentury. A protže tento výborný stát blokuje - i přes kritický nedostatek zaměstnanců- získat zaměstnance mimo Eu, (což třeba neblokuje Polsko) tak v té hale asi nikdo dělat nebude :-)

+1/0
31.1.2017 22:21

T58o40m22á20š 18C47h32r35a10s96t82n94ý 2221784581503

Myslíte to Polsko ve kterém funguje reálné otroctví a přímá spolupráce mezi Poslkem a KLDR v zajištění otroků za peníze EU?

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/05/31/polish-firms-employing-north-korean-slave-labourers-benefit-from/

0/0
3.2.2017 11:55

J15a62n95a 32H86u92b38á17l44k49o14v53á 7323207586122

karma R^!

+9/0
31.1.2017 12:57

M82i23l82a13n 30K56a77s39a33l 1198289875745

ČNB nic nespálí, jen místo korun nakupuje eura. Nic víc, nic míň.

+3/0
31.1.2017 12:19
Foto

D26a55n73i71e82l 26H54a95b76ě75t64í11n14e75k 1670436783132

Vážený pane Houška, nejprve jsem Vám chtěl dát karmu, ale chvíli jsem počkal a najednou mi došlo, že se vám to povedlo. Zahrál jste mi na strunu nízkých pudů, stejně jako ostatním chváličům vašeho textu, takže karmu by zasloužila spíše vaše schopnost napsat článek, který má účinný populistický dopad. Myslím, že jediný pan Šik mezi diskutujícími poodhalil, co je špatně. Opravdu jste postavil proti sobě dvě strany: chudáček OSVČ versus holdingové společnosti, které tyjí z našich daní. Já netvrdím, že to tady OSVČ má lehké, určitě by šlo mnoho věcí zlepšit a zjednodušit, ale pohybuje se v mantinelech, které si zvolil a na které stačí, nemůže pak brečet, že se mu v těchto mantinelech nelíbí - proč tedy nezaloží prosperující nadnárodní firmu? Proč se nestane úředníkem? Tu volbu má přece každý z nás. To zaprvé. Za druhé, kdybyste vynechal tento komparativní přístup a pouze poukázal na to, co je na systému investičních pobídek špatně, byl bych vám to zbaštil i s navijákem, protože ten systém určitě není dobrý. Chtělo by to erudovanější ekonomický rozbor, protože takto jsou to jenom plky.

+9/−31
31.1.2017 9:46

V88l47a80d21i97m94í54r 29M57o84r66a97v76e74c 3508420283923

No a tohle je zase Váš suběktivní pohled, nic víc, nic míň, tečka. Hezký den

+9/−2
31.1.2017 9:48

P39e80t49r 93M13e15j16z47l28í11k 8258794191940

No to jsou mi moudra. Každý by chtěl být generálem a ne prostým vojínem, ale co potom s armádou, která má samé generály a žádné vojáky? Ono to není jen o volbě, to by tu běhali samí poctiví miliardáři

+9/−1
31.1.2017 10:12

J49a92n 14R57á78ž 9272629679697

Já článek vnímal tak, že je zaměřen na kritiku stavu, kdy zahraniční montovny dostávají všelijaké úlevy, ale český podnikatel je terčem neustálých ataků ze strany státu. A proto jsem mu dal karmu.

+19/0
31.1.2017 18:26

K39a77t97e88ř60i70n57a 73T14y96c63o93v44á 9750151606755

nadnárodní firmu si jen tak nezaložíte, ale to vy jistě víte. úředníkem nechce být třeba proto, že potřebuje, aby jeho práce měla smysl a nechce se živit tím, že vytváří zbytečné papíry a vymáhá nařízení, se kterými často nesouhlasí, případně se nechce podílet na práci, která nevede k žádným užitečným výstupům. a především, zvolil si vědomě (jak říkáte) práci, která živí jeho a často i další, stát nezatěžuje, naopak mu dává na provoz. nechce od nikoho nic, jen je mu líto, že ostatní dostávají plnými hrstmi, aniž by něco dali zpět. a to proto, že ten, kdo takový systém vymyslel a prosadil, za něj dostal zaplaceno (v černých penězích, které nedaní). ano, i to je práce (vymyslet tunel), ale stát z ní nic nemá. ale platí ty kdo vymysleli ten tunel také z peněz, které odvedou OSVČ

0/0
5.2.2017 0:07

J52i13ř76í 74V70a53v70ř46í10k 7484239455590

R^naprostý souhlas.

+15/0
31.1.2017 8:48

M63i85l36a43n 75N37a48v39r50á53t32i44l 8907561526431

Můžeme jenom plakat, protože jsme k ničemu.

+1/0
31.1.2017 8:34

V15l27a98d96i12m73í58r 89M93o67r34a36v51e59c 3328430383533

Tak, bohužel se mi nedostaly do ruky informace o tom, jak se na HDP podílejí OSVČ v Česku, asi má vláda důvod to tajit. V Německu je to cca 60%.

Autor má od A do Z pravdu a má karmu :-)

+19/−2
31.1.2017 6:39

P43e76t67r 10N98a76j21d46e12k 7587546393791

V Německu je především živnostník vážený občan, protože průměrný živnostník tam zaplatí na daních víc, než průměrný zaměstnanec. V ČR to bohužel jaksi neplatí.

+1/−2
31.1.2017 10:30

V95l28a12d94i31m24í48r 56M89o36r45a48v17e12c 3218860893313

No a nějaká konkrétní data s odkazem na věrohodný zdroj? Nebo je to domněnka?

0/−1
1.2.2017 5:22

P87e16t46r 23N74a75j14d27e31k 7847656703981

Vygooglovat si to snad dokážete sám.

+1/−1
1.2.2017 9:52

M45a64r87t38i18n 49R64ů10ž29i88č96k53a 9494311618919

je lepší se bavit nad stejnými daty - takže by bylo vhodné napsat odkud čerpáte a pak se dohadovat zda je to dobrý zdroj nebo ne

+1/0
1.2.2017 10:34

V73l98a58d22i36m65í33r 43M82o52r36a89v14e91c 3628900283363

No, já jsem si vygůgloval moje informace, asi máte jiný google ;-D;-D;-D

0/0
1.2.2017 11:40

J10a83n 29N73o13v47o34t31n68y 4267480683

Osvč platí nejméně a to ještě tady se nepíše o dalších obvodech sociální a zdravotní, kde osvč neplatí skoro nic oproti zaměstnancům. Já ročně zaplatím na obvodech asi 800 000 Kč to je za 100 osvč.

+5/−24
31.1.2017 6:25

A35n53n51a 35V56e84s16e57l71á 3799400531540

až bude OSVČ vydělávat 3 mil. ročně , tak bude taky platit 800.000 Kč . To máte prostě štěstí, že veškeré jiné náklady za vás zaplatí zaměstnavatel .

+15/−3
31.1.2017 6:37

J65a22n 74N95o36v35o16t34n22y 4317770713

To je moje cena za kterou jsem ochoten dělat. I když to platí zaměstnavatel ale peníze jsou z mého a z mé přidané hodnoty

+2/−1
31.1.2017 9:39

K98r95y21š87t15o95f 16L93a23n27í82k 1479780455775

zamestnavatel neplati "za vas". to jsou jen chytre skryte odvody, které byste musela stejne platit, kdyby vam zamestnavatel vyplacel superhrubou mzdu.

+3/−1
1.2.2017 13:09

P83a69v63e30l 52N74o29v47á34k 4593358425891

Jenže on těch 800 tisíc platí pri superhrubem příjmu kolem 1,5 mega. Takže i kdybyste měl pravdu, pouze jste dokázal, že jako OSVČ byste při stejném příjmu zaplatil půlku ;-) a ne, těch 400 tisíců rozdilu opravdu není v té placené dovolené ;-) v takovem pripade bych takový příjem vyměnil za to, že bych si tu dovcu zaplatil sám :-D

+1/0
1.2.2017 20:13

R42a44d22e31k 73H62a56m88p93l 3696661821341

Kdyby jen dovču...

0/0
2.2.2017 13:43

V59l41a47d38a 36S26i90m57o31n63i57k 3119343953795

Zdá se mi, že podléháte moc zkratkám. Zaměstnavatel neplatí nic za nikoho jenom tak pro nic za nic. Ať platí kdo chce, je to pořád cena práce, kterou si každý zaměstnavatel umí spočítat. Ten zaměstnanaec musí vytvořit hodnotu vyšší ..

0/0
3.2.2017 10:03

V58l85a38d78i63m26í60r 77M14o60r73a25v87e88c 3888100963463

Tak prvně předpokládám že na odvodech, nikoli obvodech, a podle toho co píšete, vyděláváte v řádech milionů hrubého, ovšem to jste podom hodně velká vyjímka.

+5/0
31.1.2017 6:37

P28a25v86e98l 95H32o18r51á41k 8211793635302

Navíc je u toho schopen diskutovat na internetu.

+6/0
31.1.2017 13:15

P48a66v76e39l 18N41o86v29á18k 4973628425771

Je to kolem 1,5 milionu superhrube mzdy. To k tomu "radove miliony". A jinak bych položil otázku: no a? Tak ho oskubem, zazobance jednoho?

+1/0
1.2.2017 20:17

V62l11a13d68i41m63í60r 63M16o79r92a58v89e15c 3708220833493

Otázce ne zcela rozumím, nicméně zareaguji. Neměl by škubat nikdo nikoho, něměl by nikdo zneuřívat nedostatky systému (neplacení daní z korunových dluhopisů) systém přidělování dotací, i když s nimi nesouhlasím, protože pokřivují trh, když už tedy jsou, by měly být rovné naprosto pro všechny a i přístup k nim. A hlavně, lidé blízcí jakémukoli podnikání, by měli mít zákaz pracovat v politice. To už věděli ve starém Římě a proto nesměli v parlamentu sedět třeba obchodníci a vojáci.

+1/0
2.2.2017 5:25

K97a50t39e34ř58i20n58a 80T67y19c27o20v26á 9330651276695

R^ kdybychom tak věděli, kolik kdo dostal za to, že byl zmiňovný zákon schválen...

0/0
5.2.2017 0:14

V17l48a72d78i25m13í65r 42M85o82r79a27v36e26c 3178330583643

Nevím, kdo co za ten zákon dostal, nicméně byl vydán proto, aby v době krize mohl stát vydávat takové dluhopisy, bylo to tedy účelové a pro období krize.

0/0
6.2.2017 5:17

J91a47r38o52m91í20r 59K94r50á46l 4950629684929

Vy snad. Ale je tu hafo zaměstnanců, co buď daně neplatí, nebo mají dokonce daňový bonus. Tak co s nimi ?

+4/0
31.1.2017 9:02

P71a44v62e73l 20N69o81v46á72k 4903718375771

Pořád je takových řádově min než neplaticich nebo minimálně platících OSVČ.

0/0
1.2.2017 20:19

P63e41t91r 20N85a67j68d72e79k 7417636563621

Proč lžete? OSVČ opravdu nepřispívají nejvíc do společné pokladny. Naopak, přispívají velmi málo a pak ještě brečí, že mají nízké důchody.

Víte kolik v roce 2015 zaplatili na dani z příjmu zaměstnci? 139 miliard.

Víte kolik Škoda auto? 3,462 miliardy.

A víte kolik těch 900 000 OSVČ dohromady? Směšné 2,49 miliardy.

Chcete další čísla?

+10/−22
30.1.2017 23:36

M28i30c61h29a46l 32Z23á86k54o90u63c42k23ý 2884814551731

Hups. pane Nejdek, když čísla tak prosím kompletně. Než někoho obviníte ze lži. Mícháte jablka a hrušky. Tedy, za daňové pobídky platí (dle vyjadnání) stát třeba 6let soc. a zdrav poj. Daň z příjmu tvoří pouze jednu část, ale ta proklamovaná úleva se týka i tohoto. No a zde už jsme na tom jinak že? Tedy, 6 let nezplatit nic, ale všichni zaměstnanci koncernu využívají výhod našeho soc. státu. Tedy, v případě nemoci, dovolená, důchody atd. OSVČ sic platí poměrně málo, ale nic nedostanou (důchody, nemoc, dovolená..). Kdežto koncern, jež zde čerpá pobídky buď dostane půdu, zasíťováno, neplatí odvody, ale jeho zaměstnanci mají vše. Tedy, i v článku je uvedeno, kolik stojí jedno prac. místo. Ale já chápu, že OSVČ jsou trnem v oku, jsou svobodní, tolik neplatí, ale zase nic nedostávají. To je prostě pro někoho nestravitelné. Jediné co mohu u OSVČ kritizovat je, že brečí nad důchody. Ale já nikoho takového neznám, každý si raději na důchod spořil jinde. Nechci ani psát, kolik na soc. pojištění za mě platil zaměstnavatel a kolik já, to by trvalo po dobu cca 40 let. A poté bych dostal měsíčně sotva polovinu, to na dobu cca 10 let. Tedy přeplatil soc. systém min 10x, pokud vůbec ještě na důchody bude. Protože koncern měl úlevu. Protože ten a ten má úlevu. Takže sem další čísla, ale ne jen stránku příjmů ale i výdajů a poté srovnejte s tím, jaké výdaje a příjmy jsou od podniků, jež čerpají pobídky a dotace. pouze tak bude mít vypovídající hodnotu.

MZ

+29/0
30.1.2017 23:53

P46e79t63r 41N95a63j58d36e19k 7947106293911

Celkové daňové úlevy kupříkladu pro Hyundai činily cca 5 miliard. Ročně tato firma jen na dani z příjmu zaplatí státu 2 miliardy (takže návratnost 2 a půl roku). Podpora na jedno vytvořené pracovní misto činila 200 000 Kč. Dohromady 702 miliónů. Tyhle peníze se státu vrátily na daních a odvodech zaměstnanců Hyundaie za jediný rok.

Podrobnosti o tom jak se tahle investiční pobidka vyplatila, se můžete dočíst zde: https://www.vse.cz/vskp/id/1268341

Řekněte mi, který živnostník, když dostane od státu jednorázovou pobídku řekněme 500 000 Kč, bude schopen dalších 10 let odvádět jen na dani z příjmů 200 000 Kč ročně?

+1/−13
31.1.2017 0:39

V12l97a27d57i50m61í84r 53M54o48r23a90v18e49c 3388760723773

Ale to přeci nemění nic na skutečnosti, že OSVČ nedostane od nikoho nic :-). hezký den

+11/−1
31.1.2017 6:29

P85e27t16r 94N83a91j30d32e66k 7137916363371

OSVČ dostává od státu naprosto identické služby jako kterýkoliv zaměstnanec. To, že od státu nich nechce a nic nedostane, jsou nesmysly, na které jsem docela alergický.

+2/−9
31.1.2017 9:30

V23l66a62d88i64m25í64r 48M29o69r29a90v40e50c 3508860233293

Ano? Tak že, důchod dostane podle toho, co si odvádí, cikáni dostanou důchod i když nedělají. Nežádá sociální dávky, nežádá o dotace, nežádá o daňové úlevy jako velké korporace, nedostává daňové prázdniny a dotační pobídky... A mohl bych pokračovat. A pokud myslíte služby jako státu vůči občanům jako takové, tedy ten silně pokulhávající aparát, pak asi ano, nicméně i OSVČ odvádí daně, úměrné příjmům a výdajům. Tím nepopírám fakt, že jsou OSVČ i podvodníci, já to nedělám, tak že nevím.

Já jsem zas alergický na takové lháře, jako Vy.

+10/−1
31.1.2017 9:38

P59e46t26r 23N12a85j17d24e35k 7367276943811

Proč tak strašně lžete? I OSVČ může dostávat sociální dávky, zažádat si o dotaci na vytvoření pracovního místa, dotaci pro začínající podnikatele, dotace na pořízení strojů atd.

http://www.podnikatel.cz/clanky/prispevek-na-zrizeni-noveho-pracovniho-mista/

http://socialni-poradna.eu/osvc-na-materske/

+4/−4
31.1.2017 9:56

M61i27c21h10a33l 55Z60á73k60o17u39c65k56ý 2854134521501

Pane Najdek, diskutujte slušně a pokud chcete někoho přesvědčit o své pravdě, doporučil bych méně útočně. Ale vezmeme tedy popořadě. To co OSVČ od státu nedostane jsem popsal. Je zajímavé, že lidé mají často možnost dělat na živ. list ale raději jsou zaměstnanci, víte proč? Když se bavíme o Vašich 4tis. na odvodech, kolik v případě paušálu 60% má OSVČ příjem? Není to náhodou podobné jako zaměstnanec s příjmem cca 18 tis (tedy dle hrubého odhadu 40% zaměstnanců). A kolik ten zaměstnanec zaplatí víte? A kolik dostane v případě nemoci, dovolené, důchodu? Argument ohledně škol pro děti je opět na vodě. DZP, ZP, SP by měly jít pouze na danou problematiku, tedy proč ze zdrav. pojištění a důchodového dotovat školství? Ale to je obecně problém, že např. ze spotřební daně na palivo atd se nestaví dálnice/silnice/železnice ale leje se třeba do neziskovek. A proč na vodě? Příjem z těchto daní tvoří jen část, OSVČ zaplatí na DPH, spotřebních daních atd tolik (stejně jako ostatní), že na děcko ve škole jistě bude. A dostáváme se k hlavní problematice, to jsou slavné dotace pro koncerny. OSVČ (stejně tak firmy, na které trochu pan Houška zapomněl a to mu vyčítám) mají možnost dotací. Zkusil jste si nějakou takovou vyjednat? Víte, že pokud neděláte pro více zaměstnanců, je papírování tolik a výsledek stejně nejistý? Proč to řešit takto složitě, proč dělat pobídky, proč dělat dotace, proč deformovat trh, proč všem nenastavit stejná pravidla, zjednodušit a zpřehlednit DS, tím zlepšit výběr, snížit plošně daně? Ale chápu, je lepší je nadávat na OSVČ.

MZ

+10/0
31.1.2017 10:36



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.