Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z70d10e26n98e10k 34H72o12r76n46e92r 4654241362383

Proč tedy, když je to tak nad slunce jasné, stále platí registrace islámských církví na našem území? Proč se problematika islámu studuje na univerzitách celého světa, když je to zbytečné a každý amatér v tom má už dávno úplné jasno. Bohužel tato odborná nesoudnost znemožňuje skutečnou a potřebnou kritiku islámu, neboť jsou všichni vyčerpáváni dokola vyvracením nesmyslného lpění na totožnosti náboženství a ideologie, na kolektivní vině, zkrátka na kulturním rasismu. Z pozic kulturního rasismu se s nikým na ničem nedomluvíte. Válku ovšem s islamoideology, jimiž jsou všichni muslimové, podle vašeho vidění světa, nemůžete vyhrát. Já myslím, že řešením je harakiri, stačí nastudovat trochu zenu.

0/0
28.12.2016 19:18
Foto

T22o37m56á15š 36H45o96u91š30k81a 7487902102644

Malý dotazník, zaškertněte:

1) Je islám rasa? ANO - NE

2) Jsou v Koránu řešeny otázky rodinného práva? ANO - NE

3) Uznává islám lidi rovnoprávné a rovnocenné bez ohledu na víru nebo bezvěrectví? ANO - NE

4) Uznává islám lidi rovnoprávné a rovnocenné bez ohledu na pohlaví? ANO - NE

5) Připouští islám konverzi z islámu na jinou víru nebo úplné opuštění víry? ANO - NE

6) Požaduje Korán zavedení islámského práva? ANO - NE

Bonusové otázky:

7) Jak byste charakterizoval Mohameda, zakladatele islámu?

a) duchovní učitel žijící v lásce, pokoře a rozjímání

b) dobyvatel, který přikazoval vraždit své odpůrce 8) Na které světové univerzitě se studuje islám?

0/0
28.12.2016 20:37

O98l78d68ř85i47c85h 76H17o58r87á50k 2474329491445

Otázkou je, zda ti milí lidé co nám dnes chtějí vnášet do duše multikultruní obohacení přistěhovalectví ví, že oni si nesou svoji víru a skálopevné přesvědčení, že jen ta je správná.

Asi nebudou nadšení našimi kostely a vypálí je jak doma a naše hledání boha či víry dopadne jak je nám předváděno v jediné zemi kde ještě smí mít rozum a bránit se, v Izraeli. Tam kde kdysi byla svoboda víry se to komusi nelíbilo a zkusil sociální experiment ve formě exportu demokracie. A tak se ze zemí jako Irák, Tunis, Lybie a málem i Egypt díky Arabskému jaru staly rozvrácené trosky svobody víry a měsíčně tam umírá násilně více lidí než kdysi za několik let ve jménu čeho?

0/0
28.12.2016 12:45

F15r90a64n76t73i76š79e65k 13S49o70b88o61t34k98a 1457353924430

Velkým problémem několika pánů zde diskutujících je, že jsou sami fanatickými zastánci víry (v podstatě ideologie) v neexistující nadpřirozeno a jeho jakoby existenci dokazují citací náboženských textů. Řeknu to naplno: Problémem je, že on ten Pán Bůh neexistuje. Ježíš Kristus žil, to bylo dokázáno, byl to zřejmě kazatel, rebel, reformátor a dopadl asi jako Jan Hus když se postavil proti establishmentu. Vy všichni věříci nezačněte nyní na mně křičet (jako to vždy děláte), ať dokáži, že Pán Bůh neexistuje - byla by to zvrácená logika dokazovat neexistenci něčeho, musí se dokazovat existence!

Zpět k této diskuzi - vám věřícím stačí pro důkazy pravdy jen opakovat, omílat fráze. Jako příklad si pomalu přečtěte příspěvek pana Tomáše Vlka ze včerejška 19,44 hodin, rozeberte větu po větě a zkuste zde hledat logiku, důvody, opodstatnění těch jeho tvrzení: prostě bezobsažný idelogický text, bez racionálních sdělení, jenom to staré "Věř, věř, věř a my tě k tomu povedeme...". No prostě asi jako všechny ideologie....

+3/0
28.12.2016 5:26

J90i98r17k87a 16L77i49b71e89ň34s65k90ý 4392161374529

Taky jsem prošel podobnou hledačskou cestou jako autor, a tak mu docela rozumím. Nedávno jsem si zopakoval nacismus a leninismus-stalinismus a vyšlo mi z toho, že nebezpečná je ideologie, která používá násilí k tomu, aby získala moc. Lidský život pro tyhle ideologie nemá žádný význam, pokud jde proti nim. Pokud chceme z tohoto hlediska hodnotit islám, muslimy, džihádisty - je to opravdu podobné. Když mohamedáni začnou hlásat, že musí získat moc a lidský život nemá žádnou cenu, pokud se jim nepodřídí - je to na stejné úrovni jako zmíněné ismy, které způsobily ve 20.století největší kataklyzmata a genocidy. Jak si s tím nemuslimský svět poradí, je jen na něm. Pokud nechá vyrůst silný agresivní stát, pak už nás čeká další totální válka.

+4/0
27.12.2016 23:29

T17o71m20á43š 61V58l17k 4783336229850

Hledejte dál a přeji vám ze srdce aby jste se setkal s Kristem osobně tak jako my Křesťané. Víra v Krista Ježíše je víra živá a Kristus žije v nás. On se nepotřeboval setkávat s nějakýma nebo se dokonce učit od nějakých mistrů vždyť se mu dokonce tito mistři hned po narození přišli poklonit. Bůh se nemusí učit od jeho stvoření ale je to naopak. Poproste Boha živého Krista ať k vám při studiu písma promluví. Tichá prosba stačí a najednou se vám Bible otevře do naprosto nekonečných rozměrů a Duch Svatý vás povede, bude vám ukazovat cestu a tou cestou není vaše JÁ ale ON. Jak pravil sám Ježíš :"Já jsem cesta, pravda a život". Budhismus hledá cestu. Ježíš je cesta. Bůh vám žehnej ve vaší cestě k Němu :-)

0/−1
27.12.2016 19:44

M41a81r65t54i58n 48K24o61p38e37c50k91ý 3858497219884

Buddhismus je cesta, nehledá ji. Je to cesta "dobré vůle", která vede ke spáse i podle závěrů 2. vatikánského koncilu. Nesnažte se prosím lidi nasměrovat po svém, protože Bůh je nekonečně větší než jen jeden jediný směr a jedna jediná cesta.

+1/−2
27.12.2016 21:58

R35a96d22o28m80í89r 23P64e82š76o85r63n66a 3859306559346

Je vidět, že máte hodně vědomostí, ale to není všechno. Všechna náboženství a totalitní ideologie a filozofické směry mají jedno společné: hlavní postavou je v nich vždy člověk. Je to vždy o to stejném, akorát se na to díváte z jiného úhlu, ale vždy jde o to, že si člověk vlastně dokazuje, že tím hlavním původcem všech věcí je on sám. A můžeme to vzít napříč od ateismu přes budhismus až ke skutkaření v katolické církvi, kdy si člověk musí zasloužit právo na lepší život , pro ateisty jen tady na zemi pro ty ostatní včetně islamistů v jejich vymyšleném nebi. A je dobře to umět rozdělit a pojmenovat, protože každá víra v něco nebo v někoho nese své ovoce.

Kromě víry v Ježíše Krista Syna Božího, kterou si nevymysleli lidé, ale původcem je samotný Bůh Stvořitel, kde se lež nazývá lží a vražda vraždou a láska láskou. A zde je vždy ústřední postavou trojjediný Bůh (Bůh Otec, Bůh Syn a Bůh Duch svatý).

A pokud se někdo ohání středověkým marasmem ve jménu Boha (války a další pohromy či genocida, za kterou stála pseudocírkev, v tehdejší době, která se skutečnou vírou v Ježíše Krista měla akorát společné jméno, neporozumíte nikdy tomu, co je ve skutečnosti náboženství a zbožnost tak, jak se na to dívá samotný Bůh skrze Své slovo (to je vzkaz pro toho pána, co se ptá níže na to proč byly války ve středověku ve jménu Boha) i Hitler nechal vytesat na nožích svých vojáků nápis „Got mit uns”

0/−2
27.12.2016 19:08

J94a22k50u19b 13M62a11t65o44u65š 3675602312183

Pane Pešorna vý jste úžasný příklad toho jak náboženství ovlivňuje myšlení , jste schopen kritického myšlení u jiných náboženství, ale jakmile přijde řeč na vaše náboženství okamžitě nekriticky přejímáte to co vám o náboženství řekli.:-)

+2/0
27.12.2016 23:07

R63a46d88o96m43í98r 31P57e15š78o89r91n62a 3939156149256

Ne, jen chci ukázat na to, že to tak ve skutečnosti je...Ať si vezmete, kterékoliv náboženství či fil. směr, tak na trůnu Vašeho srdce sídlí Vaše já a ego a můžete být ateista, budhista, hinduista anebo islamista a Vaše víra bude vždy začínat a končit u člověka na rozdíl od víry v Ježíše Krista, kde karty rozdává Bůh a ne člověk, který věří v podstatě té staré satanově lži z ráje, „že se otevřeli oči jeho a je jako bůh, který nejlépe ví co je dobré a co je špatné” a kvůli tomu jsou všechny války a zlo, ne kvůli tomu, že je někdo závislý na trojjediném Bohu.

0/−1
28.12.2016 9:03

J54a79k45u39b 17M36a34t41o76u61š 3235382912563

Podstata všechna náboženství jsou stejná! Jak jste napsal je v lidech. Problém nastává když jsou ti lidé jsou přesvědčení že zrovna jejich bůh ke vyjímka. Viz vy;-D. Dokud se na svou výru nepodíváte z venčí jak na ostatní, tak to neuvidíte a zůstanete uzavřen ve své bublině.

0/0
28.12.2016 11:30

J28a39k95u65b 32M85a98t96o29u42š 3155292872253

Oprava: Podstata všech náboženství je stejná

0/0
28.12.2016 11:31

F97r57a85n20t63i30š37e53k 93S82o32b68o37t83k14a 1167733394740

Ano, pane Houško, hranice mezi ideologií a fanatickou náboženskou vírou v podstatě nejsou, je to jedno a totéž. Zkuste se zamyslet např. nad šířením křesťanství mečem a ohněm, což se určitě ve středověku dělo například jako křížové výpravy anebo "převýchova" jihoamerických indiánů španělskými a portugalskými coquistadory? A co si myslíte o trestání jinověrců a odpadlíků od "jediné víry svaté" u nás po Bílé hoře? atd. atd. Fundovaní dějepisci by vám našli desítky případů, kdy se římskokatolická církev tehdy chovala stejně jako ti trochu zpozdilí "musulmani", když měla moc a příležitost tuto moc uchvátit a rozšiřovat (viz bitky při "dosazování" papežů ve středověku, což byl jen a jen boj o moc a ne o víru) .

Dnes je doba jiná, naštěstí u nás většina lidí není pod vlivem středověké filozofie a nazírání na svět očima církví. A zejména volám: "Zaplatˇ Pán Bůh, že dnešní vedení římskokatolické církve u nás už tuto moc nemá, jinak by to s vývojem naší demokracie vypadalo asi jako s vývojem v Polsku v posledních měsícíh....".

+3/0
27.12.2016 17:45

N81o34v69a75k 93R17o83b82e49r59t 9571236188776

Pane Sobotko asi o Polsku toho moc nevíte, mate info jen z novin a to ještě těch z Bruselu. Prominte nechci Vás urazit.

0/−4
27.12.2016 18:00

M47a30r22t40i84n 84K96o72p94e70c68k81ý 3278797349674

Zkuste třeba Dějiny křesťanství od Johnsona, protože o tom víte evidentně kulový.

0/−4
27.12.2016 21:47

F54r59a79n59t21i31š90e73k 12S70o13b72o24t44k26a 1457123554950

Pane Kopecký, pane Novaku - jen posměšky či urážky, ale argument žádný. Cožpak v tom Polsku církev nemluví do všeho, včetně voleb? Dějiny křesťanství od Johnsona jsem nečetl, ale tak mně něco z toho ocitujte, třeba jak "mírumilovně" probíhala rekatolizace Španělska a kolik asi tak lidí skončilo na hranicích?

+3/0
27.12.2016 22:34

M97a28r18t11i43n 13K23o52p51e95c69k48ý 3398337689104

Nebylo by jednodušší si o dějinách křesťanství opravdu něco přečíst?

0/−4
27.12.2016 23:46
Foto

Š45t91ě27p14á45n58k18a 66B70e50r80g37e92r24o71v82á 8973701330340

Pěkné shrnutí R^

Také jsem se zajímala "ze studijních důvodů" o různá náboženství, abych získala přesvědčení šťastně nevěřícího.

+4/0
27.12.2016 17:31

M50a45r37t17i25n 60K51o43p78e11c13k36ý 3318277219104

Na rozdíl od autora, který je věřící, ačkoliv v tom vzhledem ke své racionální povaze poněkud tápe. Neboli - potřebuje spoustu zbytečných slov k tomu, aby zdůvodnil svůj poněkud komplikovaný a malinko zmatený pohled. Pokud jde o vás, Štěpánko, jakožto psycholog Vám musím říci, že "šťastně nevěřící" člověk nemá moc důvodů k tomu, aby to potřeboval vykřikovat do světa.

0/−2
27.12.2016 21:44
Foto

Š52t46ě38p36á77n37k72a 49B88e50r68g53e34r45o23v88á 8863411910290

Také patřím k lidem, kteří tvrdí, že štěstí se kolem nekřičí. Ale co se týká náboženství, cítím vnitřní radost a potěšení, že nepodléhám žádné náboženské ideologii, že mi stálo za to to sem napsat. Věřím v člověka, jeho rozum, cit a energii. To je má víra.

0/0
28.12.2016 17:10

R40u74d70o65l57f 15S40t48a32r68y 6378507768

Jsme krestanska spolecnost. To nema s virou mnoho spolecneho. To je system v kterem zijeme. Proto jestlize u nas hledame Krista, najdeme ho vsude, jen ne v kostele.

+3/0
27.12.2016 17:14

M43a56r29t43i60n 84K60o94p68e63c90k25ý 3388537919694

Zajímavý názor, kde nacházíte Krista vy? A jak jste došel k názoru, že křesťanství a víra nemají mnoho společného? A může vůbec člověk věřící v Krista nebýt křesťanem?

0/−2
27.12.2016 23:51
Foto

D21i16t90a 52J50a43r94o41š97o86v54á 4677453984218

R^ Zajímavé přirovnání k marxismu...Ti věřící muslimové v tom přesvědčení žijí léta, asi by nebyli ochotni se o tom zamyslet.

0/0
27.12.2016 14:26

J17i21ř33í 89H84r38b37e90k 9714373385243

Děkuji za tuhle úvahu, Vaše cesta hledání podstaty je mi velmi blízká - v podstatě máme v té naší hře jen občas prohozené karty :-)

Koránem se prokousávám až nyní a po klenotech sytících lidskou duši (Aštavakragíta, texty Šankary, promluvy Moojiho, Bhagavatgita, Evangelia, Tao te ťing...) mi to připadá jako ukusovat suchý rohlík, nicméně i pod tou struskou zasvitne tu a tam nádherný veršík, který ukazuje, že pod vší tou struskou lidských malicherností je Jeden Autor. Jádro pochopení této formy duchovnosti ale bude zřejmě spíš v Sufismu než v Koránu.

Dávám karmu, abych Vás podpořil v dalším psaní :-)

0/−1
27.12.2016 11:44
Foto

F46r26a73n86t93i33š57e79k 27K92š54í45r 2449686735

Demokracie a stát je také víra a dokonce tak silná, že má mnoho slepě věřících na které neplatí žádné racionální argumenty. Mě osobně se líbí Bastiatovo vysvětlení člověka a božího poselství v jeho díle "Zákon":

Cituji:

Vlastníme jeden dar od Boha, který v sobě zahrnuje všechny ostatní, a sice život — fyzický, intelektuální a mravný život. Ale samotný život není schopen zachovat sám sebe. Stvořitel života nám svěřil odpovědnost za jeho ochranu, rozvoj a zdokonalování.

Proto nám také poskytl soubor zázračných schopností a umístil nás do samého středu různorodých přírodních zdrojů. Užitím našich schopností tyto přírodní zdroje přeměňujeme na výrobky, které používáme. Tento proces je nezbytný k tomu, aby život mohl plynout svým určeným směrem.

Život, schopnosti, výroba — jinými slovy individualita, svoboda, vlastnictví — to je člověk.

Tyto tři dary od Boha, i přes vychytralost a lstivost politických vůdců, předchází veškeré legislativě a jsou jí nadřazeny.

Život, svoboda a vlastnictví neexistují proto, že by člověk stvořil zákony. Právě naopak — existence života, svobody a vlastnictví předcházela tomu, co přimělo člověka zákony vytvořit.

Co je tedy zákon? Je to kolektivní organizace práva jednotlivce na legitimní ochranu.

http://bastiat.cz/zakon/

+4/0
27.12.2016 10:34

D75a24n84i49e87l 56Ř40e11h40á98k 2250109971

Život - individualita, ano

Schopnosti - svoboda, ne (zodpovědnost)

Výroba - vlastnictví, ne (sdílení)

0/−1
27.12.2016 12:35

D82a77n75i16e33l 68Ř17e47h74á39k 2740499511

Cituji a podepisuji "Proto považuju za nefér vztahovat na islám práva odpovídající náboženským skupinám. Je daleko blíž totalitním politickým systémům jako komunismus, nacismus nebo fašismus než (ostatním) náboženstvím. A nesouhlas s agresívním totalitním politickým systémem považuju za součást ústavních svobod. Že se zaštiťuje náboženským kabátem a náboženskou terminologií, mi v tom směru přijde nepodstatné. Odpor k islámu není věcí odlišnosti víry: Mezi nejsvatější a nejdůležitější civilizační hodnoty počítám sekulární společnost, která ctí víru každého do té hranice, kdy s ní začne vstupovat do veřejného prostoru a života jiných lidí. Odpor k islámu je odporem k totalitní politické ideologii, nikoli k náboženství."

Zdroj: http://houska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=576497

+2/−1
27.12.2016 13:36

A53d75a72m 52P58o24c69h53e 7878136250965

S tím, že islám je především jedna z totalitních politických ideologií bezvýhradně souhlasím. A vůbec hledání jakékoli hranice je zbytečné; ať platí jedna pravidla pro ideologie i náboženství, bez nějakých nesmyslných a diskriminačních "svobod vyznání".

+3/0
27.12.2016 10:09

M37i83r46e11k 73P88i20n54k81a73s 7932331467966

Celkem dobře formulované to, co většina těch co se zajímá, stejně už ví. Možná by bylo lepší pokusit se o přímý dialog třeba s jedním slušným blogerem zde, který se k islámu hlásí. S prominutím, trochu provokativně napíši, že Vaše články působí trochu autisticky. Už jen to, že si dodnes myslíte, že církve vycházející z českobratrství mají kněze :-P.

+1/0
27.12.2016 9:42

M68i39r98e35k 71P40i73n25k14a80s 7852691547376

Děkuji, že jste to už opravil.

0/0
27.12.2016 10:34
Foto

T95o81m84á49š 90H68o32u94š28k36a 7297562112554

Za nepřesnost se omlouvám, to víte, jako dítě jsem to neřešil :-)

+1/0
27.12.2016 10:45



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.