Děkujeme za pochopení.
P17e88t51r 91K61a78r30a58f39i38á16t
Je to čůrání proti větru. V celém světě se obyvatelstvo postupně koncentruje do velkých měst s tím, jak stoupá produktivita práce v zemědělství. Prostě řečeno - rozložení sídel v ČR odpovídá středověku s tím, že drtivá většina obyvatel dřela manuálně na polích, mechanizace a pomalu robotizace (viz např. zemědělské stroje o ohromném výkonu jezdící v podstatě bez řidiče podle GPS po polích) odpovídá 21. století s tím, že je třeba mizivé % pracovníků. Zbylí se stěhují do měst, kam se koncentruje průmysl, služby, zábava, kultura. Prostě to je změna vyvolaná technických a technologickým pokrokem obecně. Periferní oblasti kolem velkoměst a větších měst budou žít dál (jako rezidenční), v "mrtvých zónách" nakonec bude jen pár farmářů atd. obhospodařujících velké statky (jako třeba v USA), zbytek obyvatel je tam z ekonomického hlediska zbytečný. Někde může fungovat turistický ruch. Zbytek se vylidní. To je zákon ekonomiky, jen sociální inženýři to chtějí pořád měnit. Stačí se podívat do historie, tohle už tady bylo s příchodem průmyslové revoluce.
M52i52l63a67n 37S48t38e87h12l12í38k
Není venkov jako venkov. V bezprostředním okolí našeho města (asi 25 tis.obyvatel) je dost vesnic, kde to žije. Vesele se tam staví a renovuje, před každým barákem slušné auto, za prací (nebo za kulturou) to mají do 5 km. A všichni vypadají velmi spokojeně.
V23i70l35é47m 53B71a76r32á80k
Zdravím,
ať to nemusím opisovat. Zde je ze života vesnice
http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=567103
a zde, Pražáci, nejsme vaše kolonie
J26i63ř42í 37N55o12s52e26k
Z vlastní zkušenosti vím, že vesnici může zachránit především dobrá veřejná doprava - nejlépe vlak nebo aspoň několik autobusových linek - do práce, do školy, do obchodů, na nákupy. Obyčejný (nemyslím chudý) vesničan nemívá dvě auta, aby rodina všechno zvládla, mladí a starší ho zase neutáhnou.
No, a EET je takovej hřebíček do hlavičky
V77l68a17s53t75i24m53i63l 53K18r30a94u85s
Veřejná doprava na venkově je špatná a ztrátová, přestože je dotována. Do malých vsí často jezdí autobus jen ve všední dny a dvakrát denně - třeba v 7 ráno a ve 3 odpoledne. To je tak dobré snad jen pro školáky, ale ne pro ty, co chodí do práce.
P21a20v42e93l 83K47u55c80h83t10a
Jenom zrušením EET či odstraněním Babiše z politiky vesnici nezachráníte. Těch důvodů je mnoho a není ten problém jenom u nás. Už za socialismu začalo vylidňování. Proti takovému Německu tady byla nízká a drahá motorizace pro pohodlnou dopravu za prací do měst, obtížnost a nákladnost oprav domů na vsi vzhledem ke kupní síle. Stát ve městech postavil levné bydlení a tak bylo pohodlné vesnici opustit a jít do paneláku. Vesnici pak částečně zachraňovali chalupáři "z Prahy".
A dnes zase kapitál podniká kolem Prahy nebo větších měst a u dálnic, takže nějaká "industrializace" venkova jako za socíku neexistuje.
M79a31r86t12i52n 20K35a46v27k34a
Máte pravdu Tomáši. Trochu odbočím. Mluví se o tom, že Praha a HDP atd. Ale už s se nemluví o tom, že v Praze sídlí velké společnosti, které mají pobočky po celé ČR a to pražské HDP vytváří více lidí mimo Prahu než Pražáci.
A další, u nás na Valašsku končí hodně hospůdek na dědinách kvůli EET a také kvůli zákonu o nekouření. Jsou zde dědiny, kde hospůdku provozuje důchodce, kam chodí denně osm lidí, kteří kouří. Víc jich tam přes týden nepřijde. Přes víkend se zastaví nějaký lufťák, který tam nechá třicet korun za kafe. Jak to skončí?
O65n53d27ř95e94j 98Š73r18u31b91a93ř
at z toho udela soukromy klub a ma to
- Počet článků 216
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4329x
Žiju hlavně psaním filmových příběhů - v poslední době to je nejvíc sto let starý příběh Poslední velikonoce. A ve volných chvílích také cestování časem.
Blog jsou moje "myšlenky pozdě v noci", často hodně o politice a věcech, které se do mé pozornosti vtírají, aniž by byly zvány. Pro "facebookové" čtenáře mého blogu mám FB stránku Sedmá vlna, kde najdete upozornění na všechny nové články na blogu a různé drobnosti, které mi upadnou od ruky. Kdo nejste Facebookový, najdete vše přehledně tříděné a snadno listovatelné na www.SedmaVlna.cz.