Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R33a86d13e11k 28J86a73r29o15š 4367208520356

Celosvětovou slávu Dobrého vojáka Švejka vytvořily dva aspekty - Haškův geniální humoristicko-satirický text a kongeniální Ladova doprovodná obrazová složka.

Jak Steklého hraný, tak Trnkův loutkový film doprovázené bravurními hereckými výkony (Hrušínský, Beneš, Kopecký, Marvan atd)., respektive Werichovým podáním a komentářem tuto linii beze zbytku autenticky držely. Včetně takových detailů jako, že scény na policejní stanici v Putimi se skutečně točily v Putimi a scény na nádraží v Táboře se skutečně točily v nádražní hospodě v Táboře.

V tom je síla obou těchto filmových skvostů. Jakékoliv "uhnutí" či "jiné pojetí" se tvůrcům nové verze vymstí...

Á props, když Karel Zeman točil Verneovky (Vynález zkázy aj.) též se držel jak původních textových, tak i jejich ilustračních doprovodů a natočil nepřekonatelný filmový skvost. Jen vzpomeňme, jak "tragicky" dopadla "moderní" verze Vernova Tajuplného ostrova s Omarem Sharifem v hlavní roli...

+2/0
6.6.2016 20:51

J56a62r32d13a 53C47h90o43v39a51n35e30c 6491395973559

Protože Vás mám, pane Houško, rád, prosím Vás, abyste si ze Švejka přečetl alespoň toto:

http://klempera.tripod.com/svejk28.htm

Děkuji.

+1/0
6.6.2016 16:12

M91i84l71a68n 80S58t49e61h71l24í58k 7680919653601

R^

0/0
6.6.2016 19:27

J65a97r45d29a 62C88h66o93v83a91n43e93c 6451765803789

Pane Houško, nesouhlasím s Vámi. Většinou s většinou Vašich textů souzním, ale tentokrát nikoli. Vůbec.

Hašek byl, pravda, pochybený člověk, mravně velmi pokleslý. Ale jeho spisovatelský prestiž vyrostl dávno před světovou válkou. A jeho (jediný) román navazoval na předválečné povídky o Švejkovi jen tím jménem, ničím jiným. A ten román je úžasný. ÚŽASNÝ. Není to žádná pokleslá humoristická burleska. Pokud si to myslíte, asi jste ho nečetl dost pořádně. A Švejk v něm nevystupuje jako hlupák, ale právě naopak.

Je to jedno z největších děl české literatury, v řadě s Dalimilovou kronikou, Májem, Slezskými písněmi či R.U.R. ...

+3/0
6.6.2016 15:24

J57a74n 72S23i50n48n83r53e96i22c70h 6413385880311

Svejk je vsechno jineho nez tupy blb. Pouziva v konverzaci styl jiu -jitsu, Svymi historkami rozhodi a umlci protivnika. Neni zbabely a sve sily dovde proti agresorum okamzite pouzit (kolikrat je vynesl, nebo shodil ze schodu). K damam je vzdy galantni (Katy...). Jeho zivotni styl je preziti v nesmyslnem systemu.

+2/0
6.6.2016 15:19

L50u73k89á69š 31B14e20n44d65a 4347903873752

Mně Švejk připomína Vlada z prnví řady Vyvolených. Postav, které všichni fandí a líbí se jim, ale kdyby se s ní setkali naživo tak by je ho chtěli zabít, protože jsou to hnusné osobnosti.

Však ani slovo Švejkovat - není pozitivní. A podobně jako "čecháčci" jsou i "čeští Švejci" vždycky jenom ti ostatní.

Ale z druhého pohledu je to zdařilé umělecké dílo a srovnání s Třemi Mušketýri docela sedí. O autorů nenajdeme moc pozitiv a křiví pohled na historii až hamba.

0/0
6.6.2016 14:44

J47a64n 14M83r89k45v11i93č28k51a 9203276245908

Hašek nenapsal jen Švejka. V povídkách komendantom goroda Bugulmy Hašek Rusko zrovna nechválí. A za totáče byl Hašek sice tolerovanej, ale nijak vyzdvihovanej autor. Hlavně socialistická armáda nemohla Haška ani cejtit a přitom vojenskou službou se dalo "proplout" jen po vzoru Švejka. Salutovat a myslet si svoje.

Kefalín by mohl vyprávět.:-)

+2/0
6.6.2016 14:26
Foto

R31a49d28k34a 64K94i69e91l30b54e16r59g74e46r39o17v87á 6583607170164

hlavně se od dob socialismu tvrdí - že humoristický román a Hašek se přiklopí bodrým mrknutím oka - že chlastal a byl povaleč A tečka...

Velitel města Bugulmy není, pokud vím žádná heroizace tamních zvyků, Hašek tenkrát asi dost zodpovědně velel většímu území,než je naše vlast a říká se... že tam nepil. Pak se vrátil a pil .A z původních povídek nakonec dotvořil román. Byrokracie a nesmysly ho štvaly od základu vždy, rýpal do nich a byl ironický - Haškovy povídky- fejetony..R^. nenechal čisté nic, co se tvářilo zlatě a nebylo.. Trochu proti sobě samé.. byť měš ́táctví v diskuzích vlastně zjmiňuji, Trochu proti panu Houškovi,... ale myslím lépe, když od švejkologa, který ví, že Hašek do díla zaklel více, už z podstaty své osobnosti

stojí za to číst:... i pro lepší ujasnění všem

https://www.novinky.cz/kultura/297789-radko-pytlik-hasek-je-jako-evropsky-autor-nedocenen.html

+1/0
6.6.2016 15:10

J42a17r85d51a 92C86h37o32v31a79n52e17c 6221885943479

Máte positivní přístup a proto Vám doporučuji speciálně Haškovu povídku Na maďarské poště:

http://vojtisek.tripod.com/hasek/01014nmp.htm

Vnáší to dosti jiný pohled na Haškovy názory a postoje. A tím i na jeho aktivity v Rusku před vznikem Československa.

0/0
6.6.2016 15:28
Foto

M98a35r92t16i55n 44H59o76r39s69k63y 2632213637

Díky za zajímavý odkaz. Protože v Čechách neziju už 30 let (a v mládí jsem mohl číst jen to, co režim povolil), nemohu říct, co si česká kultura ze Švejka dneska bere. Co se mi nelíbí jsou státní objednávky "uměleckých děl" - vládám jde vždy o propagandu (která může být dobrá nebo špatná). Já mohu jen dosvědčit, že Haškův Švejk a Čapkovi povídky a hry jsou jediné tituly, co mám v anglickém překladu. Postava Švejka nebyla blb, spíš Haškův obraz prostého lidu - se vší ignorancí, hrdostí, odolností a krutostí co vlastní. Švejk je egotista, zajímá ho především Švejk, až potom lidí, ke kterým se počítá ("k nám do hospody chodil...") - a živí se prodejem pochybného zboží důvěřivým zákazníkům. Falešné autority poslouchá když musí, řídí se ale obecným mravním kódem - viz scénu kde Vodička vypráví, jak jich pár vojáků uškrtilo opaskem spolubojovníka poté, co se dozvěděli že chodil v noci za cigarety věšet srbské civilisty. (Ty krabice cigaret co u něj našli pak hodili do řeky za jeho mrtvolou). Hašek vydrží.

0/0
7.6.2016 18:43

Z60d65e16n83ě87k 41B42á82r71t17a 5423681977738

Pokud se novému filmu podaří lépe vystihnout postavu Švejka,tak jak ji autor napsal,bude to jen dobře.Ve filmovém zpracování je Švejk opravdu za "blba" a vždy si kladu otázku,co by na film řekl sám autor románu.To už se nikdy nedovíme...Já osobně jsem na nové zpracování románu zvědav,zda se podaří dostat do Švejka to,co se nepodařilo,nebo nehodilo v oblíbené verzi.

0/0
6.6.2016 13:02

P63e52t61r 57L44a68n87g33e67r 6115595970572

Proti proudu jste se do toho opřel. Zajímavá interpretace Josefa Švejka, ale souhlasit s vámi nemohu.

Taktéž si nemyslím, že by nové natáčení bylo vyhazování peněz. Poslední hraný film má přibližně 60 let a současné pojetí by mohlo být zajímavé. jen bych nerad, kdyby se autoři snažili opisovat z verze Karla Steklého.

0/−1
6.6.2016 12:58

K18a21r32e32l 72K20r66p29a85t11a 5374106628155

Švejk že byl tupý blb?

Švejk pouze nastavoval zrcadlo právě tupému establishmentu a mocenskému aparátu. To byli ti praví tupý blbové, a ani dnes po mnoha letech se situace příliš nezlepšila.

O to zde běží.

+1/0
6.6.2016 12:44

J26a63r84d73a 85C45h85o23v86a18n15e29c 6511745373979

Švejk nám dal návod, jak přežít mezi krvelačnými bestiemi nízkého intelektu a pokryteckých mravů.

0/0
6.6.2016 15:31

M14i33c89h83a33l 71P48t83á68č57e41k 5546769519335

Otázka zní, kdo potřebuje nového Švejka. V prvním filmovém zpracování z r. 1926 prý exceloval Karel Noll, jehož známe leda z křížovek. Ještě němý film je pro naše televize zřejmě nevysílatelný, takže toto dílo asi těžko uvidíme. Pak máme dvoudílného Švejka z let 1954 a 1956, který není ani tak zajímavý dějem, jako především skvělým hereckým obsazením. Tento oblíbený dvojfilm je naopak "notoricky" známý, televize po něm sahají několikrát ročně. Připravovaný remake nebude lepší a 17 milionů veřejných peněz by se dalo využít lépe (preferoval bych např. další budování cyklostezek). Takže - otázka zní, kdo potřebuje nového Švejka.

+1/0
6.6.2016 12:38

J57i80ř63í 71L68i81e37t73a62v71e93c 8333249273539

Tak jsem si zkusil vzpomenout na remake nějakého filmu. A vzpomněl jsem si: Hlídač č. 47 s Karlem Rodenem v hlavní roli. Bylo to velmi povedené a nadšením jsem juchal.

0/0
6.6.2016 12:24

J67i90ř90í 86L95i13e20t77a80v54e25c 8103159373149

A ještě jedno - Švejk a tupej blb? Asi jste to nečetl a jestli ano, tak se domnívám, že tupej blb je někdo jinej než Švejk.

0/−1
6.6.2016 12:26

J40a45k45u83b 57J47i87ř13i67š25t76ě 4595378223399

Vážený pane Houška, je skutečně nutné si uvědomit, že Švejk se stal světově uznávaným dílem ne proto, že z nás Čechů dělá "blbce", ale že jedinečným způsobem sděluje daleko zásadnější poselství v podtextu. Vaše hodnocení románu zůstává jen u nejpovrchnějšího čtení a pokud odsuzujete filmové adaptace Švejka, které vůči podtextům zůstaly rovněž zaslepeny, tak obracíte bič proti sobě. Především však je naprosto zcestné obracet vaší glosu proti "remaku" Steklého veseloher. Kdybyste si alespoň aktivně přečetl režisérkou explikaci (kterou můžete najít i na internetu), tak byste se dozvěděl, že Slámův film bude pouze volnou (ale určitě plnohodnotnou) interpretací vojákovy postavy a jejích motivací. Slámův Švejk bude vojákem, který se musí vyrovnat s nelidskou mašinérii války a najít nejpřirozenější způsob obrany proti strachu ze smrti - a tou je pro něj humor. Tedy nový Švejk nebude veselohra zaplněná karikaturními figurkami a ladovskými předobrazy, ale syrový, mnohovrstevný příběh s existenciálními přesahy. Rozhodně ne žádná "destruktivní" agitka a ždímačka peněz zaplacená veřejnými prostředky. Opravdu nevím, jak s tak laxním přístupem k faktům a jejich emotivně zatíženou reflexí uspějete se svým projektem Legie a jakou verzi naší slavné minulosti nám chcete nabídnout. Raději nechci ani domýšlet... :-/

+3/0
6.6.2016 12:18

V47l33a66d25i89m49í62r 89A54d30á47m12e82k 3261527812318

autor zjevně geniální dílo nepochopil, to se holt někdy stane, Švejk přeci nebyl vůbec hloupý! možná lehce "vyčůraný"

0/0
6.6.2016 11:36

P45a57v40e58l 87V40e69r15n79e87r 1333703292537

Komunisti ze Svejka udelali Haska a vy jste se s nima ztotoznil.

+1/0
6.6.2016 11:23

J81a65r51d17a 90C42h89o47v63a77n55e89c 6621195443159

to je dobrá připomínka a k zamyšlení hlubokému...

0/0
6.6.2016 15:33

M85i25l43a54n 24S78t81e79h58l92í96k 7190199603391

Něco takového může napsat jen někdo, kdo buď Švejka nečetl, nebo ho četl jen povrchně. Pokud k novému pojetí Švejka přistoupí režisér filmu Sláma stejně, jako autor tohoto článku (=udělá ze Švejka úplného blba, hlavně aby to byla sranda), tak nás potěš příroda. Samozřejmě, že nový film nebude možno srovnávat s klasickým, protože nelze dvakrát vstoupit do jedné řeky. Je to stejné, jako s filmovými pohádkami. V posledních letech jich bylo natočeno velké množství, mnohdy s velkou výpravou, ale žádná nedosahuje kouzla pohádek "Byl jednou jeden král, Pyšná princezna, či Princezna se zlatou hvězdou". Abych se vrátil k tomu Švejkovi. Na novém filmu mě bude kromě jiného zajímat, zda v něm bude i pasáž ze Švejkových příhod v Uhrách (se sapérem Vodičkou), protože tato část v klasickém filmovém Švejkovi s Hrušínským chybí, údajně kvůli událostem v Maďarsku v roce 1956.

+5/0
6.6.2016 10:27
Foto

Š28á35r76k64a 46B40a19y61e49r41o96v93á 2629122979761

Dovoluji si podotknout, že zřejmě nejde o remake filmu, ale o nové zfilmování románu...;-)

+5/0
6.6.2016 8:42

D59u69š73a11n 17N37i73k38o13d83e70m 9575979444793

Autorovi doporučuji knihu Moudří blázni.

0/0
6.6.2016 6:22

D37a12d47a37k 63P85e54t97r 7731760634938

.... je skvělý díky Hrušinskému. Pane autore. nejenom Hrušínský. ale i desítky jiných postav herců, Marvan, Neděla, Kopecký, Filipovský, Zázvorková, Beneš, Nesvadba a jiní vytvořili nadčasové dílo. Je to v postatě to samé jako natočit opět Vynález zkázy nebo Cestu do pravěku. Zbytečné.

+7/0
6.6.2016 5:58

J22i26r84k28a 76B60r25u47n49n45e59r 4318892619477

Švejk ve své hlouposti vypadá rozumněji než ti okolo něj. Pro mne je to hlavní kouzlo knihy.

+4/0
6.6.2016 1:50

P60e61t69r 61O62m14e61l68k90a 6245749435

Myslím, že to moc dramatizujete. A také se mi zdá, že jste ve své averzi vůči autorovi ztratil trochu nadhled. Označit Švejka jen za prostého blba je naprostý nesmysl. Přečtěte si tu knížku ještě jednou.

Jinak ale podle toho, jak chce Bohdan Sláma Švejka natočit, se dá přepokládat, že to bude velký průšvih.

+11/−1
5.6.2016 22:15

M90i15l70o10s34l53a43v 60V21l28c64e93k 1952826960403

Souhlas pane Omelka......bylo natoceno uz nekolik verzi Svejka....take nekolik verzi s rakouskymi ci nemeckymi herci.......tedy v Nemcine.....momentalne si nedovedu predstavit,kdo zahraje Svejka a jine postavy lepe nez napr.pan Hrusinsky a spol.I nemecke verze nejsou vubec spatne.A uz vubec si nedovedu predstavit,ze by Rakousko ci Nemecko natocili Svejka proto,aby prezentovali hloupost ceskeho naroda...naopak.Tento film ma vzdy kdyz je promitan obrovskou sledovanost.

+1/0
5.6.2016 22:21

P91e52t26r 46O12m48e92l45k14a 6245109895

Problém je v tom, že pan režisér chce tentokrát uchopit Švejka "hlouběji". Nevím co to znamená, ale myslím si, že Švejk je daná románová, charakterově ohraničená postava a nedá se s ní pracovat jako s postavou historickou. Pokud dojde k deformaci tohoto charakteru z nějakého rádoby uměleckého záměru, skončí to u diváků zaručeným neúspěchem

+3/0
6.6.2016 7:21

V59ě57r93a 14S12ý27k34o41r77o45v34á 4767566104

Osobně se domnívám, že Švejkovo motto je: Lepší než se nechat zabít je se z toho nějak vykecat.

Není to otázka hlouposti, ale snahy vyhnout se nepříjemným situacím a zejména těm, které by mohly mít fatální následky. Z toho plyne, že označovat ten román jako humoristický je naprosté nepochopení. Odráží se v něm česká povaha, ale to je pochopitelné, jaká jiná? A že se nám to nelíbí není chyba Haškova.

A jen tak na okraj: kdyby se měla díla hodnotit vždy i podle osobnosti autora, byla by některá na "černé listině" školní četby.

+6/−1
5.6.2016 21:13

V35á42c96l75a64v 79C16i31b75u47l96k37a 9405512221355

a máte vysvětlení, proč to bylo přeloženo do mnoha jazyků a tolikrát vydáno ? Není to dílo považováno za jeden z nejlepších protiválečných románů ?

Švejk není blb, snaží se přežít v totalitním prostředí a daří se mu. Pokračování od Karla Vaňka přehlížíte ? Není to už taková sranda, ale myslím si, že dost realisticky popisuje tehdejší místní poměry.

Také by mě zajímalo, jak to bylo se spoluprací čs.legií a Kolčakovem při hlídání carskýho pokladu.

+2/0
5.6.2016 21:00

A94l19e53š 53J11a63v34ů59r90e78k 2582649610560

pokračování od Vaňka bylo strašné ...

0/0
6.6.2016 11:46

J27a48n 88J12e22l59í48n38e59k 1308822387806

Švejk rozhodně není žádný hrdina. A už vůbec by neměl být vzorem. Pro nikoho.

+4/−5
5.6.2016 20:58

D55a16d73a85k 81P29e52t49r 7251330134988

Ze Švejka nikdo nedělá hrdinu, víte o koho se vůbec jedná?

+3/0
6.6.2016 6:00

J71a18n 46J83e84l30í50n68e29k 1298582487386

Ale no tak, pane Dadáku, proč hned tak zhurta?

0/0
6.6.2016 11:11

J39a61r85d66a 59C32h69o71v82a77n53e27c 6911755453199

Hrdinové leží na hřbitovech. Padli za císaře pána a jeho rodinu a jsou pochování po půlce Evropy a nikdo z domova jim na hrob kytičku nepřijede položit...

+1/0
6.6.2016 15:35
Foto

R17a12d25k85a 13K50i51e12l53b73e98r41g68e61r36o57v35á 6573517670654

Jsem za Váš článek ráda... jdete s Haškem dost pod kůži... ajá i tuhle interpretaci beru, že tedy černé svědomí... ve Vašem textu jsou tristně pravdivé věty, které se nerady poslouchají.... Nerad to měl Masaryk... prostě tohle nás podkopávalo a to zrovan v tu chvíli TGM nepotřeboval.

Švejk není ani voják, natož dobrý voják... Švejk je mimo jiné velkou sondou do naší národní povahy obecně...jak čtu v diskuzi - to se statečnými vojáky v poli nemá moc společného... Jde o to, že Švejk je prototypem toho, kdo se přizpůsobí všemu a vždy , za každých okolností... při třetí světové se naučí v podzemním bunkru krmit krysy a neboudou ho věci zajímat... i takový je pohled.

A Haškova kapitola o tom,jak vojáci nemají řešit hnusný chleba , je ta nejsmutnější pravda o válce... Kdo má pocit, že román je humoristický ... trochu neví, o co jde.R^

o té agitce budu docela přemýšlet... zatím to tak nemám, mám na Haška vlídnější náhled.

+7/−1
5.6.2016 20:29
Foto

Š81á64r11k43a 36B87a39y91e65r92o54v15á 2599212269431

Zajímavá úvaha, Radko. Jen myslím, že kdo se ve Švejkovi patlá, jsou jen Češi. Obecně. Stále se řeší, zda jsme jako on, či ne. V cizině se ví, že je to jeden z nejlepších protiválečných románů na světě, geniálně a se švihem napsaný. Proto ho chtějí číst, ne z důvodu, aby pronikli do naší národní povahy...:-) A čtou ho pořád, i když se překlady těžko vyrovnávají s originálem, jelikož právě v humoru je román český. Když jsem se začetla do španělského překladu, měla jsem strach, že kamarád, kterému jsem ho koupila, bude zklamaný. Nebyl a řval smíchy. A hlavně řekl, že jde o geniální román. Obdobně reagoval i další čtenář - šlo o Španěla a Peruánce. A tak si myslím, že v tom Švejkovi prostě něco bejt musí... A hlavně, já ho mám ráda! :-)

+9/0
6.6.2016 8:59
Foto

R61a34d88k19a 83K22i84e32l37b12e31r51g94e91r43o33v76á 6523347460244

Všechny náhledy beru:-)... ale beru i ty, kterými si dost možná Hašek rýpnul... pánbú ví, kdo do něj vidí?í.... V každém případě, dílo žije, když o něm má cenu diskutovat, když trochu vzbuzuje vášně:-)

0/0
6.6.2016 9:43

L52a75d61i22s19l87a80v 54N35á19d49v19o24r72n32í62k 6584815697796

...myslím...že Švejka...jako knihu...ani jako postavu.... jste z nějakého důvodu vůbec nepochopil....to za prvé...

....od remaku toho koc nečekám...ale na druhou stranu...kolikrát už byli natočeni třeba Bídníci....nebo Tři mušketýři....???....a ne všechy zpracování jsou ausgerechnecht špatná....

+9/0
5.6.2016 20:17
Foto

M77a15r33t66i86n 96B72r58a30u37n 2164867791299

Ja se naopak na ten remake tesim. Pokud Svejka bude opravdu hrat Liska vnese to na jeho postavu cerstvy a zajimavy rozmer

0/−1
5.6.2016 21:33

D19u58š36a95n 73N33i14k77o11d91e80m 9425809294203

Já bych tam tedy raději viděl Holuba. Liška je typově vhodnější na postavu Pepka.

+1/0
6.6.2016 6:19

D70u28š70a64n 66N45i47k51o94d34e22m 9255319344963

Mám pocit, že jeho názor na dílo "Švejk" je obrazem jeho názoru na autora díla. Ve svém blogu to jasně dokázal.

+1/0
6.6.2016 6:18
Foto

K13a62r38e94l 63B73o36h61á17č45e75k 1101137406844

Nějak se mi nechce zdát, že jsi Švejka četl :) Mám sice daleko do adorace jak autora, tak jeho hrdiny...ale Švejk je všechno možné, jen ne tupý blb a přímo v knížce je vykreslen spíše jako zchytralý až vychytralý a ne, není to žádná projekce :)

+15/−1
5.6.2016 20:16

J54a25r52o47s58l19a45v 32Č22e82j71k16a 4415715611181

Schválně jsem si přečetl váš článek znovu - i váš profil. Ne, deficitem IQ to u vás nebude. Bude to předpojatostí a naprostým nepochopením vyplývajícím z tragické dezinterpretace Švejka. Ale v jednom s vámi souhlasím - v úspěšný remake ani já nevěřím. A remaky obecně hodnotím podobně jako vy.

+6/−1
5.6.2016 20:07

V81l52a13s88t28i13m85i65l 46K44r66a62u28s 3903454434203

Švejka jsem četl a líbil se mi stejně jako film s Rudolfem Hrušínským. Nicméně musím konstatovat, že máte v mnohém pravdu.

+1/0
5.6.2016 20:01

J19a79r95o71s83l74a87v 67Č40e26j21k90a 4675935881541

Pane, nechci vás urážet, ale když napíšu, že to vy jste tím, za koho označujete Švejka, není to urážka, ale konstatování tristní reality. Na to, aby člověk nepochopil, že Švejk různá nesmyslná prohlášení, provolání, hodnocení, zjevené "pravdy" a jiné typické projevy doby dovádí úmyslně ad absurdum, čímž dostává fízly, lampasáky, doktory a jiné představitele tehdejší moci do kolen, je třeba nemalého deficitu IQ. Švejkování není projev malosti a tuposti, ale naopak mazaného a účinného odporu Davida vůči obludnému Goliášovi.

+4/−1
5.6.2016 20:01
Foto

M36a92r56t98i51n 66B50r39a86u11n 2244517811139

Vy jste asi Svejka necetl. Vubec neni to co popisujete. Naopak, jeho hlavnim rysem je vychytralost s jakou sve nadrizene decimuje. Zije podle hesla ze predstiranim hlupaka dela hlupaky z nepratel.

+9/−1
5.6.2016 19:44
Foto

R31a46d37k94a 31K90i65e46l96b77e25r30g87e86r73o73v77á 6493767180914

ano, takhle se to po léta trochu blbě vykládá... je tam příliš mnoho interpretací , ale tahle je bohužel ta nejvíce vyhovující. Nejjednodušší.

+1/−4
5.6.2016 20:18

J96i88ř44í 68N52o38s66e83k 1828607461856

Nevím, proč nejjednodušší. Tou by byla verze, že jde o blba, s kterým se ztotožňujeme - což není pravda. Narážky, oklika, parodie, absurdno - to je totiž cimrman, víte? Vyšší level švejka. Ale my nesmíme ani naznačovat...

+4/0
5.6.2016 20:58



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.