Děkujeme za pochopení.
I83v50a50n65a 91D69i97a23n23o21v21á
Naše spec. školství je na velmi dobré úrovni. Proč rušit něco, co dobře funguje?
T75o14m74á21š 60H22o23u66š56k68a
Protože aktivisté v EU to považují za segregaci.
L71u63b23o54š 12V47r85b75a
Kdyby v naši zemi nebylo urputně bráněno rozvoji pluralitního školství, tento problém by vůbec neexistoval, protože už by tady byly školy, které by inkluzivní dávno byly. Ono by jich totiž nemuselo být zase tak mnoho. A kdyby vznikaly přirozenou cestou, tak by také byla šance, že budou fungovat. Ale v naší zemi se nějak zakořenila myšlenka, že ne rodiče, ale státní úředník ví nejlépe ..... A tak máme snahu o jednotnou školu, ale tak jednotnou, že ani komunisté nechtěli jít tak daleko. Pluralitní školství odpovídá demokratické společnosti, jednotné pak odpovídá totalitě ...... pročpak asi se při budování "demokracie" v naší zemi na školství zapomnělo? Byl to snad záměr politiků? Dost možná. Stát má ve školství svoje povinnosti, to je nesporné, ale má mít absolutní moc? Proč? Stát se má postart o práva menšin na vzdělání. O dostupnost standardního vzdělání všude tam, kde může být jenom jedna škola, ale ne ten standard vytvářet či diktovat. Standard vzniká existencí a vývojem pluralitního školství a stát má funkci nabízet srovnatelnou úroveň vzdělání, jako nabízí nestátní školství, všude tam, kde může být pouze jedna jediná škola. Jak může fungovat svoboda ve vzdělávání, když stát chce všechno diktovat a také diktuje? To prostě nejde.
K73a68r38e35l 17B57o35h10á19č81e20k
Nezanikne nic...dementováno ministerstvem školství :)
M90i63l69a20n 11W71e27l21s86e36r
Teda teď (22.9. 18.25 hod) mluví na radiožurnálu jakýsi pán Tomáš Feřtek, který tak mlží a mluví nejasně na toto téma, že bych ho hned vyhodil z funkce. Mluví minuty a minuty a nevysvětlil vůbec nic.
L20u88b31o22š 47V48r52b82a
Nemůže být vyhozen ze své funkce. Vede soukromou agenturu, která se školstvím zabývá ...... možná, že koho chleba jíš, toho .... z něčeho tak agentura i on žít musí. Ale ve většině případů musím dát za pravdu vašemu dojmu - mlží, možná i škodí.
M50i95l26a85n 59W13e40l56s13e11r
A co se stane s učitelkami (školníky, uklízečkami, kuchařkami) z praktických škol?
H83e31l48e61n37a 56Č93í21ž14k58o36v62á
Tak to je velmi zajímavá a podnětná otázka. A také tak trochu "slovo do pranice". Co vím (moje blízká příbuzná byla léta ředitelkou zvláštní školy), tak většinu učitelů na zvláštních školách tvoří lidé, kteří vystudovali speciální pedagogiku (obdivuji je, já bych na to neměla nervy). Jsou to odborníci, kterých je třeba si vážit... ale co teď? Ocitnou se ve vzduchoprázdnu? Je nový "systém" připraven na to, aby přínosným způsobem využil jejich schopnosti a zkušenosti? Měli ředitelé "běžných" škol dostatek času na to, aby zvážili, jak tyto odborníky oslovit a využít jejich schopnosti? Je, krucinál už jednou, vůbec tato změna pečlivě připravena, anebo je to "hurá akce", k níž není přichystáno vůbec nic? Obávám se, že druhá možnost je pravděpodobnější.
P89e45t48r 73H97o91r87v39á29t
Kam s dětmi s lehkou retardací a s nepovedenou integrací, inkluzí. Tadá, pěkně za dveře do nějakého ústavu. A díky současné vládní politice se může jednat i o stovky km vzdáleného, takže na týdenní stacionář, protože ústavy se transformují v nepoužitelné hybridy a vhodný nemusí být blízko domova.
Jiná volba totiž nebude.
Nebo se školy mohou motivovat na brněnské Kociánce, kde jsou jsou třídy rozděleny na A,B,C dle IQ žáků.
Akorát, že do tříd budou zřejmě rozdělovat běžní učitelé bez patřičného vzdělání, místo odborníků jako je to v praktických školách teď. Nebo mají školy vyškolené pracovníky? No, myslím si že ne.
L48u89b90o51š 76V73r15b13a
Školy takové odborníky nemají, ale co čert nechtěj, tito odborníci ze zvláštních škol zase pro změnu nemohou většinou pracovat na běžných školách - ti často tedy skončí jako nezaměstnaní a možná i jako nezaměstnatelní.
H66e78l54e68n26a 36Č64í86ž58k61o74v28á
Díky za střízlivé zhodnocení. Inkluze není špatný nápad, ale je to věc míry. Mé dítě absolvovalo 1. a 2. ročník ve třídě, kde bylo 18 dětí: z toho 1 tělesně postižené, jedno s "Aspergerem", 3 romské (z velmi slušných rodin se zájmem o učení), 4 "mimořádně nadané". Škola byla státní, pedagogové nadšení; fungovalo to skvěle, bylo vidět, že děti se učí citlivosti vůči sobě navzájem, vůči jinakosti. Jenže... MČ školu zrušila -- záminkou byl právě malý počet dětí ve třídách (méně než 20). Ten je ovšem zásadní pro tento způsob výuky -- 30členná třída s 10 jakkoli hendikepovanými dětmi by patrně "fungovala" mnohem hůře. Měli jsme (většina rodičů) podezření, že ve skutečnosti jde o "ten barák", a časem se potvrdilo -- budova byla pronajata soukromému subjektu. Velmi jsme bojovali za zachování školy, psali petice, navštěvovali zasedání rady... Marně.
Když se ukázalo, že neuspějeme, stáli jsme před volbou další školy. Chtěli jsme jednak takovou, která nezkazí dítěti dojem, že studium je fajn věc, jejž díky skvělým učitelům získalo v té původní, a za druhé takovou, kde zřizovatelem není stát (nejsme žádní velcí snobi, ale nechtěli jsme riskovat, že i další škola bude "z moci úřední" zrušena).
Co je ale důležitější: nadané dítě vždy někam "uplacírujete" (i když to třeba obnáší delší dojíždění), stejně tak dítě průměrné nebo běžně nadprůměrné, u těch nemocných je to už náročnější, ale přece jen asi nakonec najdete školu, kde mu vyjdou vstříc; nejvíc to podle mě poškodilo právě ty romské děti, protože jejich rodiče, jakkoli šlo o zodpovědné lidi, kteří chtěli pro své děti lepší vzdělání, než mají oni sami, neumějí věnovat dlouhé měsíce hledání školy, která jejich dětem prospěje; takže děcka skončila v nejbližší spádové ZŠ se strašnou pověstí (zejména kvůli neřešené šikaně). Nezapomenu na slova radního, jenž věc zpunktoval; pravil cosi jako: "Vždyť je to jedno, Romy musí vzít každá škola." Nechápu, jak si mohl něco takového dovolit (a dodávám, že dodnes na té radnici sedí).
M60i81l88a18n 47W78e81l93s72e19r
Tak jsem zvědav na to, až se k synovi do třídy vrátí bývalá spolužačka.... Ve svých 12 letech nekomunikovala s učiteli, neposlouchala nařízení. Při hodinách buď koukala do mobilu nebo spala. A když jí někdo ze spolužáků hodně naštval, házela po něm dámské vložky.
Teď je o několik měsíců starší, tak to bude zajímavější. A jestli jí dají k mladším dětem...
H82e85l49e40n23a 21Č93í13ž95k45o64v69á
Přesně tak. Mne mj. poněkud znepokojuje, že nemáme podrobnější informace o tom, podle jakého "klíče" budou děti, které dosud chodily do zvláštních škol, rozřazovány do běžných základek. Podle místní příslušnosti?
Obávám se, že to nakonec stejně nic nevyřeší, protože každý, kdo si to bude moci jen trošinku dovolit (nemyslím ani tak finančně, ale spíše časově apod.), udělá vše pro to, aby jeho dítě nechodilo do třídy, kde několik dětí významně narušuje výuku nebo se tato kvůli nim zpomaluje. Takže hrozí, že z doposud vcelku průměrných škol vzniknou takové, kam nebude nikdo chtít chodit (a kde nebude ani nikdo chtít učit). V důsledku tedy vzniknou jakási "školní ghetta", což bude nakonec mít mnohem horší dopady než dnešní existence zvláštních škol.
P92a67v26e61l 40K85u94l44a
A co udělat zvláštní školy pro normální žáky
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Jan Pražák
Mají mít staří lidé přednost?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Petr Hannig
Nejistota ve všem
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Ladislav Pokorný
Vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že v Česku se už žije líp
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky