Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I42v74a79n19a 16D56i18a79n56o12v92á 8948180339803

Naše spec. školství je na velmi dobré úrovni. Proč rušit něco, co dobře funguje?

0/0
22.9.2015 23:10
Foto

T51o96m77á19š 82H56o86u60š87k33a 7877572422264

Protože aktivisté v EU to považují za segregaci.

+1/0
23.9.2015 9:12

L85u53b87o72š 30V76r17b28a 2140377141723

Kdyby v naši zemi nebylo urputně bráněno rozvoji pluralitního školství, tento problém by vůbec neexistoval, protože už by tady byly školy, které by inkluzivní dávno byly. Ono by jich totiž nemuselo být zase tak mnoho. A kdyby vznikaly přirozenou cestou, tak by také byla šance, že budou fungovat. Ale v naší zemi se nějak zakořenila myšlenka, že ne rodiče, ale státní úředník ví nejlépe ..... A tak máme snahu o jednotnou školu, ale tak jednotnou, že ani komunisté nechtěli jít tak daleko. Pluralitní školství odpovídá demokratické společnosti, jednotné pak odpovídá totalitě ...... pročpak asi se při budování "demokracie" v naší zemi na školství zapomnělo? Byl to snad záměr politiků? Dost možná. Stát má ve školství svoje povinnosti, to je nesporné, ale má mít absolutní moc? Proč? Stát se má postart o práva menšin na vzdělání. O dostupnost standardního vzdělání všude tam, kde může být jenom jedna škola, ale ne ten standard vytvářet či diktovat. Standard vzniká existencí a vývojem pluralitního školství a stát má funkci nabízet srovnatelnou úroveň vzdělání, jako nabízí nestátní školství, všude tam, kde může být pouze jedna jediná škola. Jak může fungovat svoboda ve vzdělávání, když stát chce všechno diktovat a také diktuje? To prostě nejde.

+1/0
22.9.2015 20:07
Foto

K93a29r79e80l 34B10o13h68á83č50e14k 1401537696554

Nezanikne nic...dementováno ministerstvem školství :)

0/0
22.9.2015 19:27

L24u90b84o27š 97V75r63b70a 2580157321863

Měna nebude ..... a byla :-P

+2/0
22.9.2015 19:28

L56u73b33o91š 50V15r20b62a 2660797171983

Měna nebude ...... a byla:-P

0/0
22.9.2015 19:29
Foto

T87o53m73á41š 44H48o57u28š60k31a 7917362282194

Já jsem jejich dementi ochpil tak, že nezanikne, ale budou sloučeny se ZŠ a zrušeny budou pouze programy PŠ, protože je nepotřebujeme. Což je možná dobrá zpráva pro zaměstnance těch škol z pohledu pracovně právního, ale pro rodiče a žáky je to totéž.

+1/0
22.9.2015 22:52

M15i96l39a58n 31W75e12l22s56e94r 5592588638341

Teda teď (22.9. 18.25 hod) mluví na radiožurnálu jakýsi pán Tomáš Feřtek, který tak mlží a mluví nejasně na toto téma, že bych ho hned vyhodil z funkce. Mluví minuty a minuty a nevysvětlil vůbec nic.

0/0
22.9.2015 18:27

L43u17b87o43š 83V85r39b54a 2120317351193

Nemůže být vyhozen ze své funkce. Vede soukromou agenturu, která se školstvím zabývá ...... možná, že koho chleba jíš, toho .... z něčeho tak agentura i on žít musí. Ale ve většině případů musím dát za pravdu vašemu dojmu - mlží, možná i škodí.

0/0
22.9.2015 19:16

M56i13l35a35n 80W96e72l40s10e22r 5322188588411

Máte pravdu. Vyhodit ho nelze. Ale naopak, lze ho přijmout. Do nějakého státního úřadu. Když je tak šikovnej.

0/0
22.9.2015 19:46

M96i74l95a77n 81W85e84l32s83e53r 5422578528421

A co se stane s učitelkami (školníky, uklízečkami, kuchařkami) z praktických škol?

+1/0
22.9.2015 17:04

H79e59l94e18n32a 21Č28í97ž86k31o23v62á 9841321342318

Tak to je velmi zajímavá a podnětná otázka. A také tak trochu "slovo do pranice". Co vím (moje blízká příbuzná byla léta ředitelkou zvláštní školy), tak většinu učitelů na zvláštních školách tvoří lidé, kteří vystudovali speciální pedagogiku (obdivuji je, já bych na to neměla nervy). Jsou to odborníci, kterých je třeba si vážit... ale co teď? Ocitnou se ve vzduchoprázdnu? Je nový "systém" připraven na to, aby přínosným způsobem využil jejich schopnosti a zkušenosti? Měli ředitelé "běžných" škol dostatek času na to, aby zvážili, jak tyto odborníky oslovit a využít jejich schopnosti? Je, krucinál už jednou, vůbec tato změna pečlivě připravena, anebo je to "hurá akce", k níž není přichystáno vůbec nic? Obávám se, že druhá možnost je pravděpodobnější.

0/0
22.9.2015 17:29

A83l78e84n51a 87D63o58s33k49o49č33i34l28o81v91á 7320534402604

Nevím, co bude s provozním personálem, ale učitelům budou prý nabídnuta místa asistentů. Dosud asistenty dělají studenti a důchodci, neb odměnou za tuto práci je opravdu almužna. Asistent je řízen učitelem, dělá to, čím ho učitel zaúkoluje. Skvělá pozice pro diplomovaného specialistu, často s dlouholetou praxí. :-/

+1/0
22.9.2015 20:49

P49e26t23r 84H46o23r97v87á73t 1633286104627

Kam s dětmi s lehkou retardací a s nepovedenou integrací, inkluzí. Tadá, pěkně za dveře do nějakého ústavu. A díky současné vládní politice se může jednat i o stovky km vzdáleného, takže na týdenní stacionář, protože ústavy se transformují v nepoužitelné hybridy a vhodný nemusí být blízko domova.

Jiná volba totiž nebude.

Nebo se školy mohou motivovat na brněnské Kociánce, kde jsou jsou třídy rozděleny na A,B,C dle IQ žáků.

Akorát, že do tříd budou zřejmě rozdělovat běžní učitelé bez patřičného vzdělání, místo odborníků jako je to v praktických školách teď. Nebo mají školy vyškolené pracovníky? No, myslím si že ne.

0/0
22.9.2015 16:54

L97u62b68o62š 72V11r53b25a 2110717681813

Školy takové odborníky nemají, ale co čert nechtěj, tito odborníci ze zvláštních škol zase pro změnu nemohou většinou pracovat na běžných školách - ti často tedy skončí jako nezaměstnaní a možná i jako nezaměstnatelní.

0/0
22.9.2015 19:19

H87e93l78e15n39a 90Č18í54ž70k83o14v69á 9931481382898

Díky za střízlivé zhodnocení. Inkluze není špatný nápad, ale je to věc míry. Mé dítě absolvovalo 1. a 2. ročník ve třídě, kde bylo 18 dětí: z toho 1 tělesně postižené, jedno s "Aspergerem", 3 romské (z velmi slušných rodin se zájmem o učení), 4 "mimořádně nadané". Škola byla státní, pedagogové nadšení; fungovalo to skvěle, bylo vidět, že děti se učí citlivosti vůči sobě navzájem, vůči jinakosti. Jenže... MČ školu zrušila -- záminkou byl právě malý počet dětí ve třídách (méně než 20). Ten je ovšem zásadní pro tento způsob výuky -- 30členná třída s 10 jakkoli hendikepovanými dětmi by patrně "fungovala" mnohem hůře. Měli jsme (většina rodičů) podezření, že ve skutečnosti jde o "ten barák", a časem se potvrdilo -- budova byla pronajata soukromému subjektu. Velmi jsme bojovali za zachování školy, psali petice, navštěvovali zasedání rady... Marně.

Když se ukázalo, že neuspějeme, stáli jsme před volbou další školy. Chtěli jsme jednak takovou, která nezkazí dítěti dojem, že studium je fajn věc, jejž díky skvělým učitelům získalo v té původní, a za druhé takovou, kde zřizovatelem není stát (nejsme žádní velcí snobi, ale nechtěli jsme riskovat, že i další škola bude "z moci úřední" zrušena).

Co je ale důležitější: nadané dítě vždy někam "uplacírujete" (i když to třeba obnáší delší dojíždění), stejně tak dítě průměrné nebo běžně nadprůměrné, u těch nemocných je to už náročnější, ale přece jen asi nakonec najdete školu, kde mu vyjdou vstříc; nejvíc to podle mě poškodilo právě ty romské děti, protože jejich rodiče, jakkoli šlo o zodpovědné lidi, kteří chtěli pro své děti lepší vzdělání, než mají oni sami, neumějí věnovat dlouhé měsíce hledání školy, která jejich dětem prospěje; takže děcka skončila v nejbližší spádové ZŠ se strašnou pověstí (zejména kvůli neřešené šikaně). Nezapomenu na slova radního, jenž věc zpunktoval; pravil cosi jako: "Vždyť je to jedno, Romy musí vzít každá škola." Nechápu, jak si mohl něco takového dovolit (a dodávám, že dodnes na té radnici sedí).

+2/0
22.9.2015 16:31

L74u83b68o30š 49V70r35b65a 2220387591523

A nejsíše tam bude sedět i nadále.

0/0
22.9.2015 19:27

H85e44l48e54n54a 12Č57í29ž29k82o43v72á 9191541902238

Ano, obávám se, že to patrně tak bude.

0/0
22.9.2015 19:33

R57i98c68h33a71r63d 49K26á12b47a 8429278670220

Velice hezky napsane. Diky a karma. R^

+3/0
22.9.2015 15:55

M91i11l40a65n 68W36e45l59s24e90r 5892198698911

Tak jsem zvědav na to, až se k synovi do třídy vrátí bývalá spolužačka.... Ve svých 12 letech nekomunikovala s učiteli, neposlouchala nařízení. Při hodinách buď koukala do mobilu nebo spala. A když jí někdo ze spolužáků hodně naštval, házela po něm dámské vložky.

Teď je o několik měsíců starší, tak to bude zajímavější. A jestli jí dají k mladším dětem...

+1/0
22.9.2015 15:45

H49e95l21e93n78a 22Č18í23ž68k35o79v31á 9931311512178

Přesně tak. Mne mj. poněkud znepokojuje, že nemáme podrobnější informace o tom, podle jakého "klíče" budou děti, které dosud chodily do zvláštních škol, rozřazovány do běžných základek. Podle místní příslušnosti?

Obávám se, že to nakonec stejně nic nevyřeší, protože každý, kdo si to bude moci jen trošinku dovolit (nemyslím ani tak finančně, ale spíše časově apod.), udělá vše pro to, aby jeho dítě nechodilo do třídy, kde několik dětí významně narušuje výuku nebo se tato kvůli nim zpomaluje. Takže hrozí, že z doposud vcelku průměrných škol vzniknou takové, kam nebude nikdo chtít chodit (a kde nebude ani nikdo chtít učit). V důsledku tedy vzniknou jakási "školní ghetta", což bude nakonec mít mnohem horší dopady než dnešní existence zvláštních škol.

+1/0
22.9.2015 16:56

M69i40l60a16n 89W42e41l53s85e64r 5772968838771

Přesně. Můj syn chodí do školy na sídlišti Máj v ČB. Naše sídliště nemá dobrou pověst a tak již několik let dává mnoho rodičů své děti na jinou základní školu, která je o kus dál.

Takže tento trend se bude stupňovat a vzniknou "lepší" a "horší" školy. Respektive tady u nás "romské" a "neromské".

0/0
22.9.2015 17:09

P43a62v92e57l 75K16u35l47a 7478545148788

A co udělat zvláštní školy pro normální žáky ?;-)

+3/0
22.9.2015 14:43

V41o14j84t46ě41c23h 18K17r30á58l57í63k 5111173632672

Dotaz, a co se provede s žáky, kteří opakovaně nezvládnou učivo? To budou opakovaně navštěvovat první ročníky školy  nebo nebudou klasifikováni a budou postupovat i tak do vyšších ročníků?

+3/0
22.9.2015 13:19

D18a24n44i21e39l 90Č91e27r38n46ý 8554455805328

Zákaz dávat pětky, chyba učitele.

+1/−1
22.9.2015 14:08

D92a15n12i21e10l 37Č67e48r32n63ý 8884755565838

Nevím za co mínus, už to tady bylo.

0/0
22.9.2015 15:14

L14u38b55o68š 51V67r38b33a 2200917491503

Nebylo, stále to tady je.

0/0
22.9.2015 19:32

A22l66e18n94a 67D71o35s97k65o51č61i89l16o36v98á 7690904792314

Opakovat ročník může žák pouze dvakrát, a to jednou na prvním a jednou na druhém stupni. Toto opatření bylo zavedeno údajně proto, aby např. čtrnáctiletý žák nezůstal sedět v šesté třídě.

A tak i ten žák, který nezvládne učivo a je klasifikován několika pětkami, postoupí do dalšího ročníku a je mu vypracován individuální plán. Zkrátka se to vyřeší papírem. Vynechané např. třetí a sedmé patro pomyslné stavby nikomu nevadí.

0/0
22.9.2015 20:42

M62i43r17o22s98l89a85v 92K22u92l68h94a19v70ý 5589252111

Již jsem napsal na toto téma laický článek. Necucal jsem z prstu, mám dost informací ze svého okolí abych se jako laik mohl vyjádřit. Základní problém je v celkové tendenci. Jak to, že při rozvoji technických vymožeností celková vzdělanost na všech stupních škol trvale klesá?!

I když je tato věta miliónkrát omletá, je pravdivá: "Základní chyba je v rodině". Nechat jen na škole vzdělanost svého potomka vede k výsledku, že i z nadaného žáka je trojkař. Co potom ti průměrní?!

Jsem pro, aby byly znovu zavedeny osnovy, jak se o tom dnes uvažuje; určitá menší variabilita bude spíše přínosem. Ale rušení praktických škol a slučování se základními je nesmyslný krok proti. Dokáži si představit, že do základek přejdou tělesně postižení s asistentem, ale alespoň s průměrnou mentální úrovní. Není možné, aby dítě v páté nebo i v šesté třídě neznalo malou násobilku, gramatika je naprosto neznámý pojem a dokonce se nedaří vyjmenovat měsíce po sobě.

 Nemohu jinak, než použít pro názornost oblíbený příměr: karavana na poušti se nesmí dělit a tempo je dle nejpomalejšího; ne jinak to bude po přechodu praktických škol do základek.

+3/0
22.9.2015 13:16

J40u37l95i26u50s 57C27h62a76l65o62u25p68k68a 4412399700861

prof. Zdeněk Nejedlý vítězí, jeho cílem byla jednotná škola a nyní se to realizuje. No, rodiče, co nebudou chtít tenhle ideál, budou platit drahé soukromé školy, jako všude na světě.

+5/0
22.9.2015 13:05

L17u14b53o19š 14V81r78b22a 2150967561523

Nikoli, i tam ruka ministerstva dosáhne. Soukromé školy u nás zatím řešením nejsou. Vystěhují se, nebo alespoň pošlou do zahraničí svoje děti. My ostatní máme smůlu, ale dobře nám tak, když to trpíme.

0/0
22.9.2015 19:36

A28l56e21n96a 38D63o83s15k21o84č89i59l31o34v33á 7760534332374

Znám případy, kdy integrovaní žáci jsou asistentem bráni do kabinetu, aby nebyli rušeni a nerušili zbytek třídy. Škola se pak takovou papírovou integrací holedbá a přitom je onen žák mnohem více segragován, než ve speciálním zařízení.

+13/0
22.9.2015 13:00

A64l48e83n51a 20D56o30s32k24o47č38i52l30o16v34á 7460154142704

segregován

0/0
22.9.2015 13:00

A39l77e55n64a 74D31o24s93k86o79č57i11l68o80v68á 7900134432144

Osobně bych neviděla problém v myšlence integrace postižených dětí do hlavního vzdělávacího proudu, ale právě v onom nepochopení pojmu inkluze a v naprosté nepřipravenosti na její praktické provedení. Zrušit dobře fungující systém praktických škol a zařadit žáky do základek nepovažuji ani za náznak integrace, natož inkluze.

Problémů vidím několik, ale jako největší a téměř neřešitelný odlišný učební plán škol základních a praktických. Zatímco základní škola má více posílené teoretické předměty, praktická má násobně více hodin pracovního vyučování, což považuji za logické. Většina žáků praktických škol se bude živit rukama, a tak podpora a rozvoj manuálních činností je na místě.

Jak to tedy bude?

Bude učební plán praktických škol zachován? Dosud je učivo teoretických předmětů redukováno na základ a posíleno pracovní vyučování. Pak tedy nutně nastane problém, kdy bude integrovaný žák mít ve stejné hodině jiný předmět než zbytek třídy.

Bude učební plán sjednocen se základní školou? Jak mentálně retardovaný žák pak "pobere učivo"? A kdy a jak se budou rozvíjet a pěstovat jeho manuální schopnosti a pracovní návyky (že se nebude živit "hlavou", je snad nabíledni)? (Jen pro srovnání: žáci 9. ročníku základní školy mají 2 hodiny pracovního vyučování a 3 hodiny angličtiny, žáci praktických škol 8 hodin pracovního vyučování a 1 hodinu angličtiny. )

Nebo snad nemá být základní vzdělávání přípravou na život?

+9/0
22.9.2015 12:57

P10e50t18r 40P69a67l82e42č68e53k 3960865284722

Souhlas s panem Chovancem níže. A zcela veřejně tady říkám, že ti kdož o tom rozhodli jsou buď bezprecedentní oslové nebo bezectní gauneři, kterým nevadí že hrozně ublíží dětem. Nejspíše jsou obojí.

+4/0
22.9.2015 12:47

L81u93b58o19š 82V19r30b95a 2610437511653

Myslíte naše poslance? Ano, máte pravdu, jsou takoví. A navíc jsou naprosto nekompetentní.

0/0
22.9.2015 19:40

D45a68v71i60d 24V30l12k 6106145308317

Už jsme si tady tak nějak zvykli, že každá dobrá změna ve školství je vždy k horšímu .Mám dvě holčičky na základní škole a jsem zvědav, jak to dopadne až tam dostanou nějakého nezvladatelného sígra z praktické školy. No nic, fackovat jsem, když tak, nezapomněl.

+2/0
22.9.2015 11:56

J46a84k96u90b 87Š54r49á89m91e39k 4388853862201

To jste objevili Ameriku, pardon, vlastně jste parafrázovali známý postoj všech skeptiků.

0/−1
22.9.2015 12:02

D81a30v34i83d 13V87l73k 6886145318237

Otevřeně se přiznám, že školství nerozumím, takže nic neobjevuji.

0/0
22.9.2015 12:12

L70u17b38o75š 83V27r67b61a 2710227331843

Mohu se zeptat, kterou dobrou změnu máte na mysli? Ve školství pracuji celý život, je mi 61 let a nějak jsem si dobré změny ještě nevšiml.

0/0
22.9.2015 19:43

L27u41k51á22š 53Š58m36a16h82e83l 2507414982774

Zásadní problém je jeden: počet žáků ve třídě. Jakákoliv individualizace naráží na to, že vyučovací hodina má prostě pevně stanovených 45 minut a práce s žáky mimo vyučovací hodiny se (na rozdíl od dřívějších let) nějak povšechně nenosí. A pokud máte ve třídě 30, ba někdy i 34 žáků, je velmi těžké do těchto 45 minut nějakou individualizaci nacpat (tedy takovou, kterou by nutně vynutila přítomnost žáků s IQ na hranici debility - vím, že tento termín není úplně správný, ale rozumíme mu asi všichni - a žáků s IQ na hranici geniality). Jo, kdyby bylo možné pořádat nějaké "doučovací kroužky", kdyby na větší škole bylo možné zavést vícerychlostní studijní skupiny a kdyby každá skupinka žáků se zvláštními potřebami mohla užít svého asistenta pedagoga, to by situace byla jiná. Takhle to funguje na tom západě, kde pak ty praktické školy nepotřebují. U nás tyhle potřeby dobře suplovaly právě ty praktické školy. Jejich převedení na základní školy bez toho, že se změní systém, je nesmyslné a slepé. Navíc se obávám (nejsem odborník na inkluzivní vzdělávání, ale působím ve školství stejně jako velká část mé rodiny), že zavedení tohoto systému bude dražší než současná situace a nebude efektivnější.

+5/0
22.9.2015 10:49

L26u10b41o57š 57V80r74b77a 2270477201233

Dražší to rozhoně nebude ..... bylo by, kdyby to někdo myslel vážně. Dá se to do zákona, takže to bude povinnost, ale peníze na to už nikdo nedá. Takhle naše školství "funguje" nějakých cca 15 let. A taky je to vidět na jeho klesajíí úrovni.

0/0
22.9.2015 19:47
Foto

J18i21ř70í 33T24u96r58n45e16r 8518611755303

V mnohém s vámi souhlasím, ale něco se mi přeci jenom nezdá. Vámi kritizovaný krok ministerstva není rozhodně populistický. Jeho odpůrců je a bude daleko více než zastánců. Nedá se asi ani říci, že je to stanovisko blbců oproti stanovisku chytráků. Mnozí zastánci inkluze nejsou jen aktivističtí pomatenci. To je taková aktuální hloupá rétorika směrem ke komukoli, kdo zastává nějaké liberální stanovisko. Jsou  mezi nimi i odborníci a blbci budou nepochybně v obou antagonistických táborech.

Nejsem odborník, můj náhled je z pozice rodiče dětí, které navštěvovaly školu, která už v podobném programu léta funguje. Moje zkušenost  (a řady učitelů a jiných rodičů) je, že vše je otázkou míry a připravenosti školy. Technicky a personálně připravená škola zvládne integrovat různé děti a výsledek je pozitivní (podstatná je však také jistě ona míra hendikepu). Ve  všeobecně nepřipravené a takto nenastavené škole nastane asi to, co popisujete. A realita je taková, že  na takové podmínky školu připravit, není otázka měsíců.

+2/0
22.9.2015 10:26

J39a77k25u40b 85Š65r95á76m16e11k 4668303242641

Základní premisa pro plán MŠMT je fakt, že inkluze funguje např. v Dánsku nebo SRN.

0/0
22.9.2015 12:01

J51a19r49d23a 13C11h40o50v24a44n58e69c 6531825633709

Včera jsem jel na služební cestu vlakem, osobákem, do malého městečka, kde je také zvláštní škola pro široké okolí. A protože jsem jel "školním spojem", tyto děti postupně nastupovaly a do té školy jely. Vůbec si nedovedu představit, jak by některé z nich mohly fungovat v základní škole. Je to vůči nim velice kruté a nelidské posílat je do základní školy. Co tam asi tak prožije chlapec, vyjadřující se jen jednoslovně podstatnými jmény (jimž jsem pro špatnou výslovnost nerozuměl). Nebo dívka, která po letech ježdění do té školy neví, kolik stanic má ujet. Apod. Mně těch dětí bylo líto a když si představím to peklo, které je čeká v základní škole, cloumá mnou vztek proti všem těm pitomcům, kteří se o to postarali.

+36/0
22.9.2015 10:15

J73i48r64i 36H28o13m59o46l41k80a 6244456

To peklo bude vzájemné, tedy i pro ty "normální" (bez urážky). Je to naprosto nesmyslný plán. Proč vždycky musíme za každou cenu měnit něco, co funguje? Navíc nám to nikdo vysloveně nenařizuje...Rv

+13/0
22.9.2015 10:21

M12i20c13h13a98l 41T16a36u66b37r 5579747896876

Jenže máme v EU "špatný obrázek". A to je pro některé mnohem důležitější, než realita našich dětí.

+4/0
22.9.2015 14:45

L62u79b80o26š 22V23r23b44a 2370287641863

Ten špatný obrázek jsme získali až v posledních 15 letech, tedy díky nesmyslný reformám, které odborná veřejnost odmítala a miniterstvo školství a naši poslanci je prosadili. Všechno jenom pokračuje dál.

+1/0
22.9.2015 19:52



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.