Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L80u84b73o85š 89V97r95b46a

24. 8. 2015 19:03

Pozdě. Školská reforma započatá před nějakými cca 15 lety už přinesla úrodu. Učitelé i žáci jsou demotivováni, učitelé tím, jak je s nimi zacházeno, žáci tím, že zcela ztratili jakoukoli snahu se vzdělávat ..... i když ještě zatím ne všichni, ale dost velká část, která se den za dnem zvětšuje .....

Učitelé už nesmí učit, předávají kompetene, žáci se už neučí, získávají kompetence ..... Což v praxi znamená, že ve škole jsou od nich požadovány nesmysly, a tudíž na to žáci rezignují. A navíc nám utěšeně roste skupina dětí, které nikdy neviděly svoje rodiče, že by někam chodili do práce.

Za to máme celkem jistotu, že roste skupina voličů, kteří jdou volit ...... víte koho. Takže dejme žákům do lavic ...... a nestane se vůbec nic.

0 0
možnosti
Foto

Problém je v tom, že na úrovní interpretace explikace historie neexistuje žádná "pravda", ale jen různé teorie a výkladové rámce, které mají různou kvalitu podle toho, jak přesvědčivě jsou podložené. 

Je neskonale naivní se domnívat, že existují nějací "zaujatí učitelé, kteří mají ideologii" a vedle nich "racionální učitelé, kteří mají pravdu". Ve skutečnosti tu ideologii mají všichni, jen ji obvykle sami u sebe nereflektují a neuvědomují si ji.

Houška přitom nenavrhuje nic jiného, než aby se na školách učily takové interpretace (v jeho jazyce "souvislosti"), které jemu samému vyhovují a považuje je za "racionální" či "pravdivé".

Kritická výuka dějepisu by ale přitom musela probíhat jedině tak, že by studenti byli seznámeni 1) s metodologickými postupy historiografie a vědy obecně 2) s širší paletou výkladových rámců. 

Jen je otázka nakolik je na to prostor na středních školách.

0 0
možnosti

Dobry clanek. I kdyz chtit po statnim skolstvi 'ucit a prednaset o skutecnosti a pravde' je nerealne. A moc dobre to vime. Az se tak stane, bude nam hej. Pro vas karma.

1 0
možnosti

Souhlasím Tomáši. Nicméně, když jsem v diskusích řekl život Mohameda v kostce, tak mi bylo řečeno, že nemohu to brát podle dobových zvyklostí. Že Mohamedovi činy byly i v rozporu s tím na co byla tehdejší společnost zvyklá už dotyčné moc nezajímá. A stejně jím nedochází co je pro muslimy Mohamed a Korán a co pro křesťany Kristus a Bible.

8 0
možnosti

Ano, jen bych dal důraz v poslední větě na rozdíl, CO DOTYČNÍ HLÁSAJÍ. Jak dobové, tak i současné srovnání je pro mne oheň a voda.

0 0
možnosti
Foto

Příčinou dnešního marasmu je samozřejmě i státem organizované školství.

5 1
možnosti

Dnes snad poprvé Františku Vám dávám za pravdu.

0 0
možnosti
  • Počet článků 216
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4329x
Pedagog, spisovatel, scénárista, režisér... vypravěč. Nevěřící Tomáš. 

Žiju hlavně psaním filmových příběhů - v poslední době to je nejvíc sto let starý příběh Poslední velikonoce. A ve volných chvílích také cestování časem.

Blog jsou moje "myšlenky pozdě v noci", často hodně o politice a věcech, které se do mé pozornosti vtírají, aniž by byly zvány.  Pro "facebookové" čtenáře mého blogu mám FB stránku Sedmá vlna, kde najdete  upozornění na všechny nové články na blogu a různé drobnosti, které mi upadnou od ruky. Kdo nejste Facebookový, najdete vše přehledně tříděné a snadno listovatelné na www.SedmaVlna.cz.