Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Respekt k vůdcům máme v genech, podvědomě se upínáme k autoritám podobně jako gorilí tlupa, která dobrovolně respektujestříbrohřbetého samce, který ji přesvědčil o své síle. Má právo ji vést achránit, má první přístup k potravě, ale nikdy se nepřežere tolik, aby ostatníumírali hladem. To se nám lidem dost vymklo.

0 0
možnosti

Ten, ktery drzi kormidlo sveho zivota, je OSOBNOST!! Ten, ktery se poddal nejakemu ...ismu, je otrokem. Vas clanek vystihl vse podstatne.

1 0
možnosti

Tím dochází v určité části k vykořenění a potřebu určité opory a autority.

V západních zemích to jde na vrub rozpadu společenských a rodinných hodnot, kdy rodiny jsou neúplné, výchova je často svěřena matce, školství je feminizováno, chybí duševní autority, inicializace do dospělosti. práce v kolektivu a s kolektivem a postavení na vlastní nohy.

Pak je potřeba určitá berlička.

Navíc nastávající generace jdou v podstatě proti té starší, rády boří její hodnoty a na vše si musí jak si přijít sami.

Další fenomén jsou životní krize kdy člověk je vystaven velkému životnímu tlaku a potřebuje určitou pomoc.

Tedy není to tak že by nesvoboda zjednodušuje život, ale jsou za tím zákony, principy, příroda, geny, mentalita ... .

0 0
možnosti

Islám je přitažlivý právě proto, že jeho učení je triviální a po lidech se toho moc nechce. Jenom být muslimem a řídit se Alláhovými "pravidly" 

Člověk za nic není zodpovědný neb Alláh a když se něco v životě nedaří , tak za to mohou nevěřící anebo to, že dotyčný je málo muslim. :)

1 0
možnosti

Kdyby byl islám triviální tak by do Evropy nepřišla renesance, algebra a poznání z dob Říma.

To vzešlo z velmi vyspělé společnosti v dnešním Španělsku, kde místní Maurové vytvořili světové místo vzdělán, Cordobu a další, kde se dařilo vědám, vzdělání a taktéž přehodnocení učení starého Říma, jeho obohacení a vlastně díky nim se k nám zpět dostaly knihy z dob starého Říma ... .

Po dobytí  křesťanským králem Ferdinandem III, došlo k rozvrácení a rozprchnutí po Evropě a přechod do Itálie ... .

Zde nejde tak o náboženství, ale o osvícené a duševně rozvinuté osobnosti, vůdce jež dovedou zajistit takovou to prosperitu.

Taktéž cyklicky zde dochází k pádu náboženství a jeho z barbarizování, buď díky přírodním okolnostem nájezdům ... .

Jsme tedy v cyklu barbarizace kdy jsou zde vůdci a duchovní jež postrádají vyspělý duševní projev a berou víru čistě jako moc ... .

0 1
možnosti

Základ je v podstatě našeho lidského druhu jež je sociální a společenský a potřebuje kolem sebe "rodinu".

Pak je tu to co máme jako přidanou hodnotu a tím je překonání tohoto přírodního tahu.

Tento přírodní tah je i odpovědný za vznik náboženství a transformace odvěkého tahu k jednotě v určitý stav víry, zde kostelní a hierarchální.

Tím je otevření naší duševní podstaty jež je jiného ražení a vnímání a potřebuje hodně učení než se vymaní z sociálního vnímání druhu.

Zde se překonává dualita, mužské a ženské vnímání a projevy v myšlení, sociální vnímání v prospěch chápání co za tím vším je a jak mně ovlivňuje.

Tím je duševnost a duševenství.

Technologie a vědecký pokrok ale taky milníky v medicíně, v lidských právech dal do pohybu různé lidské ekosystémy, vlastně evoluční větvení a tlačí na rozpad sociálního rodinného principu a hierarchie.

To rozbíjí určitou architekturu a přirozené rozdělení rolí jež je jak sociální ta genové a mentální.

Jinak řečeno příroda jak si nepočítala že by každý měl hned nastartováno na duševní - komplexní stav vnímání.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS