Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Argumenty tohoto typu zaznívají i např. od Ondřeje Šteffla či Tomáše Feřteka a jiných tak často, že se už téměř stávají axiomem. Ale: Proč se mezi absolvováním odborného učiliště a prací v montovnách dává automaticky rovnítko?

Řada učebních oborů se stala nevyužitelnými (kdo dnes požaduje po prodavačích odbornost?), ale to přeci nelze říci o celém spektru učebních oborů. Je podle Vás tak zcestné reformovat perspektivní obory, nabídnout učňům dostatek informací,dovedností a vědomostí, aby byli schopní se svým oborem uživit, třeba jako živnostníci? Nikde není dáno, že během života musí zůstat u jednoho oboru, ukáže-li se ten bezperspektivním, ale proč tuto cestu totálně zatracovat?

Poskytněte prosím odpovědi na otázky, kdo bude dělat odborné práce, když se nejen dle vás zdá, že kýženým stavem je národ minimálně středoškoláků, ideálně všobecného zaměření? Čím se budou všichni ti středoškoláci a vysokoškoláci budou živit? Proč nepodněcovat k celoživotnímu vzdělávání a práci na sobě vyučené lidi, kteří svojí práci rozumí, umí ji a často lépe než středoškoláci ji mohou dělat i v zahraničí?

Mám pocit, že mi něco uniká - poskytl byste mi prosím prameny, z kterých čerpáte své informace? Děkuji.

Díky za otevření diskuse na toto téma, dávám karmu.

1 0
možnosti
MP

"A čím později přijde specializace, tím pro ně lépe." Ad absurdum dotaženo, počkáme s tím do důchodu ;-D.

Již 9 let na ZŠ je velmi hutné všeobecné vzdělání. Řada mých školních kamarádů naopak pookřála, když už na průmyslovce či učňáku mohli dělat něco s konkrétními výsledky. A řada z nich si potom dodatečně dodělala a) maturitu, b) vysokou školu c) vyšší kvalifikaci ve svém oboru.

0 0
možnosti
Foto

Co je důležité na to člověk v určitém čase narazí, co důležité není, je zbytečné se tím zatěžovat.  O té důležitosti je dobré si rozhodovat sám. 

Proto jsem pro zrušení povinné školní docházky a státního monopolu na vzdělání.

0 0
možnosti
JC

Z lidí bez dostatečného vzdělání se rodí ekoteroristé a multikultiaktivisté, dále pak živitelé kartářek a věštkyň a propagátoru alternativní medicíny...

0 0
možnosti
Foto

Kartářka, to je daleko poctivější práce, než práce politika.

1 0
možnosti
Foto

Odchyceno z maturit: Ježíš Iškariotský, Hus Iškariotský.

0 0
možnosti
TJ

"Stejně jako se katastrofálně plete ministr školství, který si myslí, že bychom měli ve školách vycvičit víc vyučených dělníků a omezit všeobecné vzdělání, protože trh práce žádá dělníky do montoven."

V reakci na toto, možná jsem to měl uvést rovnou.

Pokud si trh žádá jednodušší lidi na pozice mizerně placených dělníků více, než kolik jich v populaci je, nepovažuji za dobré snížit kvalitu vzdělaní a tímto je do těch montoven nahnat. Tuto práci mohou vykonávat i lidé vzdělanější. Je to jen otázka motivace.

Doufám, že dovysvětlení snížilo počet otazníků.

0 0
možnosti
Foto

Souhlas. Žádná škola mě nepřipravila na ten nebo onen obor činnosti, které jsem za svůj život vystřídal. Ale dala mi základ k tomu, abych se dokázal alespoň částečně orientoval v čemkoliv a přizpůsobit se čemukoliv. Naučila mně přemýšlet, naučila mně učit se novému.

2 0
možnosti
TJ

Považuji za nesmysl přizpůsobovat občany trhu práce. Mnohem lepší řešení je přizpůsobit trh práce občanům.

Pokud nikdo nechce za daných podmínek určitou práci vykonávat, je třeba změnit podmínky, nikoliv sebrat lidem alternativu.

0 1
možnosti
  • Počet článků 216
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4329x
Pedagog, spisovatel, scénárista, režisér... vypravěč. Nevěřící Tomáš. 

Žiju hlavně psaním filmových příběhů - v poslední době to je nejvíc sto let starý příběh Poslední velikonoce. A ve volných chvílích také cestování časem.

Blog jsou moje "myšlenky pozdě v noci", často hodně o politice a věcech, které se do mé pozornosti vtírají, aniž by byly zvány.  Pro "facebookové" čtenáře mého blogu mám FB stránku Sedmá vlna, kde najdete  upozornění na všechny nové články na blogu a různé drobnosti, které mi upadnou od ruky. Kdo nejste Facebookový, najdete vše přehledně tříděné a snadno listovatelné na www.SedmaVlna.cz.