Diskuse

Iškariotský a maturita z češtiny

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

...Mistr a Markétku jsem nečetl dodnes....spisy Dostojevského  dodnes obcházím obloukem....a přesto jsem k maturitě z češtiny šel.....ale zase...myslím že jsem byl jediný z celého ročníku...kdo v té době četl Pána prstenů (1979)....a jen pár nás znalo Jirotkova Saturnina či Werichovo Fimfárum.......je mi líto...že mne je vám líto...ale označení za analfabeta rozhodně odmítám....:-/

0 0
možnosti
Foto

Pán prstenů je fajn knížka a četl jsem ji jen nedlouho po vás. Na x-té kopii, kterou někdo růčo ppřespal na stroji. Nicméně - jestli vim nebo nevim, kdo je Sauron, je z hledisku chápání kontextu evropského umění za posledních 2.000 let jedno. Pán prstenů mi dokonce ani moc nepomůže v chápání naší civilizace a jejích základů. Pokud nevim nic o příbězích z Bible, jsem úplně mimo ppři pochopení jak uměleckých děl, tak možná velké části lidí, kteří mě obklopují. To je rozdíl mezi Biblí a Pánem prstenů (neříkám, že jediný).

5 0
možnosti

...nepochopil jste...chtěl jsem říci...že při množství dnes dostupné literatury.....považuji za ...řekněme...nešťastné....když napíšete.... že k maturitě by dle vás měl jít jen ten kdo četl nějaký konkrétní titul....který ausgerechnecht zaujal vás....

.....dle mého je podstatné číst vůbec něco....a jak je vidět.... nápověd tam bylo tolik...a z oborů velmi odlišných než (třeba) teologie (jistě pane ministře je seriál, který těžko někdo se zdravým rozumem označí za didaktický)....že bez znalostí bible se na tu otázku dalo odpovědět...čistě jen za použití selského rozumu...

...a čtení je disciplína...která jednoznačně selský rozum tříbí....

0 0
možnosti
Foto

Tak za nás existovala povinná literatura a opravdu kdo by ta díla nepřečetl, tak u té maturity neměl co dělat. Mimo to jsme shltali kvanta dalších knih.

0 0
možnosti
Foto

Já o tom docela hodně přemýšlel a rozumim důvodům, proč si říci, že není třeba znát nic konkrétního. Ale došel jsem k tomu, že je nějaký balík knížek, které by našinec žijící teď a tady aspoň řádově znát měl. Bulgakova jsem tam nenapsal náhodou, Mistr a Markétka jsou krásnou narážkou na Ježíšův příběh s mnoha přesahy. A vůbec to necítím jako něco náboženského nebo nedejbůh teologického. A nic proti seriálu, který je nejspíš skvělý. Ale naši civilizaci neformoval.

1 0
možnosti
Foto

btw. Aby vyjádření lítosti nevyznělo úplně jinak, než jsem myslel. V tom nebyla povýšenost. Chtěl jsem tím říci, že je mi líto, že je tu něco krásného a jsou lidí, kteří si to neužili. Není to jejich vina nebo nedostatečnost. Ale je to kus světa, který mohou objevit.

0 0
možnosti

Doporučuji Bratry Karamazovy a teprve až potom Běsi.

0 0
možnosti