Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

V teoretické rovině jsou Vaše vznosné úvahy nepochybně hezké, přitažlivé, všeobecný souhlas vyvolávající.

Jenomže faktem je, že například já si nejvíc pamatuji z předmětů, k nimž jsem byl ve škole donucen a cepován a dělal je s nechutí. Například o tehdy milované chemii už nevím skoro nic. Nenáviděnou ruštinou jsem sice po odchodu ze školy nikdy nemluvil, ale dodnes rusky rozumím. A takovými příklady bych mohl pokračovat...

2 0
možnosti
Foto

Někoho nadchnout, někoho donutit. Protože nejsou všichni stejní.

Jestli ten problém není v našem školství - například v téměř stoprocentní feminizaci. Chybí tu mužský prvek. Za mého mládí to bylo tak 2:1, dnes 1:9 .

4 0
možnosti
JC

Kdepak 1:9. Jste vedle jak ta jedla. Na základních školách je to 1:23.

2 0
možnosti
MJ

M24i49r23a 53J61a53n53č34a

6. 2. 2015 10:16

Problém je potřeba vidět nejenom ve škole, ale i doma. Dnes je moderní se s dětmi neučit, ale najmout jim doučování. Přitom už jenom samotný fakt, že rodič něco neví a společně s potomkem se to naučí, aby to mohl vysvětlit je cenný jako příklad. Místo toho se řekne: "matika je těžká", "fyziku jsem nikdy v životě nepoužil/a" a je to. Dítě si z domu do školy odnese pocit, že všechno, co se učí ve škole je k ničemu. Stejní rodiče jsou pak ale neprosto vykolejení z životních situací, které by vyřešily znalosti základní fyziky (mechanika a jednoduché znalosti o elektrickém proudu). Už ani radši nezmiňuju základní znalosti matematické logiky, tu kdyby lidi dovedli používat, byl by svět jinde.

Škola na tom taky samozřejmě nese svou vinu, kdy se např. v dějepise tupě učí data a události, místo toho, aby se ve škole vysvětlily souvislosti, v programování se učí obskurní jazyky, místo toho, aby se středoškoláci naučili sestavit algoritmus.

2 0
možnosti

No, to by platilo, pokud by zároveň žák byl ve škole proto, že tam sám a) chce být b) má schopnosti, které danému stupni vzdělání mohou odpovídat. Pokud ale rodiče dotlačí studenta na gympl (aby z něj byl ten doktor...), který otráveně prolézá s trojkami až čtyřkami, takového studenta opravdu nemá smysl snažit se nadchnout, protože se vám to prakticky nemá šanci povést. Takže chyba je (bohužel) i v systému, který umožňuje financovat školy primárně dle počtu žáků, čímž si většina škol nedovolí takového studenta odmítnout nebo přesvědčit jeho či rodiče, že by měli zvážit jiný typ školy.

2 0
možnosti
AK

Nevím, proč žáky do něčeho nutit. Prostě kdo chce, učí se, zatne zuby, maká...a kdo nechce, ten na to kašle. Tak to bylo vždycky. Jenže v dnešní době má každý  právo na minimálně VŠ vzdělání a z individuálních neúspěchů se viní vzdělávací instituce, které "neumějí" studenty nadchnout, zabavit, motivovat.... Dnes musí být každý úspěšný, i kdyby to byl úplný trouba :-P

1 0
možnosti
  • Počet článků 216
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4329x
Pedagog, spisovatel, scénárista, režisér... vypravěč. Nevěřící Tomáš. 

Žiju hlavně psaním filmových příběhů - v poslední době to je nejvíc sto let starý příběh Poslední velikonoce. A ve volných chvílích také cestování časem.

Blog jsou moje "myšlenky pozdě v noci", často hodně o politice a věcech, které se do mé pozornosti vtírají, aniž by byly zvány.  Pro "facebookové" čtenáře mého blogu mám FB stránku Sedmá vlna, kde najdete  upozornění na všechny nové články na blogu a různé drobnosti, které mi upadnou od ruky. Kdo nejste Facebookový, najdete vše přehledně tříděné a snadno listovatelné na www.SedmaVlna.cz.