Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A27n13n87a 20K31o84v50á75ř81o11v18á 9589799329233

Nedávno mi kdosi říkal, jak se dá pěkně obejít systém pro kontrolu plagiátů. Ti hajzlí... prostě vezmou slovenskou diplomku nebo bakalářku a kompletně slovo od slova ji přeloží do češtiny. To je jejich "autorský" přínos.

0/0
17.1.2015 15:22

L87a42d12i96s15l58a90v 96N89á62d55v59o18r81n28í28k 6194235797586

..před páre lety jsem nevěřícně zíral...když jako písemná maturitní práce obstál postup na přípravu palačinek...v rozsahu asi tak jedné stránky A5...

..ale začínám se obávat že možná už  za takových 10 let to bude stačit jako diplomová práce....a možná i na filozofické fakultě....

0/0
13.1.2015 18:35

J76i97ř22í 25Ř17e33z39n87í30k 4722492933295

Tak Vaculíkovi stačil jako úvodník v Literárních novinách popis hrnečku. Nepodceňoval bych to.

0/0
13.1.2015 19:14
Foto

P57a81v72e35l 20P51o88k35o16r96n56ý 2756344410922

A to jste neviděl jednu bakalářku z MUNI, takový průvodce památek krajinou se zkopírovanými texty z těch památek.

0/0
17.1.2015 8:47

A62d81r98i45a10n72a 46M89i29l85l88e81r28o13v75á 6272230609401

To asi máte na mysli mou bakalářskou práci :)

0/0
18.1.2015 23:46

O60l10d55ř92i97c70h 90H33o70r10á65k 2494819901465

Jo kde jsou ty časy kdy důležité provozy a práce řídili průmyslováci či absolventi obchodních akademií. Jenže tehdy nebyla devalvace vzdělání a titulů a ti lidé opravdu hodně uměli. 

Dnes máme tisíce bezcenných vysokoškoláků co doufají, že chytí nějaký flek v teplé kanceláři a když nic, tak pláčí, že mají titul, ale ne práci. Ale aby se zamysleli z čeho mají titul a jestli když si vezmou tu produkci podobných kvalitních titulů je možno, aby bylo tolika míst. Kolik set sociologů a politologů ročně asi stát potřebuje, kolik tisíc míst ekonomických náměstků a ředitelů bank ročně vznikne?  Kdo bude potřebovat PhDr v oboru literatury, komiksy 19. století se vztahem k egyptským hieroglyfům? (Pozor, tím se neotírám o naše egyptology, ta máme na úžasné úrovni)

+1/0
13.1.2015 10:37

Z35o47r73k13a 93B56a21r91t53o48ň31o69v69á 9325399795

Moudrá EU svým požadavkem na vysokoškolské vzdělání dvou třetin populace dehonestuje vysokoškolské vzdělání jako takové. Gaussova křivka je i tady neúprosná.

+1/0
13.1.2015 10:19

T42o24m93á79š 92C17h88r10u74d18i49m74s88k63ý 5464166897816

Mě stačilo psát ty svoje práce...ta doba a ty nervy s tím. Živit bych se tím nemohl, je to děsnej vopruz psát to.

Na druhou stranu, je to více cost effective než psát publikace. Pokud má člověk ročně dost publikací, aby ho nevyhodili, může si takhle přivydělávat. Ideální by na to byla nějaká špatná škola, kde jsou rádi za jakoukoli publikaci, třeba i jen jednu ročně. Zbytek času by člověk mohl psát diplomky studentům a brát k tomu plat. Jo, zní to dobře..ale mě by to nebavilo.

+1/0
13.1.2015 9:22

J77a38r53m20i66l83a 49P18í11c54h76o11v30á 5102417304323

Nějak jsem ještě nepobrala, K ČEMU je na mnoha oborech dobrá diplomová práce. Diplomka by měla ukázat, že student zvládl základy vědecké práce ve svém oboru. Že tedy umí najít zdroje, kriticky je vyhodnotit a dále s nimi pracovat. Dobře, ale kolik jich bude dále vědecky pracovat? 1%? počítám, že 99% vysokoškoláků nastupuje do praxe, kde pak vypracovávají texty úplně jiným způsobem (technické výpočty, architektonické návrhy, právnické obhajoby, lékařské zprávy a další, víc mne nenapadá). V drtivé většině případů je diplomka prvním a zároveň posledním "vědeckým textem", který absolvent vyplodil.

+1/−1
13.1.2015 8:48

T35o86m21á53š 27C58h73r38u84d17i45m12s88k12ý 5244786877546

Jednou je to akademický titul, je tedy logické, že jsou na studenta kladeny v pravdě akademické podmínky.

+1/0
13.1.2015 9:09

R11o36s32t57i20s39l83a15v 44C32a73h86a 6483437687401

nemusi to byt nutne vedecka prace. Proste jde o to zpracovat zname zdroje, a neco konkretniho vyresit. Takze to v podstate simuluje budouci praci.

+1/0
13.1.2015 9:27

J20a28r78m38i59l78a 79P80í80c75h14o15v22á 5522627324423

Už jen základní problém: vymyslet každý rok desítky nových a neotřelých témat, která by mohli studenti zpracovat. Pak se nedivme, že řada diplomek řeší blbosti. I ten kantor je jen člověk.

+1/−1
13.1.2015 9:42
Foto

P54a39v92e98l 77P76o80k68o22r24n50ý 2646964670122

Proč by měla být diplomka vědecká, od toho jsou disertační práce. Diplomka má ukázat, že umí splnit budoucí pracovní úkol.

0/0
17.1.2015 9:10
Foto

T43o57m90á94š 98H59o94u31š56k50a 7757432352774

Diskuse se točí kolem platů VŠ učitelů, ale to není hlavní problém. To je průvodní okolnost. Příčinou toho všeho je CK lpění na titulech diplomech.

0/0
13.1.2015 8:21

T91o91m68á51š 54C92h13r74u41d42i51m97s68k46ý 5644386267836

Pokud by si člověk nechtěl přivydělat, jaká jiná motivace by se mohla skrývat za tím psát někomu diplomku?

+3/0
13.1.2015 9:11

M18i11c71h63a60l 67P32t82á59č18e46k 5576129429545

Pane učiteli s doktorskými tituly, možná opravdu víte, o čem píšete. Takže si dovoluji upozornit, že se píše "s prominutím" (nikoli zprominutím) a "těchhle" (ne těhle).

0/0
13.1.2015 8:02

P89a29v32e80l 23H52o73r97á68k 8261573525102

On snad nepíše, že je autorem inzerátu.

+1/0
13.1.2015 8:39

V89e57r65o28n34i90k35a 33N16o38v40o11t28n70á 2428936379827

Že nemají učitelé vysoké platy a proto se musí dopouštět takového podvodu? To by musel podvádět a krást každý druhý. Pravda ve srovnání se zahraničím nejsou učitelské platy vysoké, ale ve srovnání se zahraničím nejsou u nás platy vysoké téměř u žádné profese. A je třeba si uvědomit, že jde také o úroveň škol, které pedagogové studují. U nás, kdo nezvládal obor skončil vždy na pajdáku, protože ten udělal. Učitelka prvního stupně na malém městě má nástupní plat 23-25000, nezlobte se na mě, ale to má úplně stejný plat jako já, která jsem vystudovaný chemik s VŠ. Takže přestaňte už konečně plakat, jak mají učitelé málo a proto mají zapotřebí podvádět.

0/0
13.1.2015 7:39

R40o19s52t77i26s42l56a12v 41C43a12h13a 6463127247311

nastupujici ucitelka ma 20000, kdyz uz. Ale je fakt, ze plat ucitelu na ZS a SS se vyznamne nelisi od platu asistentu a odbornych asistentu. A to pritom na odborneho asistenta musite byt PhD.

0/0
13.1.2015 9:29

K91a12t51e28ř33i20n16a 30V83ý90b90o78r94n80á 6410149409

Každý vedoucí práce pozná, jestli práci kterou vede napsal student sám nebo ji někde opsal, protože v rámci diplomového semináře by měl studenta vést při její tvorbě. Když tam přijde student s hotovou prací, tak je to v podstatě jasné. Ale protože na to většinou kašle, tak ji jen prohlédne po formální stránce, vyplní posudek, který už se zpravidla ani nepíše, jen se boduje a hotovo. Oponent už neřeší ani to. Pokud vím, tak na bakalářském studiu ani není závěrečná práce ze zákona povinná, tak proč ji většina škol vyžaduje netuším. Zpravidla se stejně jedná jen o popisné kompiláty...

+1/−1
13.1.2015 6:51

J43a27r43m57i21l40a 33P70í32c59h90o30v13á 5912377864953

Tak tuto bakalářku psala studentka sama. Tak posuďte její úroveň (studentky i bakalářky): http://is.muni.cz/th/152930/pedf_b/Indie_-_bakalarska_prace.pdf

+1/0
13.1.2015 0:49

S77i40d51n19e59y 30S12i31s93k35a 3507762172595

Za to dostala B.Sc. ???? 8-o8-o8-o8-o

0/0
13.1.2015 5:02

V12e97r71o12n84i79k73a 80N70o28v57o10t59n25á 2988806979637

Studentka pedagogické fakulty a pak pláčou, že mají malé platy. Téma mé práce bylo Aplikace testů estrogenní a androgenní aktivity při biodegradacích endokrinních disruptorů. Měla jsem uvedeno kolem 60 citací odborných článků v angličtině (české povoleny nebyly) a plat mám dnes stejný jako ta učitelka prvního stupně. Tak na co si pořád stěžují!

0/0
13.1.2015 8:03

T91o97m12á10š 61C30h83r95u40d35i27m14s81k92ý 5244106887326

Já mám k tomu ještě doktorát a jsem na tom stejně :). Ve státním prostě peníze nejsou. Pro peníze to člověk nemůže dělat. Musí mít jinou motivaci než finanční.

+1/−1
13.1.2015 9:08

V40e88r51o16n32i96k69a 33N61o58v69o86t32n22á 2368866849197

Přesně tak! Souhlasím s vámi.R^

0/0
13.1.2015 12:59

R56o12s46t50i28s88l49a48v 62C65a46h63a 6853597357761

to je bakalarka a nebo hodne kratky cestopis? To je tak na urovni seminarky na nejake literarni akademii.

0/0
13.1.2015 9:31
Foto

J50a19n 21D84o75č15e39k37a68l 1354366531125

Možná je i systémová chyba v tom, že společnost zdaleka nepotřebuje (nedokáže uplatnit) tolik vysokoškoláků, kolik jich školy produkují. Školství je placené "od hlavy" a je snaha udržet každého studenta s IQ nad 60. A to se týká i maturit (kadeřnice nebo zedník s maturitou jsou snad špatným vtipem)

0/0
13.1.2015 0:15

L14u76k93á17š 15Š52m85a84h88e70l 2627664822444

Na vysoké škole jsem 6 let pracoval jako odborný asistent. Žádného podvodu tohoto typu jsem se sice já osobně nedopustil, ale ruku do ohně bych za všechny ostatní pracovníky té vysoké nedal. Na druhou stranu je plat skutečně pod úrovní průměru, o průměru VŠ nemluvě (a děkan nám tehdy slavnostně oznamoval na jednom setkání akademické obce, že padesátiletý docent se na ten státní průměr, tehdy asi 22.000, už dostane, navíc může mít něco navíc z grantů - nedodal už, že pokud má pracovník X příjem z grantu, krátí se mu o stejný podíl úvazek, aby škola ušetřila - pedagogická činnost však zůstane stejná). Ovšem rozhodně to v mých očích nikdy nedokázalo ospravedlnit, jaké slinty prochází u obhajoby a že student vlastně dokáže obhájit i něco, co de facto nedělal (a teď nemluvím o pouhém statistickém zpracování dat, které někdo vypomůže a je to myslím si korektní, pokud je do metodiky student následně zasvěcen). 

Z nejmenované jiné VŠ přišly jednou práce k oponování, protože nový vedoucí jejich katedry nějak získal pocit, že by odborná úroveň se mohla zvednout, když budou oponenti externí. No takové blbosti jsem nikdy předtím nečetl a doufám, že hned tak číst nebudu. Práce, v níž chyběla metodika, ze které nebylo zřejmé, co je prací studenta a co převzato, práce, v níž rozsáhlé, až pětistránkové úseky byly beze změny převzaty z jednoho zdroje (pravda, řádně citovaného), práce, v níž se mapoval výskyt invazní rostliny neobsahující jedinou mapku apod. Ze tří prací, které jsem dostal já, jsem jednu navrhnul z milosti na "dobře", zbylé dvě jsem doporučil zásadně přepracovat. Zbytek naší katedry reagoval obdobně. Přišla reakce, že "oni mají jiné požadavky na bakalářky a tak nějak to berou jinak" a nikdy už žádná práce k oponování od nich nedorazila. 

A otázka zní. Jak můžou být jiné požadavky na práce? Jaktože někde projde věc, kterou bych neakceptoval ani jako seminárku v maturitním ročníku?

0/−1
12.1.2015 22:47

T13o86m96á71š 20C60h54r71u27d74i10m42s51k71ý 5184816917626

Lukáši, kde jsi teď? Pokud tedy jsi ten Lukáš Šmahel, kterého myslím.... Pověsil jsi vědu na hřebík?

0/0
13.1.2015 9:24

M94i45r57k87a 51Š55v79a17r48c90o60v48á 4588278915701

ano, ano, ano!! plně s Vámi souhlasím! R^R^

+2/0
12.1.2015 22:26

V35l50a70d62i25m92í57r 41H59r29u17b71ý 4117243764169

Jen mně překvapuje, že si snad myslíte, že se před čtvrstoletím takto nepodvádělo!!! (Ovšem inzerovat to možné nebylo.)

+1/0
12.1.2015 17:45

V77l10a71d47i85m25í44r 51H90r12u21b62ý 4217773264819

N e m á   t o   z a p o t ř e b í !  Ani náhodou.  A podvod kohokoliv není omluvitelný.

  Pan docent či profesor má zhruba 2,2 násobek průměrného platu v této zemi. Můžeme se rozcházet v názoru, zda ten poměr je dost či málo a kolik chceme přidat ze svých daní.  Ale člověk, jehož příjmu nedosahuje ani 10 % populace,   n e m á    z a p o t ř e b í   přivydělat si podvodem. To by pak tuto potřebu mělo 90 % vydělávajících.

0/−3
12.1.2015 17:43

R49o80s45t66i20s38l46a12v 87C25a37h31a 6473187157341

prumerny plat docentu je cca 1.8 nasobek prumerneho platu ve state. Tim samozrejme nechci omlouvat jeho ciny, jen upresnuji Vase cisla.

0/0
12.1.2015 18:02

V24l53a69d57i55m54í83r 20H15r29u71b22ý 4807933304819

Pořád je na vrcholu příjmového žebříčku.

 Jen pro upřesnění: podařilo se mně dohledat příjmy VŠ pedagogů pouze rok 2010, toho jsem vycházel. (průměrný plat 23 860 Kč, plat docenta 45 550 Kč a profesora 60 100 Kč - z toho 1,9 násobek a 2,5 násobek).

0/0
12.1.2015 18:33
Foto

L12u35k31a30s 77P19l95a49c63h69y 2597698861227

Aniž bych obhajoval čin samotný, obávám se, že ty částky jsou možná (je to taky jen statistika :-) poněkud jiné, navíc se jedná o hrubé částky.

http://www.mpsv.cz/ISPVvypis.php?kzams=2985&ok=Zobrazit+informace&sfera=1&sz=0&txt=docent

+1/0
12.1.2015 21:52

V13l82a95d86i48m66í17r 67H35r94u95b35ý 4607903664339

Samozřejmě.  V š i c h n i   berou hrubé platy. S hrubými platy samozřejmě srovnávám.   Všechny údaje o průměrných platech jsou samozřejmě statistikou.  Proč jsou ty částky 'možná' jiné?

Ale, pane Plachý, i kdyby měl jen plat na úrovni mediánu, n e m á    z a p ot ř e b í   si přividělávat podvodem.  Nebo máte dojem, že si má podvodem přividělávat polovina lidí v závislé činnosti a tři čtvrtiny důchodců?

0/0
13.1.2015 14:16

V30l92a94d55i28m22í85r 84H55r15u57b30ý 4937853944249

Ještě jednou:  Pořád je na vrcholu příjmového žebříčku!!!!!

0/0
13.1.2015 14:19

V33l92a25d87i25m93í55r 63H73r44u98b36ý 4337523574149

PS: Děkuji za odkaz - platy   v š e c h   vyučujích na VŠ  a  V O Š .     Medián (střední plat bude mít nespiše odborný asistent, možná docent) 33 850 Kč, 4. Q (nepříliš placený profesor, možná i lépe placený docent) 45 920 Kč, desetina  v š e c h    pedagogických pravovníků (učitelů na VOŠ, asistentů, odborných asistentů, docentů a profesorů) bere víc 62 800 Kč/měs.

   Pozn: Celkové příjmy za první pololetí bývají obvykle nižší, než za druhé (kdy se rozpoští 'přebytky')

0/0
13.1.2015 14:28

T81o39m48á65š 74C40h92r89u96d21i40m42s18k85ý 5724496987816

Zapomněl jste dodat, že HRUBÉHO ;-D

0/0
13.1.2015 9:15

V12l67a74d77i17m35í47r 40H81r83u23b58ý 4607133574529

Tím máte na mysli jako mého?  8-o    Jinak samozřejmě srovnávám hrubý plat s hrubým platem. Čisté nelze porovnávat - jsou ovlivněny odečitatelnými polažkami (jak od základu, tak od daně) a bonusy.

0/0
13.1.2015 14:17

J48a63r46m39i48l91a 98V35a89v14r63o22c55h86o71v58á 8368515496880

R^

0/0
12.1.2015 13:31

B39o13h32u23m27i43l 58M19i76c48h59a36l 3845644475181

Pokud jde o M. Bendu, vytýkali mu pouze to, že to nebylo dost dlouhé. Kdyby to bylo odborně nedostatečné, nejspíš by mu to taky otloukli o hlavu - byl by to mnohem lepší argument, ne?

+1/−1
12.1.2015 11:57

J12i69ř42í 19Ř68e49z87n12í70k 4352842933225

Ono je daleko pracnější a vždy spornější někomu dokázat odbornou nedostatečnost. Vychází se z toho, že kdo nedodrží ani formální pravidla, tak jeho odborná způsobilost nebude nejlepší.

0/−1
12.1.2015 13:34

R63u31d19a 62S68l23a44v41í33k 5213148436881

Ovšem uznáte, že argument "Když to nemá 70 stránek, tak to není kvalitní práce" je pěkná pitomost.

+3/0
12.1.2015 20:20

J57i51ř54í 37Ř37e89z49n62í56k 4662192403295

Když to nemá 70 stránek, tak prostě projít nemůže, i kdyby za to měla být udělena Leninova cena míru.

0/0
13.1.2015 18:27

I88g25o30r 51I90n58d63r96u22c26h

Je pravda, platy VŠ pedagogů u nás jsou ve srovnání se zahraničím směšné. 

Na druhé straně - ta situace s diplomkama svědčí o tom, jak to na těch vysokých školách probíhá. V zásadě by mělo platit, že pokud student diplomku sám nezpracuje, měl by mít velmi těžkou práci ji obhájit.

+6/0
12.1.2015 11:30

J50i72ř26í 50Ř13e76z78n57í37k 4752782903455

Ono to nesedne, je jasné, že vámi zmiňovaný zkušený pedagog se tím připravuje o vlastní publikační činnost, která by mohla posloužit jak vysoké škole, tak i jemu osobně k získání trvalých vyšších příjmů. Aby se mu to vyplatilo, tak by za takovou bakalářku musel zájemce zaplatit tak 100 tisíc korun.

0/0
12.1.2015 11:23
Foto

T57o43m97á93š 54H59o17u64š10k32a 7487332282214

A máte představu, kolik řádově dostane zaplaceno za to odborné publikování? Bakalářka za 40.000 je mnohem lepší poměr cena/výkon než kvalitní učebnice.

+5/0
12.1.2015 11:26

J80i29ř54í 78Ř91e44z35n14í64k 4202492453845

Vůbec nejde o to, kolik bezprostředně je mu zaplaceno za publikování. Tady jde o to, že na kvantitě publikační činnosti závisí výše dotací z ministerstva školství i vlastní kariérní postup pedagoga. Dále daný padělatel přichází o čas na zpracování grantů Navíc to riziko prozrazení. Každý vysokoškolský pedagog ví, jak jsou ti studenti díky svému věku docela snadno prokouknutelní a čitelní.

A mimochodem z hlediska rozšířování znalostního tezauru lidstva  je úplně jedno, kdo danou práci zpracuje.

Ti studenti tu svou kvalifikační práci i ty zkoušky dělají kvůli sobě, aby poznali meze svých schopností a podle toho hledali zaměstnání. Jak sám píšete, tak ten papír o absolvování studia je k ničemu.

Nečetl jsem o případu, že by si firma stěžovala na vysoké škole, že přijala jejího absolventa na základě diplomu a že se šeredně sekla.

0/0
12.1.2015 13:32
Foto

T76o18m80á63š 50H96o79u71š18k92a 7647192472154

To s těmi granty je hezké. V okamžiku, kdy zíráte na nezaplacené složenky se ale změní pořadí priorit.

+1/0
12.1.2015 13:36



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.