Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zrovna včera jsem si kontrolovala, kdy mi končí kupon. Karta mi byla automaticky prodloužena(už podruhé) a přitom vím, že ještě tak týden a kdo ví jak potom budu prokazovat, že mám koupený roční kupon a kupon na příměstskou....

Tyhle nejistoty opravdu nemusím. Nikde nic, jen info, že 15 tyhle karty končí.

0 1
možnosti
Foto

Nejhorší je, že měli přinejmenším půl roku na to, aby na radnici našli řešení, už se to řešit mohlo, ale ne, počkali si, až to co doutnalo začne hořet plamenem. ;-€

2 0
možnosti
Foto

Kdybychom měli MHD a rozpočet města v dobré kondici, váš návrh by asi měl smysl. Ale my tu máme spoustu problémů, které to komplikují. Financování provozu MHD je postupně omezováno od roku 2009. Už na počátku roku 2010 bylo jasné, že se budou muset škrtat spoje, protože náklady na provoz rostly neúměrně. Nicméně bylo před volbami a místo škrtání spojů přišlo jízdné zdarma pro školáky a důchodce nad 65. To byla hrozná rána do vazu MHD. Po volbách 2010 se ODS+ČSSD opět zavázali nezdražovat kupóny a pak to převzala i TOP. Teď jedeme téměř pátý rok na dluh. V roce 2012 se už v MHD škrtalo, ale nevhodně a chaoticky, takže přestože řada spojů ubyla, jinde se zase plýtvá. A moc se neušetřilo.

Za dveřmi je otevření metra A a nárůst ročních provozních nákladů na MHD o dalších 300-400 milionů ročně. Musíme si uvědomit, že provoz PID stojí řádově 12-14 miliard ročně, tj. nějaké ty zlodějny na DP s jízdenkami za 20 milionů ročně (ukradených) nevyřeší ani při chycení viníků systémový problém. Roční jízdenka v Ostravě tuším stojí přes 6000 Kč, Varšava a Budapešť v rozmezí tuším 11 000 - 16 000 Kč. A to máme dopravu v Praze asi lepší.

Navíc město má dluhy za nové tramvaje, DP má napůjčováno, hrozí neproplacení části dotace za metro A, shání se peníze na doplacení Blanky. V této situaci je MHD zdarma vysoce rizikovým faktorem pro další výpadek příjmů. Za rok by šlo asi o čtyři až pět miliard méně na straně příjmů. Pokud by bylo nutné nějaké spoje posílit, bylo by to i více. Pět miliard méně v příjmech je pro město v aktuálním stavu fatální ztráta. MHD zdarma by mohla teď dopadnout až osekáním spojů o třetinu. Prostě by na ní nebylo, nebo by to bylo na další dluh. Ono i s MHD za peníze to bez zdražení, bohužel výrazného na roční někam okolo 6500 Kč, už dlouho nepůjde.

1 1
možnosti
Foto

Zdali za tím vším nestojí kmotr Bém.

6 1
možnosti

Jestli to zrušej, tak Pavlík Čomolungma bude opravdu, ale opravdu smutný. Každej je smutnej, když mu umírá dítko, i když Pavlík se rozveselí, kdykoliv se podívá na své bankovní konto, podúčet provize, že Pavlíku.

1 1
možnosti

Okamžitě by se všichni bezdomovci nastěhovali do metra a pro normální lidi by přestalo fungovat úplně pokud by se nechtěli poblejt.

0 0
možnosti

..kartu jsem používal několik let bez jediného problému....papírové kupony je cesta do pekla...vracíme se někam na balkán.....

5 8
možnosti

Papírové kupony jsou ve všech směrech jednodušší, nemá se na nich co rozbít. 

Proč se k nim tedy nevrátit?

4 2
možnosti

Nejsem si jist, že ten, kdo vypracoval program má autorská práva "v rozporu se vší logikou".  Jistě si měla Praha zajistit uživatelská práva. Ale autorská práva si většina zpracovatelů sofwere chrání.

0 0
možnosti
Foto

Autorská práva jsou jedna věc, časově a jinak neomezená licence na užívání a právo na servis atd. je u podobných zakázek samozřejmost. Stejně se dá právně ošetřit právo na to se SW dál zacházet a vyvíjet ho bez původního autora, pokud nedojde k dohodě. Pokud jsem dělal na jakýchkoli veřejných zakázkách, tak tam tohle bylo ošetřeno jednoznačně v prospěch zadavatele.

6 0
možnosti

Souhlasím, máte pravdu.

Zajímavé ovšem je, že v Plzni karta funguje bez problémů, bez afér, bez zlodějen. Plzeňáci by její zrušení nechtěli, to si buďte jist.

5 0
možnosti

At se vezme plzensky, nebo treba hradecky system, mechanicky se vsechna cisla v projektu krome cisel stranek vynasobi 10 a podle toho se udela prazsky system.

3 0
možnosti
  • Počet článků 216
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4329x
Pedagog, spisovatel, scénárista, režisér... vypravěč. Nevěřící Tomáš. 

Žiju hlavně psaním filmových příběhů - v poslední době to je nejvíc sto let starý příběh Poslední velikonoce. A ve volných chvílích také cestování časem.

Blog jsou moje "myšlenky pozdě v noci", často hodně o politice a věcech, které se do mé pozornosti vtírají, aniž by byly zvány.  Pro "facebookové" čtenáře mého blogu mám FB stránku Sedmá vlna, kde najdete  upozornění na všechny nové články na blogu a různé drobnosti, které mi upadnou od ruky. Kdo nejste Facebookový, najdete vše přehledně tříděné a snadno listovatelné na www.SedmaVlna.cz.