Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F87r19a19n41t83i84š52e52k 86K38š61í92r 2529446315

Všichni se asi shodnou na tom, že k tomu, aby byla vlastnická práva respektována a dodržována, musí mít každý jedinec možnost se svým majetkem nakládat libovolným způsobem, kterým nepoškozuje majetek ostatních (do majetku zde řadím i lidské tělo). Měl by tedy mít možnost svůj majetek využívat libovolným způsobem, může jej velebit, ničit, přetvářet, ale i prodávat (či rozdávat). V těchto aktivitách by neměl žádnému svobodnému jedinci nikdo bránit a neměl by mít možnost do nich nijak zasahovat.

Nyní připusťme koncept duševního vlastnictví. Za předpokladu, že by nebylo v rozporu s vlastnickými právy, nesmělo by nikomu bránit nakládat se svým majetkem. Pokud by tomu ale tak skutečně bylo, pak žádné duševní vlastnictví nemusíme vůbec řešit, protože se všichni mohou chovat přesně tak, jak by se chovali, kdyby nic takového neexistovalo. Je tedy zjevné, že takový koncept někomu musí v něčem bránit (například bude lidem bránit v tom, aby si udělali kopii software, který někdo naprogramoval). A právě zde narážíme na výše zmíněnou neslučitelnost - jestliže nějaký princip (v tomto případě duševní vlastnictví) brání lidem určitým způsobem nakládat se svým majetkem (např. přepisovat knihu, kopírovat CD, vyrábět nějaké udělátko, sdílet něco přes internet), pak je v rozporu s vlastnickými právy.

0/0
3.6.2014 21:19
Foto

F94r70a31n67t27i72š19e10k 87K25š27í25r 2929756185

Materiální pokrok se děje právě díky tomu, že informace nejsou vzácné. Mohou být nekonečněkrát znásobené, naučené, vyučované a může na nich být dále stavěno. Čím více vzorců, receptů a kauzálních zákonů je známo, tím více se násobí bohatství, jak se jedinci zapojují do stále efektivnějších a produktivnějších činností. Je dobře, že myšlenky jsou nekonečně schopné reprodukce. Není potřeba uvalovat umělou vzácnost na myšlenky, abychom je přiblížili fyzickým zdrojům, které jsou – bohužel – vzácné.

 Jak pozoroval Frédéric Bastiat: „Inovace prochází třemi fázemi. Někdo vlastní unikátní myšlenku a profituje z ní. Ostatní ji imitují a sdílí profit. Nakonec je již znalost široce rozšířená a sama o sobě již není déle profitabilní, což tedy inspiruje k novým myšlenkám.“

0/0
3.6.2014 21:20

M37i49l14a25n 18W25e98l44s16e91r 5812688298951

Pro paní Trnkovou:

Rozhodně nezpochybňuji duševní vlastnictví. Samozřejmě, pokud někdo vymyslí písničku (nebo film), kterou budou hrát od rána do večera, ať je boháč..

Ale mě vadí ten složitý (skoro až brutálně násilný) systém vybírání poplatků pro autory.

Nikdo z nás netuší, kolik peněz dostane autor písničky, kterou omílají každý den v rádiu. Kolik z toho má rádio? Kolik z toho sežere OSA? Kolik chce Dilia? Kolik stát?

Víte to Vy?

+2/0
2.6.2014 20:46

P90a20v45e59l 47M48o47r43a89v87e35c 3782189312268

Btw. OSA z vybraných peněz zpět rozdělí jen zhruba dvě třetiny (můžu najít odkaz). Takže třetinu peněz spolkne sama. Nikdo neví jaký má zisk a komu jde na účet.

A podotýkám, jen u OSA jde o stamiliony korun ročně. Slušné živobytí..

+3/0
2.6.2014 20:54

M66i68l58a75n 77W11e22l88s36e35r 5162958358241

Děsivé.

+1/0
2.6.2014 21:02

K74l44á13r88a 14T95r14n81k65o55v36á 3704929594259

Já nevím, kolik spolkne VZP, kolik sociálka, obecní úřady a pod. myslím tím na jejich provoz. Každá firma má nějaké kanceláře a administrativu, tu platíte v každém zboží, které koupíte, platíte i drahou reklamu, a to vám nevadí? Balená voda stojí halíře i s obalem a pak stojí stokrát tolik, platíte v tom, reklamu dopravu, marži prodejcům, administrativu, DPH, ostatní daně a poplatky, platy zaměstnanců.

+1/−2
2.6.2014 22:03

K89l38á16r76a 28T49r32n33k91o50v93á 3774319184339

Ano vím, píšu to dole, mám nakladatelství, nechci to znovu rozepisovat. Když si projdete mé příspěvky, uděláte si přibližný náhled jak jsou finance za knížku nebo DVD rozvrstveny. Dilia se živí především uzavíráním smluv, kolektivní správa je až na druhém místě. Stát chce za tiskoviny 15% DPH a daň ze zisku. Dilia, OSA i OOA platí samozřejmě svůj provoz, kolik to může být netuším. Rádio z toho nemá nic musí naopak platit, od toho je kolektivní správa. Jsem také autorka, ale výtvarných a literárních prací. Nesouhlasím se zpoplatňováním besídek, svateb a podobných radovánek, ani třebas muzika v tělocvičně a pod. případy, i když se za cvičení platí. Pokud by autoři s tímto striktně nesouhlasili, dalo by se to řešit, mírným příplatkem při koupi nosiče, to se praktikovalo u videopůjčoven, kdy byla kazeta pro obchodní činnost dražší, ale pak bylo jedno kolikrát si jí kdo půjčil. Tím byl poplatek vyřešen už při koupi nosiče. Pokud je kapela profesionální, rozuměj hraje za peníze, navrhovala bych jakýsi třebas roční paušál pro všechna vystoupení, a neřešila bych kolikrát kdo co zahraje. Nedávno zde byl článek o rozhlasovém vysílání v prodejnách a místnostech pro služby. Tam bych jasně viděla poplatky už jednou zaplacené od rozhlasu, taky soud správně další zpoplatnění nepřiznal. Veřejné promítání by mě nevadilo pokud je bezplatné, pokud se vybírá vstupné měla by se práva platit. To se dělá procentuálně a licenci lze uzavřít ne delší dobu. Není to žádná věda, měl by to provozovatel dělat sám. Licenční smlouvy jsou v podstatě jednoduché. Zpoplatnění prázdných nosičů a kopírek považuji za nemravné. Co se týká škol, to co dělají učitelky, mělo by být bez poplatků, učebnice by měly platit, protože se prodávají, my jsme ale s některými nakladatelstvími uzavřeli smlouvu o bezplatném poskytování za určitých podmínek.

+2/0
2.6.2014 21:39

M41i52l21a28n 24W53e31l89s14e34r 5212838138131

V zásadě s Vámi souhlasím, ale pořád narážím na ten složitý a nepřehledný systém. Přečtěte si ten svůj příspěvek znovu a znovu a uvidíte, že je tolik nejasností s vybíráním a placením poplatků, že obyčejný člověk v tom tápe.

Vy tvrdíte, že tušíte, kolik poplatků jde tam a kolik jinam. Opravdu?  Kolik peněz platíme státu z různých daní si zpočítat dokážeme. Ale kolik peněz dál žerou organizace "kolektivní správy"? Jestliže Vy jste autorka, tak by Vám OSA a další organizace měli posílat kromě peněz i nějaké podrobné vyúčtování. A tam by mělo být vidět, kolik lidí vaše dílo (shlédlo, četlo, slyšelo, vidělo či co)

+1/0
2.6.2014 22:05

K49l17á18r62a 73T46r96n10k28o17v74á 3524219204489

Složitě to pouze vypadá a třeba to nedokážu na tak malém prostoru dobře vysvětlit. Pro vás jako uživatele by to mělo být jedno, protože přeci taky nevíte kolik stojí mouka, energie pekař, velkoobchod, nájem atd. Víte jen, že rohlík stojí třeba 3 Kč. U nás je to jinak OSA se zabývá hudbou, takže tam nespadáme. Dilia nás zastupuje jako dědice po filmovém tvůrci a vyúčtování dostáváme, jsou to řádově stokoruny, takže to nikoho nemůže naplňovat závistí. Knihy jsou prodejem zaplacené a nikdo další práva nepožaduje, pouze při dalším vydání. Knihovny si kupují normální výtisky, dokonce když nakupují přímo u nás mají slevu. Pokud někdo čte veřejně, Třeba Listování, bereme to jako propagaci. Co se týká kolektivní správy za nosiče a kopírky něco málo dostáváme, ale taky jsou to řádově stokoruny a jak jinde píšu, kdyby se této poplatek měl zrušit, podepíšu to okamžitě. Proč ale tak urputně hájím autorská práva, dát dohromady knihu, i když odečtete tisk, není tak snadná a levná záležitost. Autor má taky nějaké představy a chce aby konečný produkt nějak vypadal, aby mu do něj nikdo nezasahoval a aby dostal zaplaceno. Podle vás by pak knihu někdo mohl vydat na hajzlpapíru, obrázky tisknout na trička, na igelitky, na to co se zrovna hodí. Na krtkovi je založen celý průmysl. Pořád nechápu, proč by měli z něčí práce těžit jiní a autor nic? A co když třeba nechce aby jeho dílo bylo na igelitkách. To co vy propagujete dělají v Číně. Ukradnou komplet produkt, vyrobí jej z odporného materiálu, za levnou práci a prodávají za zlomek ceny. Naši výrobci pak pláčou, že nejsou konkurenceschopní. Je to asi na delší vysvětlování, ale rozhodně se nechci hádat.

0/0
2.6.2014 23:53
Foto

F19r28a82n73t42i23š82e58k 73K44š71í67r 2489116525

Autorská práva jsou umělým produktem využívajícím bezplatně státní moc.

+1/0
2.6.2014 22:00

K16l64á29r29a 51T43r85n24k56o70v35á 3414349144539

Jak?

0/0
3.6.2014 0:24
Foto

F71r41a20n51t93i16š37e20k 70K89š66í57r 2439276115

http://www.mises.cz/literatura/obzaloba-dusevniho-vlastnictvi-30.aspx

0/0
3.6.2014 15:07

K77l57á97r75a 10T20r32n91k68o14v33á 3134359124169

Nechcete, aby kvůli vám luštila ten blog celý, že? Moje nápady patří mě a vy jejich ukradením porušujete moje vlastnická práva. Státní moc mě v tomto případě nezajímá. Pokud se stanete státní mocí vy, kteří takto uvažujete, budete zase znásilňovat práva jiných a proti tomu bojujete. Musíte si ujasnit co vlastně chcete.

0/0
3.6.2014 15:53
Foto

V81á58c54l30a72v 39C56h96u16c46h77m53a 6575391848846

Zeptám se, kolik platíte např. matematikům, fyzikům, chemikům a technikům za to, že užíváte jejich myšlenky a vynálezy? Co kdybyste si ochranu svého duševního vlastnictví státem měli platit, stejně jako se hradí ochrana vynálezů a patentů? Nebo je to nějaké jiné duševní vlastnictví?

0/0
3.6.2014 16:28

K52l95á54r92a 77T42r57n13k43o48v49á 3514469704129

Předpokládám, že vynálezy chrání patent a pokud jde o základní výzkum, měli by to řešit granty, jejichž jsem jinak dosti nepřítel a ukradení vědecké práce, je trestné jako každá jiná krádež, nota bene ve slušné společnosti se dotyčný znemožní. Vy jste takový pravičák jen když se to hodí. Sleduju vás dlouho a většinou souhlasím, ale najednou se vám zdá, že máte právo na cizí nápady a práci. Já předpokládám, že platím tu práci ve výrobku, který vznikne. Vy pokud o moje produkty nemáte zájem, neplatíte nic. Jste zkažení marxistickým materialismem. Stát nic neochraňuje, pouze vydal zákon. Ochraňuje se každý sám, když je zákon porušen, musím se sama obrátit na příslušné organy a zaplatit.  Pokud narážíte na ochranné organisace jsou to soukromé subjekty jako jsou profesní komory, cechy a konec konců i odbory a ty pak hájí zájmy jednotlivých skupin a jsou placeny z námi vydělaných peněz. S poplatky za prázdné nosiče a kopírky nesouhlasím.

0/0
3.6.2014 17:04
Foto

V12á18c64l17a17v 12C23h54u71c30h60m90a 6395321658736

Předpokládáte, že platíte tu práci ve výrobku. Já taky předpokládám, že jsem si vaši práci zaplatil ve výrobku a mohu s ní tedy dál zacházet dle své libosti. Své postoje nezastávám proto, že se mi to hodí. Jen se snažím být důsledný. Vynález považuji za stejné duševní vlastnictví jako napsaný román a nevidím jediný důvod k tomu aby si jedni museli za ochranu svého duševního vlastnictví platit a druzí ne. Co mi však vadí ještě mnohem víc, že ochrana autorských práv se zvrhává k takovým absurditám jako je soudní spor Svěráka s Bauhausem o uznání tří slov coby autorského díla, nebo zvažovaná žaloba Svěráka kvůli Meteleskublesku, či recese se založením jakéhosi ochranného svazu posluchačů. Nemám nic proti tomu aby se postihovali ti, co chtějí na cizím duševním vlastnictví vydělávat, ale pokud je zákon napsán tak, že i hvízdání si nějaké melodie na zastávce je považováno za veřejnou produkci. Pak je to špatně.

0/0
4.6.2014 15:16

K62l82á28r80a 16T79r18n37k48o10v51á 3864349894159

Jak ho platíte, když si ho stáhnete zadarmo? A proč máte vy vydělávat na práci mnou vymyšlenou. Je přeci něco jiného rutinní práce a nový nápad. Kdyby vás něco napadlo nemusel byste chodit do práce a živil by vás ten nápad. Nevím ale proč by vás měl živit můj nápad, který mi jednoduše seberete. Bauhaus zjevně parazitoval na popularitě písničky, kterou nesložil a chtěl na cizím nápadu vydělat. Kdyby nebylo duševní vlastnictví chráněno zákonem bude na něm vydělávat kde kdo. Chránit jednotlivě každou kresbičku, každý veršík, skladbičku je nerealizovatelné. Jsou to milióny produktů, na který by bylo potřeba zaměstnat tisíce lidí, neskutečná administrativa. Nevím proč vás tolik pálí, že je něco chráněno zákonem. Já si mohu stěžovat, že soukromé vlastnictví tedy hmotné je chráněno zákonem a proč? Proč si neplatíte sám, ochranu svého bytu, auta a všech předmětů, které vlastníte? Chrání vás zákon, protože to je jednodušší. Pak ale platím policii, když vám něco ukradnou a mě ne. To je holt solidarita, které se brání pan Kšír. Co se týká soukromých produkcí i jednorázových placených a prázdných nosičů, na to jsem vám odpověděla jinde.

0/0
4.6.2014 16:01
Foto

V60á45c43l75a44v 92C31h76u81c38h51m82a 6715261518286

Když si koupím vaši knihu, kresbu, písničku, zaplatil jsem vám za vaši práci. A mělo by být jedno, zda si ji budu uchovávat doma v šuplíku nebo na nějakém uložišti. Je to stejné jako vy si koupíte počítač, u kterého předpokládáte, že jste zaplatila všem, kteří se na něm podíleli svou duševní činností a nikdo se nestará jak se svým počítačem naložíte. Jestli s ním pracujete sama nebo celá rodina nebo jej má k dispozici celý domov důchodců(to není osobní, jen mě nenapadá jiný příklad). Psát už poněkolikáte, že nemám problém s tím, že se za komerční využití vašeho díla má platit, je podle mého zbytečné. Napsal jsem to celkem jasně tak nevím proč máte pořád potřebu mi předhazovat, že se nikdo nemůže na vašem díle přiživovat. Tady se shodujeme. 

Bauhaus se nijak nepřiživil na písničce, Bauhaus použil tři slova Upeč třeba... zeď. To vy považujete za autorské dílo? Vážně? Podle vás bych tedy měl projít všechna díla, zda se tam náhodou nevyskytuje nějaká podobnost s mým tříslovným sloganem, aby si nějaký trouba(a tady se Svěrák podle mě opravdu stal troubou)nevzpomněl, že by na mně mohl vytřískat prachy nebo levnou propagaci samasebe?

Mně nevadí, že je něco chráněno zákonem, mně vadí, že to není chráněno stejně. Nevolám po tom, abyste vy platili, ale aby se ani za ochranu ostatního duševního vlastnictví neplatilo. To totiž pak povede k tomu, že si každej dá chránit každý prd a vy nebudete mít ani ten počítač, který používáte k výdělečné činnosti a obohacujete se tak na cizích myšlenkách.

0/0
5.6.2014 9:38

K79l76á73r85a 68T27r89n94k31o98v36á 3674179604359

Pane Chuchmo, odpovídám na vaše příspěvky, stejně jako vy mě. Je v tom nějaký problém? Já jsem vám taky jinde vysvětlila svůj postoj a taky to neberete to v potaz. Nekomerční využití v rozumné míře mi nevadí, stejně jako hraní rozhlasu, bych už zásadně nezpoplatňovala, drobné občasné akce i komerční taky ne.

Co se týká Bauhausu je to složitější, nejde ani tak o ta tři slova, ale o poukaz na oblíbenou píseň, potažmo autora, a užívá jej ke své propagaci. Bauhaus tím něco naznačuje a autor s tím nemusí souhlasit. Třeba nesnáší Bauhaus nebo mu připadá použití díla pro reklamu znevažující. Pochopte, že nejde jen o peníze, disponuji s částí aut. práv jako dědic a věřte, že nám už byly nabízeny dosti značné částky na nejrůzněji použití tohoto díla a my jsme odmítli, protože to považujeme za profanaci a znevážení. V některých případech, třeba učebnice nebo výstavy, dostávají naopak pořadatelé licenci zdarma i když vybírají vstupné, protože naopak propagují autora. Jde také o to, aby autor mohl nakládat s dílem, podle svého přesvědčení.

Mimochodem, máme nakladatelství a z nějakého důvodů více počítačů, na kterých ale pracujeme jen dvě. Licenci na software, musíme mít ale pro každý počítač samostatně a používat jeden software na dvou počítačích je nezákonné, i když na něm pracuje jen sám jeden člověk. Jsou holt taková pravidla, která si firmy, tedy majitelé práv určují. Pokud má nějaká skupina lidí potřebu své požadavky na zákonnou ochranu, musí vyvinout nějakou činnost a předložit požadavky parlamentu. OSA např. je spolek založený v roce 1919. Tady je tomu naopak, když ne já tak ty taky ne. U DVD CD nebo elektronické knihy by vydavatel mohl teoreticky vydat pouze jeden exemplář a ostatní by si jej stáhli pro vlastní potřebu. Kdo by zaplatil náklady a kde by se vzal nějaký zisk? Musíte si uvědomit, že výroba, zejména u filmu, je neskutečně drahá.

0/0
5.6.2014 12:28

K29l81á25r10a 55T94r55n31k80o41v15á 3464519644969

Stejně tak si musí tito pracovníci zajistit svá práva sami, třeba založením vlastního ochranného svazu, srozumitelně zformulovat své požadavky a předložit parlamentu. Nechcete přeci, aby každý řešil všechny problémy světa. Každý si musí své potřeby řešit sám nebo ve skupině podobně smýšlejících lidí. Vy řešíte problémy jiných, ale nevím zda na pravém místě. Co kdybych např. iniciovala sdružení, které bude prosazovat zákon, že všichni prodavači, nic neprodukují a proto budou pracovat zdarma. Mně by to přišlo výhodné.

0/0
3.6.2014 17:11
Foto

F46r21a96n81t70i20š60e13k 45K42š55í48r 2549446665

Ne vynálezy, a jiná autorská díla chrání státní moc, která je placená z našich daní.   Jinak, než jsem přelouskal toho Kinsellu, byl jsem na stejné straně barikády jako vy. :-)

0/0
3.6.2014 18:20

P62e69t31r 13N31o11v56á26k 8945329340

z jineho soudku

Neefektivní monopol duševního vlastnictví

http://smetka.blog.idnes.cz/c/161261/Neefektivni-monopol-dusevniho-vlastnictvi.html

R^

+1/−1
2.6.2014 19:49
Foto

F55r92a54n62t80i47š40e33k 62K24š70í35r 2889256685

Autorská práva, stejně jako patenty a vynálezy jsou založeny pouze na zneužití státní moci.  Chránit zákonem, tedy kolektivní obranou, se mají jen vzácné zdroje a to myšlenky a informace rozhodně nejsou.

+2/0
2.6.2014 15:20

A77u78g66u10s56t 11F85o23r77m45á24n48e42k 6955899930126

Autorská práva by se měla zrušit (a tím i různé parazitické organizace - třeba OSA, Dilia atd). Když se bavíme o filmu - tak všichni dostali donře proplacené natáčecí dny ( mnohdy dostanou za takovýto den několika násobně víc než pracující za měsíc). Tak proč ještě další poplatky. Pracující také nedostane další peníze za to, že někdo jeho produkt dále prodá, že ho někdo užívá.

+1/0
2.6.2014 16:41
Foto

T58o46m64á67š 57H82o61u17š17k30a 7817512912434

Napadla vás oázka z čeho ti lidé dostali zaplaceno? 

Inu, z prodeje licencí, z prodeje DVD, z lístků v kině.

0/0
2.6.2014 16:54

K41l86á61r32a 76T58r94n75k33o68v78á 3764269654989

Je to marné pane Houško, nikdo vám nedá zdarma ani půl párku, ale vy musíte všem dát k dispozici svoje dílo, aby na něm mohli vydělávat. Komunismus hadr.

+1/−1
2.6.2014 17:10
Foto

V96á37c72l30a68v 75C52h60u11c29h95m15a 6915481798146

Ano, jestliže někdo chce na vašem díle vydělávat, nechť platí. Nemám problém s tím, že si mám koupit hudbu na cd. Mám problém s tím, že dle zákona musím platit OSA když na večeru pro důchodce, zahraji na kytaru. Nebo když soud odsoudí toho, kdo na internetu uvede adresu, kde si lze něco stáhnout.

0/0
3.6.2014 16:34

K70l85á11r81a 60T79r72n23k44o16v82á 3234949874809

Tak to je ovšem jiná píseň, s tím zásadně nesouhlasím, stejně jako s prázdnými nosiči, kopírkami a dalšími zařízeními. Je to stejný nesmysl, jako když platíte za rádio v prodejně, kde už OSA, potažmo autor dostal zaplaceno od rozhlasu. Platit by se mělo skutečně pouze za komerční užití, ale třebas u filmu (DVD) a hudebních nahrávek, musí zákazník zaplatit náklady, které jsou nemalé a taky mít nějaký zisk.

0/0
3.6.2014 17:18
Foto

V65á94c17l20a92v 18C31h33u67c88h36m59a 6125791538136

S tím já problém nemám. Otázka je jak přistupovat ke sdílení na internetu. V mé sbírce filmů legálně zakoupených jich je většina těch, které jsem si koupil díky tomu, že už jsem je znal. Z internetu, z televize, z kina. Nekupuji si filmy které neznám. Stejné je to s hudbou. Tady jsou podle mně vydavatelství samy proti sobě. A považuji za špatné, že poslanci na jejich snahy zakonzervování této produkce na úrovni minulého století slyší.

0/0
4.6.2014 15:22

K36l52á64r17a 90T24r82n48k27o64v59á 3844619924399

No já nevím proč bych si kupovala film, který si mohu stáhnout zadarmo. Teoreticky by si jej mohl koupit jeden a ostatní by si ho zkopírovali zdarma. Nahoře píšu, že jsem vám odpověděla na prázdné nosiče a kopírky, ale patrně jsem to psala k příspěvku někoho jiného. S platbou nesouhlasím, to s autorskými právy nemá co dělat, pro svou potřebu, nechť si každý zkopíruje co chce. U filmu je problém, že výroba je neskutečně drahá a výrobce jí musí z něčeho zaplatit, nejdražší nejsou aut. práva, ale práva výrobce, což je něco jiného. Co se týká veřejných produkcí, tak třebas videopůjčovny měly povinnost zakoupit jinou dražší kazetu, kterou pak mohli legálně půjčovat, tím vydělávali, měly zaplacena práva, ale už nikdo neřešil, kolikrát si kdo kazetu vypůjčil. Jsem vždy pro nejjednodušší řešení. Kopírky tímto řeší aut. práva, ale na druhou stranu platí každý i za sebe, tedy za své produkty a to je nepřijatelné. Stahování bych řešila poplatkem a sdílení nerozumím. Znamená to, že já zaplatím a poté ten produkt zdarma rozdám?

0/0
4.6.2014 16:22
Foto

V65á23c48l40a19v 83C38h85u94c49h61m43a 6925341298696

Ano, teoreticky ano. Prakticky to funguje jinak. Málokdy stáhnete kopii ve stejné kvalitě v jaké ji koupíte na DVD. Dnes už je sice i to možné, ale pořád platí, že většina lidí nemá problém si koupit, je to jen otázka ceny. Jestliže se mohou objevovat i nové filmy na DVD za 50,-  málokdo pak dá za film 500,- 

Sdílení nerozumíte? Máte doma každý svůj počítač, svou televizi, svoje auto? Nic nesdílíte společně? A nejen v rodině, mezi příbuznými, známými, kamarády?

0/0
5.6.2014 9:45

K42l90á13r56a 69T39r80n89k50o21v68á 3914379574469

Někde jsem navrhovala i řešení, pokud jde o ojedinělé produkce tak bych to neřešila vůbec a pokud jde o pravidelnou činnost za úplatu, tedy třeba amatérské kapely, řešila bych to jednorázovou licenční smlouvou na určitý roční paušál a už bych neřešila kolikrát kdo kterou píseň zahrál. Mluvím o produkci za vstupné. V ostatních případech bych byla ráda, že se moje písničky hrají. Moje ilustrace se objevují na různých soukromých webových stránkách a to mi jen lichotí. Pokud si je ale někdo vytiskne na trička a bude je prodávat, tak budu požadovat náhradu. Rozumíme si teď lépe?

0/0
3.6.2014 17:25
Foto

V70á74c58l69a46v 63C49h43u28c96h65m69a 6665381808896

S tím já souhlasím.

0/0
4.6.2014 15:23

P24a96v93e27l 93M58o45r68a36v42e58c 3882979252458

Víte kolik procent z ceny DVD nebo lístku jde na platy herců či režiséra, a kolik jde těm ochranářským svazům, distributorům apod.?

+1/0
2.6.2014 18:17

K58l46á13r90a 68T43r63n82k16o91v56á 3834589134689

Vím, neboť mám nakladatelství. Ochranářským svazům nejde z knihy ani koruna, nakladatel 50%, rozepsáno to máte dole pod panem Dvořákem. distributor je prodejce a má z ceny knihy cca 15%, knihkupec cca 35%. Knihkupec platí nájem, prodavačky, administrativu a daně. Distributor platí dopravu, daně a rozsáhlou administrativu, neboť vše probíhá v komisním prodeji, takže dělá každý měsíc něco jako inventuru zboží od několika tisíc nakladatelů. Dilia má příjem mimo jiné z uzavírání smluv, mezi autory a nakladatelem nebo vydavatelem. Tyto služby ale, pokud nechcete, nemusíte využít a smlouvy můžete uzavírat přímo. Někteří autoři ale raději dobrovolně zaplatí Dilii, protože se nechtějí obtěžovat se smlouvou sami. Kromě toho dělá Dilia kolektivní správu u filmů a nosičů.

+1/0
2.6.2014 19:36

P23a60v69e31l 54M94o43r40a51v21e38c 3892439142148

Já se ptal na film.. Tištěná kniha je něco jiného, tam jsou náklady na tisk vazbu apod. nemalé.

0/0
2.6.2014 19:39

K60l45á13r60a 17T33r63n46k22o55v59á 3244879344479

Náklady na DVD jsou taky nemalé, je to podobné jako u knih, s kvalitním obalem a s bookletem se dostanete tak na dvě třetiny knihy, přijde na knihu, taky se můžete dostat na stejnou cenu. Výroba filmu je šíleně drahá a zisk je pak z lístků v kině, z prodeje televizi a z nosičů. Přeci si nemůžete představovat, že bude někdo točit film , aby na tom nevydělal. Zkuste se do něčeho takového pustit a uvidíte, že to není tak jednoduché. Jsem proti grantům obecně, ale divadla se např. sama neuživí. Jediné s čím s vámi všemi souhlasím, jsou poplatky z prázdných nosičů a kopírek. To mě připadá opravdu nemravné.

0/0
2.6.2014 19:53

P74a86v65e66l 29M96o29r75a69v50e24c 3152609782398

Ehm, cena prázdného nosiče: pár korun (plus výpalné OSA). Cena za obal: totéž. Cena vypálení: zanedbatelná. Cena za tisk přebalu: pár korun.

Udělat další kopii DVD Pána prstenů (či jakéhokoliv jiného filmu) je záležitost dvaceti korun. Tak proč se prodává za 500?

0/0
2.6.2014 20:51

K53l29á77r11a 41T20r80n96k94o45v58á 3244569754939

Protože jsou drahá práva výrobce a práva autorská což není totéž a říká se tomu licenční poplatek. Pochopte všichni konečně, že film, třebas zrovna Pán prstenů, stojí desítky až stovky miliónů dolarů a někde se ty vydané prostředky musejí výrobci vrátit, ještě chce samozřejmě vydělat a musí zaplatit daně. Film, stejně jako kniha, nakonec začne vydělávat třeba až za několik let. Myslím, že OSA z filmů nebere nic, Filmy obhospodařuje Dilia a ta má procenta z licenčního poplatku z uzavřené smlouvy. To není výpalné. Právník vám taky neudělá smlouvu zdarma a i když jí použije znovu, další klient ji zase zaplatí. Tam platíte pouze jeho um a asistentku, on nemá žádné jiné náklady, pokud nemá drahou a honosnou kancelář.

0/0
2.6.2014 21:54

P80a54v16e14l 46M50o33r76a84v17e40c 3692429202928

Opět: proč autor filmu získává peníze za každou kopii, de facto ze zákona, ale autor programu za každé spuštění už ne?

0/0
2.6.2014 22:01

K27l13á67r81a 11T40r45n86k91o36v92á 3894709304699

To já nevím, ale myslím, že by autor měl mít procenta z každé prodané kopie, nebo stažení, což se přeci dá nějak ošetřit. Mám kolegy, kteří prodávají na internetu nějaké aplikace a za stažení se platí. Já tomu zase tak nerozumím, vím jen, že jsme např. ty grafické programy dostali na nějakém nosiči a někdo nám to nainstaloval. Pokud to ale prodáte firmě práva má ona. Logo a příslušenství taky prodáváte i s aut. právy a práva má firma a vy nic.

0/0
2.6.2014 23:59

P82a71v98e74l 68M69o98r55a41v88e30c 3512929932118

No právě, nevíte.. Protože lobby AV děl si ten kopírovací monopol vynutila.

Fakt nevidím důvod proč je "intelektuální vlastnictví" takto různě chráněno. Někde skoro vůbec, jinde rozumně, u AV děl totálně přehaně moc.

Já jako programátor taki chci poplatky z instituce typu OSA za každé puštění mého programu. Nebo spíše naopak: já chci aby i umělci a jejich agentury dostali zaplaceno jen jednou a nepožadovali výpalné z každé blbosti.

0/0
3.6.2014 8:38

K49l47á85r12a 28T55r55n74k74o63v45á 3674249774539

Zkrátka chcete, aby sousedovi chcípla koza. Rozumím.

0/0
3.6.2014 12:28

P60a62v55e24l 33M67o69r66a51v32e28c 3572369922808

Ne, chci logické zákony férové pro všechny. Ideálně takové které reflektují elektronická média. A konkrétně i to, že pirátsvtí nelze, fakt nelze zabránit. Technicky ne. Leda zrušit Internet.

Bojujete s technologickými větrnými mlýny..

0/0
3.6.2014 14:30

K87l51á91r90a 86T55r13n67k12o24v36á 3964349214339

Krádežím, vraždám a jiným trestným činům taky nelze zabránit, leda zrušit lidi. To ovšem neznamená rezignovat a zákony zrušit. Zákon na svá práva si musí zájmová skupina prosadit a hájit.

0/0
3.6.2014 15:43

P11a84v77e87l 37M66o95r77a69v42e78c 3792449782108

Jak je složité někoho zabít? Kolik vražd se děje? Kolik lidí to morálně schvaluje?

A teď to srovnejte se stahováním či šířením děl.

"Zákon na svá práva si musí zájmová skupina prosadit a hájit." - Takže když má zájmová skupina výrobců židlí si vymyslí "právo na tantiému za sednutí" a prosadí to přes zákonodárce, taky budete dle této vaší logiky obhajovat nesmyslný zákon nutící vás platit výrobci židle pokaždé, když se na židli posadíte?

Jaká "práva" kdo prosím má?

0/0
3.6.2014 15:47

K97l29á80r93a 74T92r74n32k90o97v57á 3934539104969

Ano, má na to právo a vy si tu židli nemusíte kupovat. Prostě a jednoduše, vy si uzurpujete právo na něco co patří někomu jinému. Navíc jste v zajetí marxistického materialismu, který duševní práci taky moc nebral.

0/0
3.6.2014 16:44

P70a45v55e28l 30M43o78r47a64v23e91c 3722329572178

Hele urážejte si marxismem někoho jiného, jo?

Vážně si myslíte že v nějakém státě si může výrobce židlí prosadit takový nesmysl? A jak prosím? A jak by se to kontrolovalo? nebo moje analogie snad v něčem selhává?

0/0
3.6.2014 21:01

K74l68á88r12a 26T17r25n40k45o39v36á 3614869894799

Nemyslela jsem to jako urážku, je to jen podle vzoru, že všechno patří všem, zejména duševní vlastnictví.

0/0
3.6.2014 21:19
Foto

T72o51m77á72š 70H43o34u26š57k65a 7287802262804

Jenže to jste nepochopil absolutně zásadní věc: Cena filmu nemá vůbec nic společného s cenou vylisovaného DVD. Cena filmu se odvíjí od výrobní ceny jeho natočení. A prodej DVD musí generovat zisk, který pokryje určitou část nákladů. Pokud směšujete cenu za výlisek s cenou filmu, tak jste npochopil hodnotu duševní práce.

0/0
2.6.2014 23:08



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.