Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Uprchlíci nebo migranti?

20. 12. 2016 10:10:47
Po včerejšku jsem v médiích zaznamenal opakovaná tvrzení, že útok možná spáchal uprchlík. Nebyl to uprchlík, nemaťme se vzájemně užíváním nesmyslných pojmů.

Pojmy mají svůj obsah a mají také svůj emoční význam. Slovy lze vytvářet názor na věci, aniž ten názor vyslovíte. Když napíšete, že se střetli ozbrojenci s armádou, není třeba dodávat víc, nebo něco vysvětlovat. Nebo že se střetli extrémisté - nejlépe ultrapravicoví - s aktivisty - nejlépe lidskoprávními. Víte, kde je dobro, kde zlo, komu fandit a kdo je zločinec. Pouhým onálepkováním.

Stejné je to s pojmem uprchlík. Uprchlík je zoufalý nešťastný člověk, který k přišel, aby spasil holý život, pronásledován totalitním vražedným režimem. Uprchlíka je správné politovat a je správné pomoci mu.

Jen jsou tu nějaké nesrovnalosti: Cílem a životním snem uprchlíka je svržení toho režimu, před kterým se vydal schovat k nám. Je rozhodnutý bojovat proti nenávistné ideologii, která jeho útěk způsobila. Je vděčný a připravený respektovat hostitelskou zemi. Znám i pár opravdových uprchlíků. Těší se, až v jejich zemi padne náboženská totalita a pomáhají tomu svou novinářsou prací. Jenže naprostá většina těch lidí, kteří se do Evropy valí, a už dovalili, žádnými uprchlíky nejsou:

article_photo

Dokázat sémanticky správně označit, kdo k nám přichází, není věc nějaké xenofobní nenávisti, je to čistá schopnost zacházet správně s naším vlastním jazykem.

article_photo

Většina z nich k nám přichází ze zemí, proti kterým naši politici až tak nic moc nemají. Všimněme si, že uprchlíků z Číny je u nás minimálně, a většinou bychom váhali, jestli o nich vůbec mluvit jako o uprchlících. Prostě přišli k nám, žijí tu, pracují tu, občas zaznamenáme, že píšou nebo vystupoují proti čínskému režimu, ale i to je výjimka. Spíš jsme jejich přítomnost vzali na vědomí a považujeme ji za normální a samozřejmou.

Netouží po tom nastolit tu totalitní oligarchii i u nás. Neslyšíme, že by lobbovali za dostatek psího masa v obchodech, za to, abychom respektovali jejich zvyklosti a svátky, nezuří kvůli křesťanským kostelům, prostě se snaží integrovat. Ta formulace je důležitá - integrovat se musí každý sám, nelze někoho integrovat bez jeho úsilí.

Jenže většina těch mediálně propíraných "uprchlíků" to tak nemá. Odcházejí sem čistě pro naše sociální zabezpečení, za sociálně měkkým státem. Pokud u nás nic nedostanou a začneme vyžadovat dodržování našeho práva, odejdou. Jenže dostávají, a dokud dostávají, budou se valit dál.

A dokonce i ti, kteří přicházejí ze zemí jako je Sýrie nebo Irák, sem neutíkají, aby se dostali z občanské války pryč. Oni si ji přinášejí s sebou. Jdou pokračovat ve své občanské válce - na našem území. Je možné vzít pryč člověk ze země, kde se vede tribální občanská válka, ale nelze přestěhováním odstranit tribální občanskou válku z jeho hlavy.

Všimněme si, kolik bengálu nadělají "lidskoprávní" neziskovky kolem totalitního režimu Číny. Neomlouvám ho, opravdu to je podivná pseudokomunistická totalitní oligarchie, která si nezaslouží sympatie. Opravdu se tam popravuje. Ale když se podíváme na přepočet popravených vzhledem k celkovému počtu obyvatel, vidíme že Čína zdaleka nevychází tak strašidelně, jako některé režimy, které mají naši politici za spojence.

Žije u nás řada uprchlíků, kteří ničím neprobouzejí negativní emoce. (Ať už tím "u nás" myslíme ČR nebo Evropu.) Většinou jsou sympatičtí svobodomyslní, zhusta i pracovití lidé. Vítejme je. Pracuje u nás spousta ekonomických imigrantů (nejvíce z Ukrajiny a Ruska), kteří také nevyvolávají žádné velké emoce. Stali se smysluplnou součástí společnosti, i když někteří jen dočasně. Negativní emoce vyvolávají davy dobyvatelů, kteří nepřicházejí pracovat, nehodlají se integrovat, jdou jen svůj dosavadní životní styl, se všemi důsledky, který nutně přinese, přenést k nám a zajistit ho naším levicovým sociálním státem. Přicházejí parazitovat. A ti si negativní emoce vysložili oprávněně. A o uprchlíky opravdu nejde, přestaňme zabíjet vlastní jazyk sémantickou lží.

Autor: Tomáš Houška | úterý 20.12.2016 10:10 | karma článku: 42.32 | přečteno: 2647x

Další články blogera

Tomáš Houška

Pošta poskytuje nové služby

Čekání na poště bývalo nudnou protivnou věcí. Až do chvíle, kdy Česká pošta inovovala a spustila nové služby, Ještě jste je nezkusili?

29.5.2017 v 19:09 | Karma článku: 24.97 | Přečteno: 1045 | Diskuse

Tomáš Houška

Kterou část těla máme mít semknutou?

Naši europolitici říkají, že se vše vyřeší, když se semkneme. Ale začlo mi vrtat hlavou, který orgán máme semknout?

25.5.2017 v 22:29 | Karma článku: 41.02 | Přečteno: 1447 | Diskuse

Tomáš Houška

Evropský parlament uzákonil Den zbytků

Prostě celá unie bude povinně šest dnů střádat zbytky a sedmý den nikdo nebude smět jíst nic jiného než zbytky. Nedělám si srandu, ten legislativní výron opravdu vznikl.

18.5.2017 v 8:16 | Karma článku: 42.96 | Přečteno: 3998 | Diskuse

Tomáš Houška

Největší zaměstnavatel v ČR propouští

V dobách největšího rozmachu zaměstnával v ČR přes milion lidí. Posledních několik let vytrvale propouští, letos v propouštění zrychlil a propouštění bude okračovat i v příštím roce. Zmizí řádově desítky tisíc pracovních míst.

30.1.2017 v 9:09 | Karma článku: 48.91 | Přečteno: 69777 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Richard Siemko

Náboženské bludy a prezidentová milost Kajínkovi

Vážený člen jakékoliv náboženské nebo církevní organizace, který žije vzorným osobním, manželským a rodinným životem, nemá v přítomnosti Boha bible žádnou výhodu ani přednost před lhářem, darebákem, zločincem a poběhlicí.

27.6.2017 v 18:09 | Karma článku: 13.50 | Přečteno: 548 | Diskuse

Pavel Liprt

Komňa - vesnice roku 1592 nebo 2011?

Že se Jeníček narodil, to je jisté. Dokonce i na dni se všichni shodnou, byl to 28. březen 1592. Horší je to ale s místem narození Jana Amose Komenského. Nic určitě nezkazím, když uvedu, že se tak stalo na jihovýchodní Moravě.

27.6.2017 v 15:06 | Karma článku: 12.39 | Přečteno: 281 | Diskuse

František Filip Dvořák

Sugesce k ovládání společnosti

Od nepaměti tento mechanismus využívaly kulty a církve všeho druhu. A proč to dělají? Inu - myslí to s námi dobře. Dokonce tak dobře, že nás ochrání před tím, abychom se namáhali myslet sami.

27.6.2017 v 12:58 | Karma článku: 22.26 | Přečteno: 533 | Diskuse

Jaroslav Čejka

O miliardáři, kterému ukradli křeslo

Wolkrova "Pohádka o milionáři, který ukradl slunce" už dávno není in. Zná ji jen málokdo. Podobně jako jejího autora. Dnes jsou v kurzu jiné příběhy. Například ten o miliardáři, kterému ukradli křeslo. To ministerské, samozřejmě.

27.6.2017 v 12:27 | Karma článku: 20.62 | Přečteno: 833 |

Josef Hejna

Sedlina

Každý občan má svůj rozum, každý může posoudit papalášské praktiky Pražského hradu sám. Jenom přemýšlím, jaké výročí mává na Ovčáčka. Tomu by to na Hradě moc slušelo.

27.6.2017 v 12:00 | Karma článku: 17.50 | Přečteno: 302 | Diskuse
Počet článků 208 Celková karma 36.32 Průměrná čtenost 4101

Pedagog, spisovatel, scénárista, režisér... vypravěč. Nevěřící Tomáš. 

Žiju hlavně psaním filmových příběhů - v poslední době to je nejvíc sto let starý příběh Poslední velikonoce. A ve volných chvílích také cestování časem.

Blog jsou moje "myšlenky pozdě v noci", často hodně o politice a věcech, které se do mé pozornosti vtírají, aniž by byly zvány.  Pro "facebookové" čtenáře mého blogu mám FB stránku Sedmá vlna, kde najdete  upozornění na všechny nové články na blogu a různé drobnosti, které mi upadnou od ruky. Kdo nejste Facebookový, najdete vše přehledně tříděné a snadno listovatelné na www.SedmaVlna.cz.

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.