Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Uprchlíci nebo migranti?

20. 12. 2016 10:10:47
Po včerejšku jsem v médiích zaznamenal opakovaná tvrzení, že útok možná spáchal uprchlík. Nebyl to uprchlík, nemaťme se vzájemně užíváním nesmyslných pojmů.

Pojmy mají svůj obsah a mají také svůj emoční význam. Slovy lze vytvářet názor na věci, aniž ten názor vyslovíte. Když napíšete, že se střetli ozbrojenci s armádou, není třeba dodávat víc, nebo něco vysvětlovat. Nebo že se střetli extrémisté - nejlépe ultrapravicoví - s aktivisty - nejlépe lidskoprávními. Víte, kde je dobro, kde zlo, komu fandit a kdo je zločinec. Pouhým onálepkováním.

Stejné je to s pojmem uprchlík. Uprchlík je zoufalý nešťastný člověk, který k přišel, aby spasil holý život, pronásledován totalitním vražedným režimem. Uprchlíka je správné politovat a je správné pomoci mu.

Jen jsou tu nějaké nesrovnalosti: Cílem a životním snem uprchlíka je svržení toho režimu, před kterým se vydal schovat k nám. Je rozhodnutý bojovat proti nenávistné ideologii, která jeho útěk způsobila. Je vděčný a připravený respektovat hostitelskou zemi. Znám i pár opravdových uprchlíků. Těší se, až v jejich zemi padne náboženská totalita a pomáhají tomu svou novinářsou prací. Jenže naprostá většina těch lidí, kteří se do Evropy valí, a už dovalili, žádnými uprchlíky nejsou:

article_photo

Dokázat sémanticky správně označit, kdo k nám přichází, není věc nějaké xenofobní nenávisti, je to čistá schopnost zacházet správně s naším vlastním jazykem.

article_photo

Většina z nich k nám přichází ze zemí, proti kterým naši politici až tak nic moc nemají. Všimněme si, že uprchlíků z Číny je u nás minimálně, a většinou bychom váhali, jestli o nich vůbec mluvit jako o uprchlících. Prostě přišli k nám, žijí tu, pracují tu, občas zaznamenáme, že píšou nebo vystupoují proti čínskému režimu, ale i to je výjimka. Spíš jsme jejich přítomnost vzali na vědomí a považujeme ji za normální a samozřejmou.

Netouží po tom nastolit tu totalitní oligarchii i u nás. Neslyšíme, že by lobbovali za dostatek psího masa v obchodech, za to, abychom respektovali jejich zvyklosti a svátky, nezuří kvůli křesťanským kostelům, prostě se snaží integrovat. Ta formulace je důležitá - integrovat se musí každý sám, nelze někoho integrovat bez jeho úsilí.

Jenže většina těch mediálně propíraných "uprchlíků" to tak nemá. Odcházejí sem čistě pro naše sociální zabezpečení, za sociálně měkkým státem. Pokud u nás nic nedostanou a začneme vyžadovat dodržování našeho práva, odejdou. Jenže dostávají, a dokud dostávají, budou se valit dál.

A dokonce i ti, kteří přicházejí ze zemí jako je Sýrie nebo Irák, sem neutíkají, aby se dostali z občanské války pryč. Oni si ji přinášejí s sebou. Jdou pokračovat ve své občanské válce - na našem území. Je možné vzít pryč člověk ze země, kde se vede tribální občanská válka, ale nelze přestěhováním odstranit tribální občanskou válku z jeho hlavy.

Všimněme si, kolik bengálu nadělají "lidskoprávní" neziskovky kolem totalitního režimu Číny. Neomlouvám ho, opravdu to je podivná pseudokomunistická totalitní oligarchie, která si nezaslouží sympatie. Opravdu se tam popravuje. Ale když se podíváme na přepočet popravených vzhledem k celkovému počtu obyvatel, vidíme že Čína zdaleka nevychází tak strašidelně, jako některé režimy, které mají naši politici za spojence.

Žije u nás řada uprchlíků, kteří ničím neprobouzejí negativní emoce. (Ať už tím "u nás" myslíme ČR nebo Evropu.) Většinou jsou sympatičtí svobodomyslní, zhusta i pracovití lidé. Vítejme je. Pracuje u nás spousta ekonomických imigrantů (nejvíce z Ukrajiny a Ruska), kteří také nevyvolávají žádné velké emoce. Stali se smysluplnou součástí společnosti, i když někteří jen dočasně. Negativní emoce vyvolávají davy dobyvatelů, kteří nepřicházejí pracovat, nehodlají se integrovat, jdou jen svůj dosavadní životní styl, se všemi důsledky, který nutně přinese, přenést k nám a zajistit ho naším levicovým sociálním státem. Přicházejí parazitovat. A ti si negativní emoce vysložili oprávněně. A o uprchlíky opravdu nejde, přestaňme zabíjet vlastní jazyk sémantickou lží.

Autor: Tomáš Houška | úterý 20.12.2016 10:10 | karma článku: 42.33 | přečteno: 2655x

Další články blogera

Tomáš Houška

Manifest pijáka kávy

Mám rád dobrou kávu. To je problém, protože míst, kde mi ji připraví, je tuze málo. Po Praze kromě čaovny U legionáře tak dva tři další podniky a to je vše. Nemáte náhodou cukrárnu, bar nebo kavárničku? Pak by to bylo pro vás.

11.7.2017 v 9:35 | Karma článku: 17.70 | Přečteno: 504 | Diskuse

Tomáš Houška

Zborov

Původně jsem chtěl napsat velký podrobný článek o bitvě a souvislostech, o tom, co se dělo před 100 lety. Ale nějak jsem si to rozmyslel, do duše se mi vloudily souvislosti zcela současné.

2.7.2017 v 9:42 | Karma článku: 22.58 | Přečteno: 529 | Diskuse

Tomáš Houška

Pošta poskytuje nové služby

Čekání na poště bývalo nudnou protivnou věcí. Až do chvíle, kdy Česká pošta inovovala a spustila nové služby, Ještě jste je nezkusili?

29.5.2017 v 19:09 | Karma článku: 26.02 | Přečteno: 1110 | Diskuse

Tomáš Houška

Kterou část těla máme mít semknutou?

Naši europolitici říkají, že se vše vyřeší, když se semkneme. Ale začlo mi vrtat hlavou, který orgán máme semknout?

25.5.2017 v 22:29 | Karma článku: 41.10 | Přečteno: 1515 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Alena Kulhavá

Smrt přichází nečekaně. Jaké výzvy nám přináší smrt Jana Třísky?

Když moje spolubydlící, která viděla z mostu Jana Třísku padlého do hlubin Vltavy přišla s touto zprávou včera večer domů, cítila jsem podobné pocity, jako když nám ze skály spadl milovaný spolusborista, který zpíval léta těsně

26.9.2017 v 6:13 | Karma článku: 8.18 | Přečteno: 166 |

Jan Ziegler

Habsburské Rakousko bylo jazykově svobodnější než Československo

V jazykových ohledech tomu v Předlitavsku skutečně bylo. V praxi byla jeho jazyková ustavení liberálnější než následně za první republiky. Monarchie neměla stanovený úřední jazyk, kdežto Československo ano.

25.9.2017 v 19:17 | Karma článku: 18.83 | Přečteno: 817 | Diskuse

Jan Šik

Leningrad: Rusové

Ruské velení se ve druhé světové válce dopustilo při obraně Leningradu spousty katastrofálních a nesmyslných chyb. Dokázalo však být také flexibilní, vynalézavé, rozhodné a nakonec úspěšné.

25.9.2017 v 19:00 | Karma článku: 12.06 | Přečteno: 568 | Diskuse

Karel Trčálek

Německé volby, Hitler vstal z mrtvých

Silnější pokolení vyžene slabé, poněvadž vůle k životu ve své poslední formě roztrhá všechna směšná pouta takzvané humanity jednotlivců, aby na její místo nastoupila humanita přírody (islámu), která ničí slabost (Západu)

25.9.2017 v 17:22 | Karma článku: 16.58 | Přečteno: 796 | Diskuse

Dalibor Martišek

Poštovní panoptikum města šlapanického

Párkrát jsem už podlehl dojmu, že všechno, co se může stát, si dokážu představit. Proto mám rád šlapanickou poštu. Tam se totiž občas dějí věci nepředstavitelné.

25.9.2017 v 16:00 | Karma článku: 16.62 | Přečteno: 415 | Diskuse
Počet článků 210 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4091

Pedagog, spisovatel, scénárista, režisér... vypravěč. Nevěřící Tomáš. 

Žiju hlavně psaním filmových příběhů - v poslední době to je nejvíc sto let starý příběh Poslední velikonoce. A ve volných chvílích také cestování časem.

Blog jsou moje "myšlenky pozdě v noci", často hodně o politice a věcech, které se do mé pozornosti vtírají, aniž by byly zvány.  Pro "facebookové" čtenáře mého blogu mám FB stránku Sedmá vlna, kde najdete  upozornění na všechny nové články na blogu a různé drobnosti, které mi upadnou od ruky. Kdo nejste Facebookový, najdete vše přehledně tříděné a snadno listovatelné na www.SedmaVlna.cz.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.